תגידו, שחור זה יפה?

שחור זה יפה? תלוי איך מסתכלים על זה! רבי נחמן נותן לנו זווית ראיה מיוחדת על המקום בתוכנו שאנחנו הכי לא אוהבים, השחור!

“שחורה אני ונאווה” (שלמה המלך, שיר השירים א, ה).

“אומרת כנסת ישראל לאומות: שחורה אני במעשיי, ונאה אני במעשה אבותיי, ואף במעשיי יש מהם נאים” – כך אומר רש”י על דברי שלמה המלך לעיל. “אל אקל בעיניכם אם עזבני איש מפני שחרות שבי, כי שחורה אני על ידי שזיפת השמש ונאווה אני בחיתוך איברים נאים”.

ניפוי וזיהוי הטוב (הנעים, היפה) מהרע (המושחר, השחור) הוא המפתח להישרדות והישועה היהודית, בפרטיות ובכלליות, הן ברמה הלאומית והן ברמה האישית.

אולי גם זה יעניין אתכם:

לחיות את ההווה

הפריחה והגלגל

תמצאו את הטוב

יש לנו את הנטייה להתמקד בכישלונות ובמניעות, שהתוצאה שלהם היא דיכאון ועצבות. בנוסף, זה גורם לנו להרגיש כל הזמן כבדים ונוקשים, מה שמונע מאיתנו לעשות אפילו את הטוב המינימלי שאנחנו מסוגלים לעשות. גם אם ננסה לעקוף את המצב הזה על ידי שימוש בכל סוגי ה”תיקונים המהירים” – אלה רק פלסטרים של עזרה ראשונה בלבד ולזמן קצר מאוד.

אז מה אנחנו יכולים לעשות?

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו שעל האדם לחפש, לדייק ולהתחבר לנקודות הטובות שיש בו.

אבל מה קורה אם נראה לנו שהטוב עולה על הרע? ומה אם הטוב עצמו נראה כפגום וחסר?

אף על פי כן, ממשיך רבי נחמן, עדיין אתה יכול להתחבר ולהזדהות עם מעט הטוב האמיתי שתמיד אתה יכול למצוא בעצמך. הפעולה הזו תאפשר לך להתגבר על העצבות ועל כל מיני רגשות שליליים שמכבידים עליך.

גם אם ננסה לעקוף את המצב הזה על ידי שימוש בכל סוגי ה”תיקונים המהירים” – אלה רק פלסטרים של עזרה ראשונה בלבד ולזמן קצר מאוד!

לפעמים זה לא נראה הגיוני, ולמרות הכל, לכוח ההתמקדות בטוב יש יתרונות ותגמולים גדולים. הסיבה לכך היא שהנקודה הטהורה של הטוב היא בעצם חלק מבורא עולם עצמו! ברגע שאדם מסוגל להתחבר תמיד לבורא – ולא משנה מה עובר עליו ובאיזה מצב הוא נמצא – הוא יצליח! הוא יעשה את זה! הוא יגלה!

זה קשה לביצוע, מה אני יכול לעשות?

“אבל אני נאווה – יפה” אומר לנו רש”י, “ונאה אני במעשה אבותיי”!

שחור זה יפה? תלוי איך מסתכלים על זה! רבי נחמן נותן לנו זווית ראיה מיוחדת על המקום בתוכנו שאנחנו הכי לא אוהבים, השחור!

אל תראו שחור! חפשו את הנקודות הטובות, יש מהן מלא!

אבות הם אסמכתא לצדיקים, לכן מסביר רש”י שאף על פי שמעשיי השחירו אותי ושהשחור שלהם מכסה את כולי ואת כל טיפת הטוב הקטנה שאני מוצא בתוכי, אבל! נעים לי בשל מעשי הצדיקים.

לצדיקים יש את היכולת לעזור לי לעמוד איתן ולהיאחז בטיפה הקטנה של הטוב שאני מוצא בתוכי. העצות החזקות כמו גם התפילות והיכולות הרוחניות שלהם – יעזרו לי להתגבר על הקשיים שלי.

אז מה נאחל לעצמנו? להיות קרובים למנהיגים אמיתיים – הצדיקים שיש להם את היכולת לגלות לנו את הערך הטוב האישי שלנו ושזה, כתוצאה מגילוי הטוב שלנו, יוביל לגילוי הטוב הכולל שיש בכולם, שהתהליך הזה יזרז את ביאת המשיח ובניין בית המקדש במהרה בימינו, אמן!

לאמונה שלנו יש כוח אדיר! איך מגלים אותה וכיצד משתמשים בה? כנסו ותיהנו ממאמרים מרתקים נוספים בנושא אמונה עם השקפה וחכמה יהודית בקישור הזה !