טבת – ליהנות מהנופים שלי

מה הקשר בין הנופים הפנימיים שלנו, שבט דן וחודש טבת? יהודית גולשבסקי גילתה את סוד כוחו של מאגר הנופים הפנימיים שלה, רוצים גם?

השבט המשויך לחודש טבת הוא – דן.

ודן, מלשון דין…. מה יש לשבט דן ללמד אותי בחודש זה?

זה קורה לי הרבה, אני לא פעם נוהגת לדון מהר מאוד אחרי לכף חובה אפילו כשאני נותנת לעצמי ליהנות מהספק. אבל החודש הזה נותן לי קרש קפיצה אדירה: אני צריכה לשפר את הנקודה הזו.

למה? כי אין לי שמץ של מושג מה קורה בלב או בראש של אנשים אחרים, מה מניע אותם, עם אילו אתגרים הם מתמודדים, על אילו גבולות פנימיים וחיצוניים הם צריכים להתגבר כדי שהם יוכלו לעשות את הדבר הנכון.

אולי גם זה יעניין אתכם:

טבת – חורף של הזדמנויות

טבת – אהבה קשוחה

לילות הזהב של החורף

לדון את האויב לכף זכות

הבחירה בידיים שלנו

סבלנות והחיים הטובים

שינויים כן נולדים

המתכון להשתנות

תעשו מקום בלב

איך אני יכולה לדון מישהו כשאני יודעת שהניסיון שלהם כל כך לא מובן לי… בדיוק כמו הניסיונות והאתגרים איתם אני מתמודדת שלא מובנים להם?

אז מה כבר ידוע לי? הנופים הפנימיים שלי. ואני יכולה לשפוט ולדון רק שם (למרות שאני צריכה לעשות את זה בזהירות רבה), כי תיקון עצמי הוא באמת הביטוי של שינוי. במקום להשתמש ביכולת שלי לשפוט אחרים ולדון אותם לכף חובה עם “בונוס” של עונש, אני צריכה להתעסק עם זה כדי לבנות מלאי (מאגר) פנימי של עצמי… ולא של אף אחד אחר.

אזמרה – מילת המפתח הקסומה למאגר הפנימי הכי יפה שלנו!…

ולעשות דבר כזה, זה אומר לעשות שני דברים: לאמוד את הנכסים שלי ולראות היכן אני צריכה להשתפר. וככל שאפנה את יכולת השיפוט שלי פנימה, כך לא אשתמש באנרגיות ובזמן – שהם מצרכים יקרים מאוד לכל אחד – לראות את הפגמים והחסרונות של אחרים.

אבא יקר,

אנא עזור לי

להשתמש בצורה חיובית

ביכולת השיפוט שלי,

להפנות הכל פנימה

ולא החוצה.

וגם כשאשתמש בזה

כדי לפזר אור על החסרונות שלי

עזור לי לעשות את זה נכון,

בכנות ובזהירות

כך שאסתכל על הנקודות הטובות שלי

כדי שיכולת השיפוט שלי תעזור לי

לצמוח ולגדול, במקום לסגת לאחור.