פרשת השבוע, אמור, מתחילה בדיני הכהונה ובהלכות הקשורות לפסולי כהונה מלשרת במקדש וכן פסולי הבהמות שאסור להקריבן. אלה שיעורים על שמירת הטהרה והקדושה, חוקים של קדושה בעת האכילה וחוקים רלוונטיים נוספים.
הרעיון מאחורי חוקים אלה הוא שעלינו להיות מודעים כי לא כל מה שבעולם הזה הוא טהור, ושלא כל דבר ניתן לקדש, ושישנם מומים – פגמים.
אז מה עלינו לעשות? התשובה באמת פשוטה. לדעת. לדעת שטהרה היא ניתנת להשגה. לדעת שישנם טומאות ומומים. מודעות היא שם המשחק. המושג מודעות הכרחי לא רק בשביל לחיות אלא גם כדי לכוון אותנו כיצד להתקדם בחיים!
כן! ישנם בעיות ומומים שמצויות בשפע בעולם הזה.
אולי גם זה יעניין אתכם:
היססת? פיספסת! – פרשת השבוע קדושים
תמיד עדיף בהידברות! – פרשת השבוע קדושים
נפלאות ספירת העומר בתורת רבי נחמן
ספירת העומר – 49 ימים במעיין הנעורים
כתוב בפסוק (ויקרא כב, ז,), “ובא השמש וטהר ואחר יאכל מן הקדשים”.
רבי נחמן מסביר שחייו של אדם מלאים בשינויים עליות ומורדות: “לפעמים אנו מנצחים ולפעמים אנו מפסידים” כמו במכשיר (.A.K.G) א.ק.ג. שכל עוד הקווים עולים ויורדים, זה אומר שהמטופל בחיים. אבל ברגע שהקווים נעשים שטוחים, זה אומר שהמטופל מת,
כאשר אנחנו מכירים ומזהים את התנודות שבחיים כאמצעי לשמור על דרך חיים נכונה, אז אנו מודעים למה שנכון וראוי וממה אנו צריכים להימנע. אנו יכולים לזהות את הדברים שמביאים לפגמים, אותם רעיונות שמביאים אדם לטעויות, ולרוע.
אבל מלמד רבי נחמן, שעלינו גם להיות מודעים שהנפילות בחיים יכולות גם לעזור לטהר אותנו. לכן, “ובא השמש וטהר ואחר יאכל מן הקדשים”. מפני שאחרי הכל, האדם מתמקד בטוב האמיתי. וזה לא משנה שהיו לו את כל הכישלונות והנפילות. בסופו של דבר, מאחר שהוא רוצה את הטוב, השמש שלו תשקע והוא יהיה טהור. ואז הוא יוכל לקבל את שכרו ולאכול מן הקדשים ולהיות חלק מהחיים הנפלאים בעולם הבא.