זו רק אחיזת עיניים

“באמת, אין שום מניעה כלל, כי כל המניעות הם רק באחיזת עיניים”, אומר רבי נחמן. איך אפשר להתחזק בדיבור הזה? אלון שואל ואנחנו עונים!

שלום לכם,

קראתי בספרו של רבי נחמן (ליקוטי עצות ז) שם נאמר: “באמת, אין שום מניעה כלל, כי כל המניעות הם רק באחיזת עיניים”. שאלתי היא, איך אפשר להתחזק בדיבור הזה ומה יעזור לי לקיים אותו?

תודה רבה, אלון

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך אפשר להתחזק באמונה?

איך אני יכול להיות שמח?

מה הגישה שלך?

כשיש כוח רצון השמים הם הגבול

שלום גם לך אלון היקר,

הדרך העיקרית להתחזק בדיבור הנפלא הזה של רבי נחמן היא בעזרת ההתבודדות, התפילה האישית – תפילה שנאמרת במילים שלך בזמן מיוחד שאתה מקדיש לה, לפחות שעה ביום אבל בהחלט אפשר להתחיל מחמש-עשר דקות ולהתקדם הלאה, והיא נאמרת כשאתה לבד – בחדר, מרפסת או כל מקום שאתה לבד עם בורא עולם.

כשאני באמת רוצה משהו ונתקל במכשולים – אני מתפלל לבורא עולם ומבקש ממנו, “השם, עזור לי בבקשה לזכור שהדבר היחיד שיש לי הוא התפילה”. ככל שהרצון שלי גדול יותר, כך אני מתפלל יותר.

הדרך העיקרית להתחזק בדיבור הנפלא הזה של רבי נחמן היא בעזרת ההתבודדות, התפילה האישית – תפילה שנאמרת במילים שלך בזמן מיוחד שאתה מקדיש לה!

אני מתפלל ומתפלל ולא מוותר או מתייאש, עד שאני מצליח להשיג את מה שרציתי. לפני כל דבר גדול או חשוב אני מתפלל כל שנייה שיש לי, שאהיה מסוגל/שאצליח להשיג את זה. אני מתעלם מהטלפון או כל דבר שיכול להסיח את דעתי ופשוט ממשיך לדבר. אני עושה את ההשתדלות הנצרכת, אבל בתפילות את המקסימום.

כשאני באמת רוצה משהו ונתקל במכשולים אני מתפלל לבורא עולם!

כשאני באמת רוצה משהו ונתקל במכשולים אני מתפלל לבורא עולם!

וברגע שאני משיג את מה שרציתי, אני יודע שזה קרה רק עם העזרה של בורא עולם, עם התפילה אליו. הכל קשור להשם, הכל ממנו, הוא עוזר לי להתפלל ועוזר לי להשיג את מה שאני רוצה. וכמובן, מודה לו על זה.

ככה זה עובד, אלון, עם התפילה קודם לכל ואחר כך ההשתדלות הנצרכת.

בהצלחה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.