להצית את הרגשות עם האור של חנוכה

להצית את הרגשות עם האור של חנוכה

אם נבראנו בצלמו ובדמותו של אלוקים, ואנחנו מרגישים, רגשות אנושיים, אז חייב שגם לאלוקים יש רגשות…

באותו יום ישבתי בגינה עם החברות שלי, ואז הנושא של הרגשות עלה על הפרק. לא אכנס לכל פרטי השיחה, אבל רק אומר שהשורה התחתונה שלה היא שחברה שלי היא טיפוס “מרגיש” אמיתי. “אם נבראנו בצלם אלוקים, בצלמו ובדמותו” היא אמרה לי, “ואנחנו ישויות שמרגישים, אז חייב שגם לאלוקים יש רגשות”.

חברה אחרת, שהיא טיפוס יותר רוחני ואוהבת לחשוב מחוץ לקופסה, אמרה שזה מחייב, אם כן, שהקב”ה מתקשר איתנו דרך הרגשות שלנו, “וזו סיבה מספיק טובה לתת את הדעת על הרגשות שלנו מאוד” אמרה בצורה נחרצת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

הדלקתי נרות חנוכה, מה עכשיו?

חנוכה – להאיר את הלילה

חנוכה – כנגד כל הסיכויים!

מה שגרם לי לחשוב…

שככל שאנחנו מתקשרים יותר עם בורא עולם דרך הרגשות שלנו, כלומר, באמת מתוך הלב שלנו, כך אנו מתקרבים אליו יותר. שהרי כך אומר דוד המלך “קרוב ה’ לכל קוראיו, לכל אשר יקראהו באמת” (תהילים קמה, יח).

יכול להיות שזה נראה מובן מאליו לחלק מהאנשים, אבל עבור הטיפוסים הלא “מרגישים” שבינינו, כולל אותי, זה ממש לא ברור. אבל אחרי שהקדשתי לזה זמן של מחשבה רצינית, זה הכה בי בעוצמה – כמה חזק זה יכול להיות אם נקדיש כל יום זמן מהחיים שלנו ליצור קשר של רגשות אמיתיים עם בורא עולם, קשר שיהווה לנו הדרכה ותקשורת מכוונת מלמעלה.

ככל שנתקשר יותר עם בורא עולם עם הרגשות שלנו ממקום אמיתי בלב, כך נזכה להתקרב אליו עוד ועוד!

מכיוון שאין סיכוי שאני באופן אישי יכולה לעשות דברים כאלה בעצמי, אז כתבתי לעצמי תפילה כמה ימים לפני החג וביקשתי את עזרתו של הקב”ה להתפלל אותה בחג החנוכה, שכידוע הוא זמן שמסוגל מאוד לתפילות, אפילו קטנות ומתוקות כמו הלהבות הזעירות…

ולמרות שנותרו עוד יומיים לחג, שזה המון זמן – יומיים!!! אז הנה התפילה המתוקה שכתבתי למקרה שתרצו להתפלל אותה ליד נרות החנוכה שלכם:

“תודה רבה לך, בורא עולם, על שאפשרת לי להכיר אותך, לירא אותך ולקיים איתך קשר דינמי ואמיתי. אני כל כך אסירת תודה ושמחה על היכולת לדבר איתך כל יום ולספר לך ולשתף אותך בכל מה שיש בליבי ולבקש עזרה בכל דבר ותחום בחיי. תודה לך, אבא יקר, שנתת לי רגשות גם כדי לתקשר איתך וגם כדי לשמוע את קולך העדין מדבר אלי.

“עזור לי, בורא יקר, להרגיש באמת את הרגשות שלי ולהשתמש בהם כראוי בתפילות שלי אליך, ובכל סוגי האינטראקציות שלי בעולם. תן לי בהירות, כוח והעצמה להשתמש בהם בצורה הולמת. עזור לי, אבא אהוב, להבין את המסר שאתה מעביר לי דרכם. הקף אותי באהבה ובחמלה שלך ועזור לי שתהיה לי אהבה וחמלה כלפי אחרים. אנא רפא את הלב שלי ומלא אותו ברגישות כפי שאתה רוצה.

תודה רבה לך, בורא עולם, על שאפשרת לי להכיר אותך!

תודה רבה לך, בורא עולם, על שאפשרת לי להכיר אותך!

“אלוקים יקר, אני רוצה לעשות את הדבר הנכון, להגיב כראוי ולפעול בהצלחה. אני רוצה להיות מסוגלת להבחין בין טוב לרע, שקר מהאמת, ולא לסטות מהם למרות כל מה שאני עוברת. אנא עזור לי לעשות את הדבר הנכון, להגיב ולפעול כרצונך ולעשות כל דבר בצורה אמיתית בכל תחומי חיי. עזור לי לבטל את עצמי בפניך ולרצונך ולהיות בשמחה. האר את ליבי להתנסות באמת ולעומק בהדרכה שלך, בהכוונה והחסד האוהב שלך. תן לי להרגיש את האנרגיה שלך זורמת דרכי וסביבי ולהיות מועצמת ונרפאת בעזרתה.

“אנא רפא את ליבי, גופי ונפשי ונשמתי כדי שאוכל למלא את השליחות שלי כאן בעולם הזה בצורה הטובה ביותר. תודה שהקשבת לי אבא, שלימדת אותי, ששלחת לי שליחים בכל מיני נקודות בחיים, שריפאת אותי, שברכת אותי, שריחמת עלי, שמליאת והקפת אותי באנרגיית החסד האוהבת שלך”.

המשך חנוכה נפלא וחודש טוב ומבורך לכולנו. יהי רצון שכולנו נזכה לנצל את האור המיוחד של חג החנוכה שמתחבר ביחד עם ראש חודש טבת לתפילות מתוקות מהלב, ושנזכה לשפע של ברכות וטוב בכל מה שאנו עושים, אמן.

יש לנו מאמרים נפלאים לחנוכה, אתם מוזמנים לקרוא וליהנות בקישור הזהולא רק, בקטגוריית חגים ומועדים תמצאו מבחר גדול של מאמרים מרתקים וסוחפיםהקליקו כאן ותיהנו!