מי אוהב שידור חוזר

כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי! כי אם הוא לא היה כזה בורא עולם לא היה טורח לבורא את העולם שוב ושוב, אחרי הכל, מי אוהב שידורים חוזרים?

אמר רבי נתן מברסלב, “אדריכלו של היקום לעולם לא יעשה את אותו דבר פעמיים. כל יום הוא יצירה חדשה לגמרי”!

אנשים אוהבים לומר – “היום הוא יום חדש”. והאמת, באמירה הזו יש טונות של חכמה. למה? בגלל שיש לנו נטייה לראות את הזמן כיחידה אחת שלמה, לכן אנו נלכדים במלכודת של העבר. כי אם אתמול היה “יום רע”, למחר אין סיכוי בכלל…

אבל האמת כבר נאמרה, כל יום הוא בריאה חדשה לגמרי! כי אם הוא לא היה כזה בורא עולם לא היה טורח לבורא את העולם שוב ושוב, אחרי הכל, מי אוהב שידורים חוזרים?

בעניין זה התורה מלמדת אותנו שיעור מאלף – כיצד נקבעת תקופת המתנה לפי ימים בהתאם לחומרת הטומאה בה אדם נמצא. למשל, אדם שמידת הטומאה שלו היא קטנה, כמו במצב של פליטת זרע שלא בכוונה, צריך להמתין עד לשקיעת השמש ואז היום הבא מתחיל כשהוא טהור. מישהו עם טומאה חמורה יותר, למשל מי שהיה ליד מת, נדרש לתקופת המתנה של שבעה ימים עד שהוא יכול להיטהר. למה? בגלל שכל יום הוא מיוחד וייחודי ואין כמותו – לא היה ולא יהיה, לכל יום יש את הכוח המיוחד שלו לנקות ולהוסיף קדושה בכלל ולאדם בפרט.

אולי גם זה יעניין אתכם:

הפתעה!

תחיו את הרגע

לחיות כאן ועכשיו

למה אנשים לא שמחים?

תמחזרו מחשבות טובות

מרשם בדוק לחיים מאושרים

דבר חדש לגמרי

שינויים כן נולדים

#תודה_לך_השם

גם אחרי שאדם חווה טומאה חמורה וצריך להמתין שבעה ימים ואז לטבול במקווה, אומרת התורה – “וּבָא הַשֶּׁמֶשׁ, וְטָהֵר; וְאַחַר יֹאכַל מִן הַקֳּדָשִׁים…” (ויקרא כב, ז). למה הוא צריך להמתין? הרי הוא כבר המתין מספיק זמן כפי שנקבע ואפילו טבל במקווה – האם זה לא מספיק? לא, כי על ידי תוספת ההמתנה הקטנה הזו, עד שהשמש תשקע, הוא זוכה לקבל את תוספת הקדושה של יום נוסף – הבריאה החדשה, ועל ידי זה הוא מרוויח.

יש לנו נטייה לראות את הזמן כיחידה אחת שלמה, לכן אנו נלכדים במלכודת של העבר. כי אם אתמול היה “יום רע”, למחר אין סיכוי בכלל… אבל זה לא נכון בכלל!

שיעור מאלף זה מתאים בצורה מדהימה לחיים שלנו (כמובן, כמו כל מה שכתוב בתורה). אם אנחנו מרגישים ‘לא קדושים’, מדוכאים ומיואשים ללא סיכוי ליהנות מהקדושה – לקיים מצוות, ללמוד תורה, להתפלל או לעשות כל פעולה רוחנית שתקרב אותנו לבורא עולם, עלינו להבין שכל יום הוא הזדמנות חדשה. מה שלא ניצלנו מאתמול כבר לא בר יישום בגלל שבורא עולם לא עושה או יוצר את אותו הדבר פעמיים. אנחנו צריכים לומר לעצמנו, ‘היום יש לי את היכולת לקבל משהו חדש לגמרי שלא היה קיים בעולם לפני כן ולא יהיה בעתיד! אני חייב לראות את היום כהזדמנות של פעם אחת בחיים!’

כל יום הוא הזדמנות חדשה ונפלאה שניתנת לנו מחדש, נצלו אותה!…

אבל מה יקרה אם אפעל כך, ועדיין, לא ארגיש טהור? ובכן, אין צורך להתייאש או להרים ידיים. הכל תלוי בעוצמה והיקף הטומאה – כך אנחנו חייבים להיות סבלניים ולספור כל יום, כי בסופו של דבר גם אנחנו נזכה “לאכול מן הקודשים”. הסבלנות מתבקשת. וכמו שרבי נחמן אומר, ההמתנה היא מתנה!

ספירת הימים היא דבר עמוק שחווינו לא מזמן – בימי ספירת העומר, עד לקבלת התורה בחג השבועות שחגגנו לא מזמן. פעולה זו מעצימה את הייחודיות של כל יום בחיינו, ולא רק בימי ספירת העומר. שהרי, כל יום הוא ברכה וצריך להעריך את הטעם המיוחד שלו וכל מה שהוא מביא לתוך החיים שלנו.

אז אל תיפלו למלכודת החרדות מהאתמול או תדחו דברים למחר. לחיות כל יום שמגיע – זו הדרך לחיות את החיים באמת, וכפי שרבי נחמן מברסלב אומר: יש לנו רק את היום! רק את הרגע הזה ממש! את ההזדמנות הנפלאה הזו שנפלה בחלקנו ממש ברגע זה, ולהפיק ממנה את הטוב ביותר ולזכות לחיים מאושרים ומלאי סיפוק!

(מבוסס על דברי רבי נתן מברסלב, ליקוטי הלכות, הלכות ברכות השחר ה, מא).

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.