הקליניקה הייעודית של ב.י.ג. פיש בע”מ

איפה הם כל המוצלחים שנושעו על ידי החכמות וההמצאות שהיו וישנן ועוד יהיו בעולם? מי מהם באמת הרוויח ושינה את גורלו? עושים סדר בבלגאן בקליניקה של ב.י.ג פיש…

חברים יקרים, אתם בטח עוקבים אחר התקדמות הפרויקט “המרפאה” שלי, או שמא נקרא לזה “הקליניקה” כי זה נשמע הרבה יותר מקצועי ואולי יגרום ל”פציינטים” להתייחס לרפואות של רבי נחמן ברצינות. למה? כי זה אחד מסימני הגלות הבולטים – שהיחס לכל מיני סדנאות וקורסים וכן סוגי רפואות וטיפולים, מכיוון שבאים בליווי שפה מקצועית ובעטיפת חשיבות של תארים אקדמאים ומושגים בלועזית, לכן אנשים מתייחסים אליהם מאוד ברצינות ומוכנים להשקיע המון זמן וכסף. ואילו הרפואות הנשגבות של התורה הרבה פחות מעוררות אמון והתמסרות אצל המון עם…

ואני הקטן שואל באמת בתמימות – מה חסר בעצות המתוקות והנפלאות של התורה, ובפרט על פי ההתגלות הנוראה של הזוהר וכתבי האר”י ז”ל והחסידות, ובעיקר בדרך הקודש של אדוננו מורנו ורבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב? אם נתייחס אליהן באותו אמון וכובד ראש שאנו נוטים להתייחס לאותן חכמות המתעטפות באדרת של ידענות ורצינות, ונשקיע בהן רק חלק ממה שמשקיעים בחכמות של הבל שיש בעולם הזה למכביר, נקבל את הרפואות הנפלאות ביותר שישנן בעולם המועילות באמת ולנצח!

רבי נחמן אומר שבחכמות העולם הזה ישנה “אבן נגף” – מלבד שהן לא חכמות אלוקיות בעלות תועלת מוחלטת, הן עוד מרחיקות אותנו מהאמונה. יש לי חבר שהיה אברך מוערך ונעים הליכות שהעולם הזה התחיל למשוך אותו. בתחילה, רק פתח איזה עסק קטן והצליח בו, אבל גם זה לא הספיק והוא התחיל ללמוד קואצ’ינג והדרכה עסקית, ומכיוון שגם אני הייתי אברך שלא משופע בפרנסה יתירה, ניסה חברי מדי פעם להיפגש אתי להכניס אותי בסוד העניינים, והוכיח לי שהכל במחשבה ואם אני אעשה תכנית כזו וכזו אגיע לכל יעד שרק ארצה וכיוצא בזה, וכל הזמן זה צרם לי שכל הדיבורים כאילו ביטלו לגמרי את כל המימד של השגחה ותיקונו של האדם, כאילו הכל ביד האדם על ידי תחבולות – ואיפה הקב”ה? לכן לא התחברתי לעניין כלל, ואדרבה ניסיתי למשוך אותו בחזרה לדרך של יראי השם ולעצות של רבינו הקדוש, ובפרט כמו שמרחיב רבי נתן במכתביו ב”עלים לתרופה”, ומזהיר לא לכנוס בחכמות ועצות שאינן עצות התורה הטהורות.

תמיד היו כל מיני חכמות שאנשים “גילו” שעל ידן יזכו לעשירות, לבריאות וכל טוב, אבל המציאות היא שמעולם לא היה אדם שיהיה לו רק כל טוב בלי צרות של העולם הזה. ורק מי שאוחז עצמו בדרכי היהדות, רק הוא באמת מצליח גם בעולם הזה וגם – וזה העיקר – בעולם הבא הנצחי, ששם אין זכר לכל החכמות וההצלחות של העולם הזה, וכל מה שנשאר לאדם זה רק מה שיגע וטרח, כסף והשתוקק וניסה לאחוז בדרכי התורה.

רבים טוענים שגם בתורה נרמז העניין של דמיון מודרך, וכמו שרבי נחמן בעצמו אמר (שיחות הר”ן ס”ב) שאם יחזק אדם מחשבתו באיזה עניין יוכל להתקיים כמו שחשב ואפילו שיהיה לו ממון וכו’, עיינו שם שיחה שלמה בעניין שלכאורה מאוד תואמת את כל דרכי הדמיון המודרך ושאר דרכיהם שאומרים שהכל תלוי ברצון ובמחשבה. זה נכון, אבל מצד שני אי אפשר לבסס את החיים רק על ה”פטנט” הזה. גם רבינו, שהביא עניין זה, לא הייתה כוונתו שזו הדרך בה נטפל בכל סוגיות החיים, שהרי התורה מכילה עוד המון דברים ועצות. על זה נאמר “וצאי לך בעקבי הצאן” – התבונן: האם כך נהגו צדיקי הדורות? האם היה אחד מחסידי ברסלב או איזה תלמיד חכם ששמעתם עליו שנהג לצייר במחשבתו כל מה שרוצה ולגרום בתוקף מחשבתו שזה יקרה? לא. יראי השם בכל הדורות טרחו ויגעו בתורה ותפילה, זיכוך המידות, צדקה וחסד וכן הלאה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

של מי הסיפור הזה?

המרפאה

לרתום את המחשבות

תמחזרו מחשבות טובות

השבת והמחשבה

מרשם בדוק לחיים מאושרים

דבר חדש לגמרי

שינויים כן נולדים

תאפשרו לו

מעט זה גם טוב

 

רוצים להכיר את עצמכם? סקרנים לדעת מהו הייעוד שלכם בחיים? היכנסו לקישור הזה או התקשרו למספר – 02-5824641 ותיהנו ממגוון ספרים עשירים בכלים שיעצימו אתכם! הזמינו כבר עכשיו!

ולא רק, שאלו את עצמכם: לרבי נתן היה תמיד חסר הרבה כסף – הן לפרנסתו והן לענייני הכלל, כגון לבניין הקלויז והדפסת הספרים ועוד. למה רבי נתן לא ישב כמה ימים או שבועות כדי לרכז את מחשבתו עד שיהיה לו ממון הרבה? או שיודפסו הספרים על הצד היותר טוב? בפרט, שהיה לו כוח מחשבה גדול ועצום ובוודאי יכול היה לעשות זאת, אז למה לא עשה כך?

אלא, למרות שזו יכולה להוות עצה טובה לעת מצוא, וכל מי שזה מועיל לו ברמה המידית שיקיימה, אבל זאת לא התכלית וגם לא דרך החיים שהקב”ה רוצה מאתנו. רק שאחרי שרבינו הראה לנו כמה יש כוח במחשבה נוכל באמת לרתום את כוח המחשבה התקיף לעזור לנו בענייני הרוחניות, כמו שאכן ממשיכה השיחה שם ועוברת לעניין לימוד תורה. נציין, שאף לעניין תורה לא ראינו שמישהו ינהג כך בפועל ועל זה נאמר “גדול שימושה מלימודה”, שאם לא ראינו לרבותינו שנוהגים כן, כפי הנראה אין לנהוג כך מלבד אולי כחלק ממכלול שלם כאמור.

והנה שאלת התם – מה חסר בעצות המתוקות והנפלאות של התורה, ובפרט על פי ההתגלות הנוראה של הזוהר וכתבי האר”י ז”ל והחסידות, ובעיקר בדרך הקודש של אדוננו מורנו ורבנו הקדוש רבי נחמן מברסלב?

בוודאי שגם בעניינים גשמיים זה יכול להועיל, אם וכאשר האדם מתכנן לעשות איזה עסק – שיישב היטב את דעתו ויתכנן זאת היטב, ואז אם ירצה הקב”ה והוא מתפלל על זה בהכנעה וכוונתו רצויה וכו’, אז יוכל להצליח. ועדיין, יצטרך רחמי שמים שהצלחתו לא תהיה מפלתו, כמובא מעשה כזה מאחד מתלמידי רבינו שהמשיך שפע לקרובו העני בעוד רבינו לא רצה בכלל, דבר שגרם לאותו עני שהתעשר ליפול מכל עבודת השם.

ועיקר השאלה הנשאלת היא: איפה הם? איפה כל המוצלחים שנושעו על ידי כל החכמות וההמצאות שהיו וישנן ועוד יהיו בעולם? מי מהם באמת הרוויח רווח אמיתי ושינה את גורלו ועבודתו ותיקונו בעולם הזה? גם הממציאים עצמם, שנראה כי הרוויחו משהו על כל פנים בגשמיות – את כספם של אלו ששילמו להם, גם הם, אם תחכה להם באחד מעיקולי החיים בהמשך תראה שלא חסרות להם בעיות וצרות כמו כולם ולפעמים אף יותר…

זכורני שפעם התקשר אלי אדם שרצה לרשום אותי לקורס במסחר אלקטרוני (בורסה וכדומה), וניסה לפתות אותי באומרו שאני יכול להרוויח כך וכך כבר בחודש הראשון. אחרי שדחיתי אותו שוב ושוב והוא המשיך לנדנד, שאלתי את עצמי למה הוא כל כך מתעקש לגייס תלמידים לקורס שלו? הרי לפי דבריו – שזה כל כך ריווחי, אם יתעסק הוא בעצמו בזמן הזה במסחר אלקטרוני בוודאי ירוויח הרבה יותר? בסוף הגעתי למסקנה שזה אך ורק מטוב לב מופלג שרוצה ללמד אותנו איך לעשות כסף – ממש פלא איזה לב טוב יש לאנשי עסקים בדור הזה…

דמיון מודרך? לא המצאה של הדור הזה, רבי נחמן כבר דיבר על כוחו של הדמיון והכוונתו לתועלת שלנו!

ונחזור לחברי האברך המוכשר. למרות שניסה להכניס אותי לזה ולא הצליח, אולי בגלל שאני עצלן מדי בשביל כל המהלכים הללו, אבל הדבר הנורא מכל הוא מה שאותו אברך עבר בהמשך השנים. ככל שהוא התקדם במקצועיות שלו והדריך אנשים וכו’, כך הוא שקע יותר בחובות, חייו האישיים החלו להתפורר וכן מצבו הרוחני, עד שבסופו של דבר הוא התגרש, השם ירחם, וכל המשפחה שהייתה עד כה אחת מהמשפחות האיכותיות ומופת להצלחה ויראת שמים, התפזרה לכל עבר ורובם התרחקו מהתורה! זהו אחד המקרים המזעזעים ביותר שהייתי עד להם בחיי.

ואתם יודעים מה עוד? ממה לדעתכם מתפרנס ידידי הידען היום? מעבודה הפשוטה ביותר כשכיר יום בשכר מינימום! זה ממש כואב לראות אדם שניסה להסתדר בחיים על פי עצות שאינן מושרשות באמת בדעת התורה הנאמנה, במקום להשקיע את עיקר מאמציו להפנים את העצות והרפואות של הרבי. והעצות והחכמות ההן, לא רק שלא הועילו לו אלא בסוף הוא הפסיד הכל – את משפחתו ואת רוחניותו וגם את כל כספו! ברוך השם, שכעת הוא מתחיל לחזור אל המקורות אבל פשוט חבל מאוד, מתחמץ הלב בכל פעם מחדש לראות את המשפחה המפוררת הזו…

וממה הכל מתחיל? מהגלות העמוקה הזו בעטיה הלב נוטה לתת אמון יותר בחכמות של העולם הזה, שעוטפות את המוצר שלהם בכל מיני עטיפות שקונות אותנו ואנו חושבים: ‘פשששש! יש כאן אנשים חכמים, יש להם תואר, השכלה, שיטות מתקדמות…’ אבל ככל שהן מתקדמות, מה הן באמת נחשבות כנגד חכמות האלוקות ועצות התורה, ובפרט העצות ועמקות תורתו של הצדיק האמת!

גם אני פעם אחת לא עמדתי בניסיון והחלטתי להמציא לכל מושג בתורה מושג “מפוצץ” כנגדו, רק כדי להרשים את מי שצריך את זה ולרשום מודעה בשביל למכור את ה”קליניקה” שלי, ורשמתי לי כמה מושגים שאיתם ניסחתי תיאור הכרות מפוצץ לציבור. זה מה שיצא לי (בסוגריים אכתוב מה באמת התכוונתי):

בסדרת המפגשים במסגרת “הקליניקה הייעודית” של המרצה בעל הדיפלומות שזכה בפרס שולץ למרצים בכירים – ד”ר ב.י.ג. פיש, נרכוש כלים מעשיים בעזרתם כל אחד יוכל להגיע לאיזון רגשי ופיזי המבטיח תוחלת חיים בעלת מקדם לא מוגבל (חיי נצח). עיקרו של תהליך ההפנמה האגו-חושית (למידה חווייתית) מושג על ידי התכוונות חוץ-שכלית (אמונה) אל המימד הקוסמו-אוטוריטי. על ידי שילוב של הזרמת ידע פרו-התנהגותי (תורה) ביחד עם תרגילים מתקדמים בהבלגה תוך-מודעותית (תיקון המידות), כאשר יחד עם זאת אנו שומרים על מתכונת קבועה של נבדלות רצונית (קדושה) שתלויה בהליך המדיטטיבי (התבודדות) של כל אחד מאתנו במהלך הקורס, נוכל צעד אחר צעד לספוג אל תוך האישיות שלנו את ההכלה העל-אישית האלוקית (יראת שמים) שתוביל אותנו אל האור!

…אבל אז ראיתי את זה וצעקתי: לא! באמת שלא! זה לא זה! זה לא עובר בגרון בכלל. אני לא מסוגל! תמחקו את זה! אין, פשוט אין כמו המילים הפשוטות והנפלאות כל כך בהן מביאים הצדיקים את רפואותיהם, כמו “לקבוע לו על כל פנים שעה או יותר להתבודד לבדו באיזה חדר או בשדה, ולפרש שיחתו בינו לבין קונו בטענות ובאמתלאות, בדברי חן ורצוי ופיוס, לבקש ולהתחנן מלפניו יתברך, שיקרבו אליו לעבודתו באמת…” – אח, כמה מתוק מדבש! או “מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד ולהתגבר ולהרחיק העצבות והמרה שחורה בכל כוחו…” ועוד הרבה מהדבר הפשוט הפשוט הזה.

אז זהו, עכשיו כשחתמנו בכמה מילים אמיתיות של דבש וצוקר של הרבי הקדוש שלנו, אפשר להתחיל את תהליך הרפואה בלא תשלום ובלי חכמות כלל…

צ’או!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.