תמצאו את הטוב

השנה החדשה כבר התחילה וזה זמן מצוין למצוא את הטוב לא רק בנו אלא גם בסובבים אותנו, כי כמו שכל התחלה חדשה מאירה באור גדול בעולם כך גם הנקודות הטובות!

פעם רבי נתן מברסלב הגיע אל רבי מאיר מטעפליק זיע”א, וניצל את ההזדמנות לברר איתו כמה דברים לגבי אדם מסוים. אותו אדם, מישהו מהעיירה בה גר רבי מאיר, החל ללמוד לא מזמן עם רבי נתן שרצה להכיר אותו קצת יותר.

רבי מאיר השיב לרבי נתן כלאחר יד, והיה ברור שהוא לא באמת חשב על האיש ועל הדרך בה הוא הגיב.

“תקשיב לי!” מחה רבי נתן על דבריו, “אם תסתכל על אנשים בצורה ביקורתית בסוף תדון לחובה את כל העולם כולו! אדם שמסתכל על אחרים בזלזול יכול להתחיל בצד אחד של העיירה ולדון לכף חובה את כל האנשים בה. בסופו של דבר תגיע למסקנה שאף אחד לא ראוי חוץ ממך, שאתה האדם היחיד שאפשר לדון אותו לכף זכות בעיירה!”.

רבי מאיר נאנח, “נכון, גם אני לא כזה יהודי כמו שאני באמת צריך להיות”.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תודו שיש בכם טוב

מעט זה גם טוב

נקודות טובות ואזמרה

12 טיפים לרגעים קשים

גלגל ההצלה של רבי נחמן

לדון את האויב לכף זכות!

לדון את עצמנו לכף זכות?

“אם אתה לא מספיק טוב” השיב רבי נתן, “עם כל הנקודות הטובות שיש בך וכל העבודה הרוחנית העצומה שלך, אז מי כן?”

רבי נתן החל לדבר על ליבו ואמר לו ולנטרל עצמו מהגישה השלילית, ובמקום זאת להתחיל לחפש את הטוב והחיובי. “אם תסתכל על אנשים אחרים באור חיובי ותתמקד בנקודות הטובות שלהם, תצליח למצוא טוב גם באנשים הכי גרועים. כשתלמד להאיר את הטוב, תמצא את הטוב אפילו בעצמך!”.

אמצו את הגישה החיובית וחפשו רק את הטוב בכם ובסובבים אתכם!….

במקרה אחר, רבי נתן לנו מפתח חשוב למצוא את הטוב בכל אדם. “אני יכול למצוא זכויות אפילו באדם רשע” אמר פעם. “אני מחפש את הטוב, ויש באנשים מספיק טוב כדי למלא כמה וכמה דפים. ואני יכול לעשות את זה בגלל שאני מודע לאתגרי החיים והקשיים שאנשים חווים”.

פעם הגיע לרבי נחמן מברסלב אחד מתלמידיו וסיפר לו על הקושי שלו למצוא בעצמו טוב.

“נו, לפי דבריך” אמר רבי נחמן כדי לדרבן אותו, “אני רואה שאין לך שום תקווה לגאולה ועתיד טוב יותר”.

“למה את מתכוון?” התעורר התלמיד באחת, “בוודאי שאני לא כזה רע. ברור שיש בי נקודות טובות”, והוא החל למנות אותן לפני רבי נחמן.

רבי נחמן חייך אליו ואמר, “אז למה אתה אומר שאין לך נקודות טובות? בוודאי שיש בך, הנה, הרגע מנית אותן בעצמך!”.