תתחילו ליהנות מהחיים!

תתחילו ליהנות מהחיים
זה מסר בן אלפי שנים: תשמחו ותתחילו ליהנות מהחיים שלכם! רוצים לדעת איך עושים את זה, כנסו כי יש כאן את הטיפ הכי טוב שיכולתם לקבל מרבי נחמן!

בואו נתחיל ליהנות מהחיים!

ולא, אני לא מתכוון להנאות שבאות מכל סוגי התענוגות החולפים והשטחיים שמוכרים לנו כל מיני קמפיינים שיווקיים, רק כדי לפתות אותנו ולגרום לנו להתמכר אליהם. או גרוע מזה – לקנא בסגנון חייהם של כל מיני סלבס שמעלים כל רכישה, צעד ושעל שלהם  לסטורי ובכל ערוץ מדיה אפשרי.

אז למה כן?

לסוג השמחה שהנשמה מאוד רוצה – הקשר המיוחד שלנו עם בורא עולם. כי הנשמה היא ישות רוחנית, חלק אלוק ממעל, חתיכה מבורא עולם בכבודו ובעצמו, שירדה אל העולם הזה, אל תוך הגוף הגשמי שלנו. ומהמקום בו היא נמצאת, ודווקא בגללו, פעמים רבות היא לא מצליחה למלא את השליחות שלה בגלל דרישות החיים וההנאות הגשמיות של העולם הזה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

כשהשעון בבוקר מצלצל שמחה

איבדנו את הרגליים

המם של רבי נחמן

מעט זה גם טוב

אבל הנשמות שלנו לא מוותרות והן ממשיכות לנסות למשוך את תשומת הלב שלנו, כדי שנזין אותן ונעניק להן את מה שהן באמת צריכות. לפעמים זה קורה עם תחושה מעצבנת ומנדנדת של חוסר מימוש וסיפוק, לפעמים זה יהיה עם ביקורת עצמית חסרת רחמים, ולפעמים עם מצבים קיצוניים יותר של שנאה עצמית וחוסר יכולת להתמודד כשמשבר פתאום נדחף לנו לחיים, חלילה. דיאטה בריאותית לנשמה יכולה להקל על הסימפטומים האלה ולאפשר לנו קיום מספק וממושך לאורך זמן, ורבי נחמן מלמד איך עושים את זה.

הנשמה היא ישות רוחנית, חלק אלוק ממעל, חתיכה מבורא עולם בכבודו ובעצמו, שירדה אל העולם הזה, אל תוך הגוף הגשמי שלנו…

עולם הבא מסמל מושג של מודעות מוחלטת לקשר עם בורא עולם, והמצב הזה הוא מה שמטעין את הנשמה. זה מצב של מציאות בו תהיה לנו בהירות מוגברת ורבת עוצמה לבורא עולם עם היכולת להעריך את החסדים של בורא עולם, איתם הוא מנהל את העולם. ולא, רק, אלא שנזכה אפילו להבין איך אותם דברים שנראו לנו רעים במבט ראשון, במבט עמוק יותר הם יתגלו כדבר הכי טוב בשבילנו ולטובתנו הנצחית.

עולם הבא מסמל מושג של מודעות מוחלטת לקשר עם בורא עולםעולם הבא מסמל מושג של מודעות מוחלטת לקשר עם בורא עולם!

והדרך לחוות את העולם הבא עוברת דרך שני דברים עיקריים: תודה והלכה. תודה והכרת הטוב על כל מה שיש לנו, וההלכה היהודית.

ורבי נחמן מסביר:

לעתיד לבוא, כל הקורבנות יתבטלו חוץ מקורבן תודה. לכן, התודה קשורה לעולם הבא. אנחנו אומרים תודה כאשר אנו מרגישים הכרת הטוב ומודים על משהו, בדיוק כמו אותם ארבעה ממזמור ק”ז שבתהילים שצריכים להודות:

“יודו לה’ חסדו ונפלאותיו לבני אדם”: תעו במדבר בישימון דרך עיר מושב לא מצאו… יושבי חושך וצלמוות, אסירי עני וברזל… אווילים מדרך פשעם ומעוונותיהם יתענו… יורדי הים באניות, עושי מלאכה במים רבים… – יורדי הים, הולכי מדברות, מי שהיה חולה ונתרפא, ומי שהיה חבוש בבית האסורים ויצא.

כן, מזמור שכולו מדבר אליך ממש!

כך גם עם עניין ההלכה. חז”ל מלמדים אותנו: “תנא דבי אליהו: כל השונה הלכות בכל יום – מובטח לו שהוא בן העולם הבא, שנאמר הליכות עולם לו, אל תקרי הליכות אלא הלכות” (נידה עג, ע”א).

על ידי לימוד הלכה כל יום, והמודעות והכרה שאנו מקבלים לבורא עולם והכרת הטוב על החסדים שהוא מרעיף עלינו באופן תמידי, אנחנו יכולים להזין את הנשמה שלנו ישר מהמקור – הקב”ה!

הנה סיבה מספיק טובה להתחיל ליהנות מהחיים באמת!

(מבוסס על דברי רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר”ן חלק ב, ב).

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיו, וכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.