תחיו את הרגע – אל תבזבזו את החיים שלכם

תחיו את הרגע אל תבזבזו את החיים שלכם

למה החיים שלנו צריכים להיות כמו רכבת הרים מפחידה, אפשרו לעצמכם להתמקד בכאן ובעכשיו ותנו להרגשות הטובות והחיוביות לזרום בטבעיות

אומרים שהחיים יכולים להיות כמו רכבת הרים.

ואומרים גם, שכאשר יורד גשם הוא מטהר.

שמתי לב לכך שבזמנים בהם המניעות ואתגרי החיים נערמים באמצע הדרך, המחשבות שלי מטעות אותי. זה מרגיש לי כאילו שאני רוצה להתמהמה במקום הכואב הזה, להתבוסס בשליליות הזו זמן רב.

חז”ל מציינים ארבעה סוגים של אנשים (פרקי אבות ה, יא): “…נוֹחַ לִכְעוֹס וְנוֹחַ לִרְצוֹת… קָשֶׁה לִכְעוֹס וְקָשֶׁה לִרְצוֹת… קָשֶׁה לִכְעוֹס וְנוֹחַ לִרְצוֹת… נוֹחַ לִכְעוֹס וְקָשֶׁה לִרְצוֹת…”

אני מרגיש שכאשר אנחנו מתנדנדים במקום של המחשבות השליליות, אנחנו מתנהגים כמו האדם עם מצב הרוח הרע שקשה לפייס ולרצות אותו. זה כאילו שהטיפוס הכעסן והעקשן רוצה ‘להתבשל’ בתוך הכעס שלו כי הוא מאמין שזה מה שמגיע לו – לכעוס והרבה זמן, כאשר הוא מתבסס על העובדות במצבו הנוכחי ועל מה שקורה לו. אבל אם יאפשר לעצמו להרגיש טוב יותר, אז הקלפים שהוא קיבל יהיו חסרי ערך.

אולי גם זה יכול לעניין אתכם:

לחיות כאן ועכשיו

למה אנשים לא שמחים?

תמחזרו מחשבות טובות

מרשם בדוק לחיים מאושרים

אבל למה שנרצה להרגיש רע כל כך הרבה זמן? האם זה לא ירגיש לנו טוב יותר אם נתגבר עליו?

ברור שזו מלכודת שהמוח שלנו (כלומר הצד האחר) משחק בנו. הוא משכנע אותנו שנרגיש טוב יותר אם נתבשל, עד כדי רתיחה, בתוך סיר הכעס. והאגו, שגם הוא נכנס לתמונה, מולך שולל עם הטריק הזה.

…זה כאילו שהטיפוס הכעסן והעקשן רוצה ‘להתבשל’ בתוך הכעס שלו כי הוא מאמין שזה מה שמגיע לו – לכעוס והרבה זמן. אבל אם הוא יאפשר לעצמו להרגיש טוב, החיים שלו ייראו אחרת…

בספר שבחי הר”ן, ספר קטן שרבי נתן מברסלב כתב על גדולתו של רבי נחמן מברסלב, הוא מדבר על התמודדויות של רבי נחמן כשעבד את השם וכך הוא כותב (אות מח):

“… וְאָמַר שֶׁהָיָה מַתְחִיל כַּמָּה פְּעָמִים בְּיוֹם אֶחָד, הַיְנוּ שֶׁהָיָה מַתְחִיל לִהְיוֹת אִישׁ כָּשֵׁר, שֶׁמֵּעַתָּה יַעֲבוד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְאַחַר כָּךְ בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם עַצְמוֹ נָפַל מִזֶּה וְנָפַל לְתַאֲוַות אֲכִילָה וְכַיּוֹצֵא, וְחָזַר וְהִתְחִיל בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם פַּעַם אַחֵר שֶׁמֵּאוֹתוֹ הַשָּׁעָה יִהְיֶה אִישׁ כָּשֵׁר וְכו’, וְנָפַל וְחָזַר וְהִתְחִיל מֵחָדָשׁ, וְכֵן הָיָה כַּמָּה פְּעָמִים בְּיוֹם אֶחָד, וּכְבָר שָׁמַעְנוּ מִמֶּנּוּ כַּמָּה פְּעָמִים שֶׁהָיָה לוֹ כַּמָּה הַתְחָלוֹת, שֶׁבְּכָל פַּעַם הִתְחִיל מֵחָדָשׁ לַעֲבוד אֶת ה’. וְזֶהוּ כְּלָל גָּדוֹל מְאד בַּעֲבוֹדַת ה’ לְבַל יַנִּיחַ עַצְמוֹ לִיפול חַס וְשָׁלוֹם, מֵחֲמַת שֶׁנָּפַל מֵאֵיזֶה עֲבוֹדָה אוֹ מִתְּפִילָּה בְּכַווָּנָה אוֹ שֶׁנָּפַל לְמָקוֹם שֶׁנָּפַל חַס וְשָׁלוֹם עִם כָּל זֶה יְחַזֵּק אֶת עַצְמוֹ בְּכָל הָאֶפְשָׁר וְיַתְחִיל בְּכָל פַּעַם מֵחָדָשׁ…”

להתחיל מחדש, ועד כמה שזה נשמע קשה – זה המפתח להצלחה!…

הדרגה הזו באמת מדהימה אותי. והיא קשה לעשייה. צריך חוסן נפשי כדי להתחיל שוב פעם מחדש, כאילו לא התחלתם מחדש לפני כן, כמו בפעם הראשונה!

תמיד הערצתי את האתלטים המקצועיים שיכולים לגשת לזיכרון לטווח הקצר ולנסות שוב, למרות הכישלונות וההפסדים. הם אף פעם לא מוותרים, ממשיכים עם האימונים הקשים והמפרכים כדי להשיג את המטרה. למה? כי זה שווה! כי בפעם הבאה הוא יצליח! הוא ינצח! זה מראה כמה האימון והתרגול היומי כדאיים, ולו רק כדי שלא נתייאש ונאפשר למחשבות השליליות להטעות אותנו, לא ניתן להן את הקרדיט שהיצר הרע רוצה לנכס לצד שלהן. אנחנו יכולים בקלות להיות כמו רבי נחמן ולהשתחרר מכל המחשבות הכובלות הללו, ולנסות לתקן ולהתחיל מחדש. אנחנו חייבים להתמקד בעכשיו ולאפשר להרגשות הטובות והחיוביות לזרום בטבעיות, ולעשות מקום גדול במחשבות הללו לבורא עולם, למנהיג הגדול שיוביל אותנו לניצחון האמיתי – להתקדם הלאה ולעלות עוד שלב!

אבא יקר, עזור לנו לשחרר את המחשבות השליליות ועזור לנו למלא את הראש במחשבות טובות ולהשתיק את האגו כדי שנוכל להרגיש את נוכחותך המיוחדת ולא לשקוע באומללות. אמן!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.