תשרי – להפוך את החיים להכי ראויים

תשרי – להפוך את החיים להכי ראויים

אתם מוצאים והקב”ה קונה! כך תהפכו את החיים שלהם להכי ראויים ומלאי משמעות, פוריים ומלאי עשייה! חודש תשרי מביא את הבשורה הנפלאה!

השבט המיוחס לחודש תשרי הוא שבט אפרים.

רבי נתן מברסלב מסביר שהשם אפרים משמעו – להיות פורה, מלשון פריון או הכפלה. סוג הפוריות העמוק ביותר הוא ההתמקדות בנקודות הטובות של האדם כדי שיאירו באמת, ואז הן מעוררות צמיחה חיובית עוד יותר. כי אפילו הנקודה הקטנה ביותר יוצרת קשר נצחי עם בורא עולם.

במהלך תפילת הלחש של העמידה (תפילת שמונה עשרה) אנחנו מתארים את הבורא כ”קונה הכל”, פשוטו כמשמעו, “האחד שקונה ורוכש הכל”.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תשרי – עוד תו במנגינה היפה של החיים שלנו

להאט את קצב החיים וליהנות מהפשטות שהם מציעים

ההזדמנות האדירה שלנו לחופש אמיתי

הרב גדליה קעניג זצ”ל, היה אומר שהמשמעות של זה היא שאלוקים מקבל ומעלה כל נקודה חיובית. כל נקודה טובה, לא משנה כמה היא קטנה – היא מיד נרכשת על ידי בורא עולם, כמו סוחר שקונה מעט סחורות איכותיות כשהוא מוצא אותן.

כאשר אנחנו מתמקדים בחיובי שבחיים שלנו, הנשמה שלנו מתחילה לפרוח ואנו חופשיים לרכוש עוד טוב. ובמיוחד, קל יותר להיות חיובי במהלך חודש שיש בו כל כך הרבה מצוות יפות לקיים, עם ימים מלאים ואור של חגים קדושים.

חז”ל מסבירים שכל אחת מהמצוות היא דרך של חיבור לאלוקים, ומתוך אהבה אלינו הוא מספק לנו שפע מהן, כמו שאומר רבי חנניה בן עקשיא – “רצה הקב”ה לזכות את עם ישראל, לפיכך הרבה להם תורה ומצוות”, לזכות אותנו ממקום של אהבה אינסופית אלינו. וכמובן שאנחנו רוצים לקיים כל מצווה שנופלת בחלקנו.כשאנחנו מתמקדים בחיובי שבחיים שלנו הנשמה שלנו מתחילה לפרוח

כשאנחנו מתמקדים בחיובי שבחיים שלנו הנשמה שלנו מתחילה לפרוח!

אבל חשוב מאוד להבין, שאפילו מצווה אחת המתקיימת בחיים שלנו מספיקה כדי להפוך חיים לכדאיים וראויים. הזדמנויות של מצוות אבודות הן סיבות לחרטה אמיתית, ויחד עם זאת, לעולם לא לאבד את המראה האינסופי של מעט הטוב בו אנו זוכים לעת עתה.

ריבונו של עולם, עזור לי לראות את החיובי שבי ובאחרים ושאדון את עצמי לכף זכות, לטובה. עזור לי לדעת שזו הדרך הבטוחה להגשמה ולצמיחה רוחנית, אמן!

 מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.