תן לזה להיות ותראה מה קורה

תן לזה להיות, זה לא רק השיר המפורסם של הביטלס (החיפושיות). זה כוח עצום של להרפות, של תן לזה להיות ותראה מה קורה!

לפני כמה שבועות אשתי ואני הזמנו זוג לסעודה בערב שבת.

האיש שבימים אלה מגלה בהיסוס את שורשיו היהודיים, חקר ושאל לא מעט על היהדות, ההלכות ועוד. תוך כדי השיחה עלה הנושא של קריעת אותיות בשבת, כלומר האיסור לקרוע דף עם כיתוב ביום שבת.

“אתה צוחק עלי? זה מגוחך!” הוא אומר לי בטון שכל בחור מתבגר היה מתגאה בו.

לא אמרתי כלום. שתקתי. גילוי נאות, הופתעתי. האמת שכבר הרבה זמן אני חולק את שולחן השבת שלי עם אורחים ובני משפחה שכבר עמוק בתוך היהדות, זוג מתקרב מזמן לא היה סביב שולחן השבת שלנו. אולי אני צריך לעשות את זה יותר?

אולי גם זה יעניין אתכם:

המפתח להצלחה: לא לעשות זה הכי לעשות

נרות שבת – להדליק את אור האמת

25 שעות של שחרור מדאגות

בכל מקרה, חשבתי על העניין הזה ועל חוסר התגובה שלי. באותם רגעים לא חשבתי להגיב,  אבל יכול להיות שזה היה בגלל שרציתי להמשיך את הסעודה ולתת לו להרגיש בנוח? יכול להיות. אולי בגלל טון הדיבור שלו? אפשרי. בכל מקרה, זה מה שהייתי אומר לו בהזדמנות הראשונה שהייתי פוגש אותו (וכנראה שאני פוגש אתכם לפניו. אולי זה יעזור לכם):

“אתה יודע עם מה אלוקים ברא את העולם?” הייתי שואל אותו ומיד עונה, “ובכן, הוא השתמש באותיות. בעשרה מאמרות – דיבורים של מילים ואותיות. בשלבי “התכנון” לבורא היה, כביכול, אינטרס ליצור את העולם שבו אנחנו חיים, ואז הוא “חשב” איך הוא ייראה, כיצד הוא יפעל ומה תהיה מטרתו. אחר כך, כשהיה שבע רצון מהתכנית הזו, הוא דיבר – מילים מורכבות מאותיות – כדי ליצור את האור, את השמים ואת כדור הארץ ואת כל מה שאנחנו רואים ולא רואים. אותן אותיות, צירופיהן ותמורותיהן – הן החומר בעזרתם נברא העולם.

כבר הרבה זמן אני חולק את שולחן השבת שלי עם אורחים ובני משפחה שכבר עמוק בתוך היהדות, זוג מתקרב מזמן לא היה סביב שולחן השבת שלנו. אולי אני צריך לעשות את זה יותר?

“האותיות הללו, אותיות האלף-בית הקדושות, וכל השפות כוללת סינית – הן כולן נגזרות של אותיות היצירה” אולי כאן הוא היה קצת המום ואולי לא מבין לאן אני חותר, אבל לא להרבה זמן. “הן משמשות גם את הצד האנושי של הבריאה, וקיומן מצד שני הוא ביטוי לרצון האלוקי – כך הדברים צריכים להיות ברגע זה ממש. במשך ששת ימי המעשה יש לנו את ההזדמנות לקרוע אותיות, כדי לכתוב את מה שאנחנו מקרינים כך שהעולם יהיה טוב יותר. למעשה, ששת הימים הללו הם לא רק הזדמנות. הם גם ואולי בעיקר – אחריות!

עולם שלם וכל היקום כולו נבראו עם אותיות!

עולם שלם וכל היקום כולו נבראו עם אותיות!

“אבל שבת היא שבת. אלוקים “נח” והניח בצד את היצירתיות שלו (כביכול). בשבת קודש אומרים לנו: חדלו מלעשות בידיים שלכם. עכשיו זה לא הזמן ליצירתיות אנושית, להשליך או לשחזר את האותיות, לתקן או למחזר דברים. שבת היא הזמן לענווה אנושית. הקב”ה נעתר למה שעשינו במהלך השבוע. שבת היא לא הזמן להתעלם מהרצון האלוקי או רק לקבל אותו. זה זמן שצריך ממש לחגוג אותו. רק שאנחנו לא יכולים לחגוג אותו באמת אם אנחנו מנסים לשנות אותו”.

זהו, זה מה שהייתי אומר לו.

יהי רצון שנזכה לשמור ולחגוג את השבת בעולם הזה ובשבת של העולם הבא, אמן!

היום השביעי מעניק לנו את הכוחות והגילויים הכי קסומים ונפלאים של סודות השבת. בואו להתעלות לגלות עוד דברים קסומים על היום הכי מיוחד בשבוע בקישור הזה!