תשמחו זאת חתונה

פעם ידעו לחגוג חתונות. למה? פעם לא רק הזוג היה מקבל מתנות, גם האורחים יצאו עם מתנה גדולה: צידה למסע החיים!

חתונה זה עסק משמח.

באמת.

אבל החתונות של היום כל כך שונות בהשוואה לאיך שהיו חוגגים פעם חתונות.

באירופה שלפני המלחמה, חתונה יהודית ממוצעת הייתה אירוע שנמשך כל הלילה. מוזיקאים נשכרו לנגן תכנית מלאה של מנגינות תוססות ומשמחות ואנשים היו רוקדים בשמחה שעות רבות. האווירה הייתה מדבקת.

וכן, בפשטות ובלי כל הפירוטכניקה שיש בחתונות בימינו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אנחנו צריכים לדבר

אהבה וחסד בחיי הנישואין

המשימה: שלום בית

לא מלקקים דבש

פעם רבי נתן מברסלב השתתף בחתונה של קרוב משפחה רחוק מאוד, למרות שבדרך כלל נהג לא להשתתף באירועים מהמעגל המשפחתי הזה. וכשנשאל מדוע בכל זאת השתתף, הוא השיב שהוא הלך להשיג שמחה.

כן, כשרוצים שמחה הולכים גם לחתונה של קרוב רחוק רחוק…

בכל אופן, במהלך עונת החתונות המוזיקאים עבדו שעות ארוכות במיוחד, לילה אחרי לילה. וכשהיו כמה חתונות רצופות זה הפך לאתגר לא קטן, אחרי הכל – צריך לעמוד בקצב…

החתונות של היום כל כך שונות בהשוואה לאיך שהיו חוגגים פעם חתונות – בפשטות ובלי כל הפירוטכניקה שיש היום!

באופן לא מפתיע הורי החתן והכלה שמו עין על המוזיקאים, ובעיקר על אחד או כמה מהם שכבר היו ‘מזייפים’ או בוחנים דרך להשתחרר מהאירוע שנמשך אל תוך השעות הקטנות של הלילה. מבחינת ההורים, בעלי השמחה, הם שילמו סכום הגון על זמן הניגון והיו נחושים לקבל את מלוא התמורה לכספם.

יענקל’ה המתופף היה כבר מותש. אבל ממש מותש. הוא ניגן בלילות רבים ברציפות ולא נח מספיק. מתחילת החתונה היה ברור שהוא עייף, אבל הוא פשוט המשיך. הוא עבד כדי לשמור על הקצב הרגיל שלו, ובמשך שעות רבות הוא הצליח איכשהו.

אבל אז… הוא נמנם. הוא החל ל’נקר’ ולעצום עיניים.

לקח כמה רגעים עד שאבי הכלה הבחין שמשהו לא בסדר. ברגע שהבין שצלילי התוף כבר לא נשמעים, הוא פסע לעבר המתופף ונתן לו סטירה על פניו. “יענקל’ה!” הוא צעק, “קלאפ פרייליך! – הכה (את התוף שלך) בשמחה!”

הסטירה העירה את יענקל’ה מתרדמתו. הוא היה כל כך המום ותשוש שהוא בכה מעט, אבל מיד חזר להכות בתוף שלו ביחד עם שאר הנגנים, בשמחה כמובן.

הכה בתוף שלך בשמחה!

הכה בתוף שלך בשמחה!

ואורח חשוב היה בחתונה הזאת…

רבי נחמן מברסלב. וכן, הוא היה עד לתוכחה הקשה הזו ועליה הגיב, “גם כשאנחנו מקבלים קלאפ – סטירה מגבוה (משמים) – אנחנו צריכים להמשיך להיות פרייליך – בשמחה!”

ורבי נתן הוסיף, “זה מסר אדיר לעבודת השם שלנו. למרות שאדם מרגיש כאילו שהורחק מבורא עולם, כשהוא סובל מ’סטירות’ כואבות, עדיין, עליו להרים את עצמו ולהכות בחזרה בכוחות השליליים בשמחה!”

אז תשמו, זאת חתונה אמיתית שלא רק מביאים לזוג מתנה אלא גם מקבלים ממנה מתנה נפלאה – צידה למסע החיים!

(מבוסס על פי שיח שרפי קודש ב – רשמג)

מה עוד תורם לזוגיות והופך אותה למקום הכי יפה בחיים שלנו? אתם מוזמנים להיכנס לקישור הזה ולגלות.