גם אתם גיבורים!

הדרך אל האמת ובירורה היא ארוכה ודורשת סבלנות ואומץ. אבל אל תתייאשו, באותה הזדמנות אתם עומדים לגלות משהו נפלא: שאתם גיבורים אמיתיים!…

כאשר מתבוננים על ההיסטוריה של ברסלב, ובפרט על סיפוריהם האישיים של האנשים שנעשו חלק מהחסידות הפלאית הזו, ורואים מי הם היו, מה הניע אותם, מה משך או דחף אותם להיות חלק מחסידות “ברסלב”, שעד לפני שנים לא רבות הייתה זו חסידות נרדפת ומבוזה מאוד, רואים שבדרך כלל מדובר באנשים שחיפשו אמת בלהיטות יוצאת מן הכלל, הם הבחינו בשקר או שחוו את השקר והזיוף שיש בעולם, אבל לא איבדו את תמימותם ואמונתם בטוב בשל כך, לכן המשיך ליבם להתגעגע לטוב אמיתי.

זה נכון שבימינו נראה שהתמונה השתנתה קצת, והסיבות והגורמים להתקרבות לתורה בכלל ולברסלב בפרט הן שונות זו מזו ומגוונות, ורק אתם הקוראים יודעים באמת מי אתם ואיך ולמה ברסלב מעניינת אתכם, ויתכן מאוד שנראה לכם שהתחלת ההתקרבות שלכם לא באה מתוך חתירת אמת אמיצה, כפי שמתוארת בסיפוריהם של המתקרבים השונים בעבר ובהווה, אבל אם תתבוננו עמוק פנימה תגלו שגם אצלכם ישנה נקודה זו, וגם אם אתם לא מוצאים אותה כרגע – תאמינו שהיא שם. על כל פנים, תתחילו מעכשיו לסגל לעצמכם את האומץ והיסודיות כדי שתחפשו אמת וגם תמצאו אותה.

גם זה יכול לעניין אתכם:

רק האמת מנצחת!

אל תהיו נוקשים

להיות פשוט, הכי פשוט

דבר חדש לגמרי

ברסלב – העידן החדש

דרוכים וערניים

אחד המסרים היסודיים שרבי נחמן מברסלב בא לבשר לנו הוא: שהעולם הזה מטעה אותנו מאוד! אל תיתנו לו לעשות כן. ואת זאת תקבלו ממני – שהעולם הזה כבר לא יטעה אתכם.

גם כאשר עוברים את השקר הגדול של העולם הזה (מרדף אחר ממון, כבוד ופרסום, תאוות הגוף ועוד) ומגלים את התורה, ובתוך התורה מוצאים דרכים שנראות לנו – צריכים להמשיך ולחפש עוד ולהיות דרוכים וערניים לאמיתתה של דרכנו.

גם כשעוברים את השקר הגדול של העולם הזה צריך להמשיך ולחפש ולהיות תמיד דרוכים וערניים…

וצריך לדעת היטב, למרות שבמדרגה הקודמת הצלחנו לעבור ולחלוף על פני השקר ולהגיע לנקודה של אמת, עדיין צריכים לחתור הלאה, כי בכל מדרגה ישנם מחסומים ומקומות לטעות בהם, לכן העבודה אינה נגמרת בבת אחת אלא בכל פעם צריכים להתגבר ולחתור אחר האמת שבאותה מדרגה.

הדרך להתגבר ולברר את האמת היא ארוכה ודורשת סבלנות ואומץ, וזהו באמת חלק גדול מהלימוד שאנו מקבלים מהצדיקים והמנהיגים שלנו – איך לדעת להמתין ולא להתייאש, אך כבר בהתחלה עלינו לקבל כדבר פשוט את העובדה שכדי שלא נטעה אנו צריכים ללמוד את התורה בעיון רב, ועם קשב רב לחכמתם של המורים אותה ולא לקפוץ בפזיזות למסקנות, בפרט אם הן לא לגמרי מוסכמות על ידי החכמים והזקנים, וכמובן, לבקש הרבה בתפילה להבין נכון כל תובנה ועצה היוצאת מדברי החכמים והצדיקים, באופן שהוא נכון לי במקום שאני עומד בו ואינו סותר את המקובל בין חכמי ישראל.

מי שיאזין לדברי החכמים, יכיר את מקומו ולא ישכח מאין הוא בא ולאן הוא הולך יצליח, לאט לאט, להגיע לבירור האמת ודרך התורה האמתית.

* * *

מחפשי האמת – מדור המיועד למתקרבים הרוצים להכיר את משנתו של רבי נחמן מברסלב, והכולל בתוכו מאמרי התעוררות להליכה בתמימות בדרכי היהדות, לימוד התורה בכלל ולימוד בספרי רבי נחמן ותלמידיו בפרט, עצות ודרכים נפלאות איך ללמוד אותם, ועל ידי כל זה זוכים להרגיש את גודל המתיקות והתענוג של ההתקרבות לתורה ולצדיקים וזוכים לתיקון הנפש ולהשלמת כל החסרונות.