סיון – לומדים ללכת

לא רק תינוקות קטנים אלא גם אנחנו – לומדים ללכת כל שנה מחדש! ההליכה בחודש סיון על פי תורת הקבלה.

ספר היצירה מסביר, שחודש ניסן מקביל לרגל הימנית ואילו חודש סיון מקביל לרגל שמאל.

על פי תורת הקבלה, והבקיאים בה, אנו מבינים שיכולת התנועה מצריכה שתי רגליים, או כמובן חלופה הגיונית ואפקטיבית. אחרי הכל, האם אדם יכול להסתובב רק עם רגל אחת? (כלומר, שנקודת ההנחה היא שהאדם נברא עם שתי רגליים). ברור לנו שמדור כאן במשהו הרבה יותר עמוק מרק לשאול שאלה כזו. מדובר כאן במשהו בעל משמעות מיוחדת ועמוקה הרבה יותר מהאמת המובנת לנו מאליה, וזו המדברת בעד עצמה.

הרגל הימנית היא כמו היציאה ממצרים, ואולי חשוב יותר – יציאת מצרים הפרטית שלנו שאנו חווים בכל פסח. במשך חודש סיון, כאשר אנו מקבלים את התורה כל שנה מחדש, אנו מאשרים שוב את הקשר העמוק שלנו עם בורא עולם – זו רגל שמאל.

אולי גם זה יעניין אתכם:

סיון – להיות התאום של בורא עולם

סיון – תקשיבו למנגינה

אייר – חזקים כמו שור

אייר – סופרים ומעריכים מחדש

הרמב”ם מסביר, שאנו יכולים להכיר אנשים על ידי המפגש איתם אותם או כאשר לומדים בספרים שלהם. באופן דומה, הדרך הכי טובה להבין ולהכיר את אלוקים היא ללמוד את העבודה-ספר שלו – העולם והתורה שלו. וכדי לעשות את זה על הצד הטוב ביותר, אנחנו צריכים להשאיר את האגו המנחה של התאוות שלנו מאחור ולשחרר את עצמנו מהעבדות של עצמנו ולעצמנו.

אפשר להכיר אנשים על ידי המפגש איתם או על ידי שלומדים בספרים שלהם…

זאת העבודה הרוחנית האלוקית שאנו משיגים בפסח, ומעמיקים אותה במהלך ספירת העומר. וכאשר אנו משחררים את עצמנו מהשעבוד העצמי אנחנו, סוף סוף, מבינים ומפנימים באמת את התורה של הקב”ה.

העבודה שלנו בחודש מיוחד זה – סיון, היא להתחבר לתורה ולמשוך אותה לחיינו לאורך כל השנה.

כי אם רק נרצה, אם רק נכסוף לזה באמת – נוכל לחוות את מעמד הר סיני בכל רגע לממש את הפוטנציאל האדיר שלנו ולהפוך אותו לכלי לגילוי האלוקות בעולם הגשמי.

ועכשיו, כשאתם יודעים איך ללכת – לכו על זה ובגדול!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.