תמוז – תבחרו בחיים!

הישגים גדולים או קטנים, הכל הם מתנות קטנות וגדולות ומיוחדות של שמחה שאנו מקבלים. תבחרו בחיים ותאהבו את עצמכם – זאת המתנה של חודש תמוז!

את השם של חודש תמוז אפשר לקרוא בשני מובנים, שהם למעשה שתי הצהרות בעלות משקל על החיים שלנו, תלוי באיזו הצהרה אנו בוחרים:

הראשונה – תמוז – זו תם – כמו, תמים ושלם.

השנייה – תמוז – זו מת – זה מת.

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו בספרו – סיפורי מעשיות, בסיפור מעשה מחכם ותם, שלכל אחד מאיתנו יש את הבחירה הפשוטה והקלה לעשות. ועל ידי שמתמקדים בחיובי ובטוב – אפילו בנקודות הטובות הלא מושלמות והחסרות – ושמחים ונהנים מהן כמו שהתם עשה, כשאמר: “כמו צוקר (סוכר) ודבש” – נהיה אנשים שיודעים להעריך כל נקודה טובה, אפילו הקטנה ביותר.

השמחה הזו היא ההישג שלנו, ולא משנה עד כמה ההישג הזה יכול להיות קטן. זאת, משום שהוא בונה כוח בסיסי ויסודי של צמיחה אישית ורוחנית להתקדמות הלאה והתפשטות תמידית של חיוביות.

כשמתמקדים בחיובי ובטוב, אפילו בנקודות הטובות הלא מושלמות וחסרות, נוכל להיות אנשים שיודעים להעריך כל נקודה טובה, אפילו הקטנה ביותר!…

דרכו של “החכם”, מצד שני, היא דרך המוות – זו מת. בלי שום חיות, בלי שמחה, רק רצון לשרוד את כל ה”ניתוחים” והסטטיסטיקות האכזריים של השקפת עולם הלא מציאותית של הפרפקציוניסטיות בה דגל.

שמחה היא ההישג שלנו ולא משנה אם הוא הוא קטן!

זו העבודה שלנו חודש תמוז – לבחור בחיים! להתמקד ולשים את כל הפוקוס שלנו על השמחה, אפילו בהישגים קטנים מאוד, במקום בפגמים ואי המושלמות. החיים הרוחניים שלנו יכולים להיבנות רק על יסוד השמחה!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.