שתיקה שווה זהב – לכבוד יום ההילולה של רחל אימנו י”א חשוון

שתיקה שווה זהב יום ההילולה של רחל אימנו

אישה אחת ידעה היטב כמה נכונה האמרה שתיקה שווה זהב! יום ההילולה של אמא רחל חל ביום י”א בחודש חשוון – והקשר בין השניים חזק מאוד!

יום ההילולה של מאמא רחל – רחל אימנו ע”ה, חל ביום י”א בחודש חשוון ולא סתם.

כשם שאמא רחל לימדה אותנו איזה מחיר אדיר יש לשתיקה ולוויתור, מה היא הצליחה להשיג בזכות שתי מידות נפלאות אלו שהולכות יד ביד, גם חודש חשוון מלמד אותנו כמה השתיקה משתלמת – היא מרחיבה לנו את צינורות השפע בחיים.

“חשוון” – מילה המורכבת מהצירופים חש-ואו-ן. חש – כמו הש, מלשון שתיקה. האות ו’ מוכרת לרוב כ- ו’ החיבור, שמחברת. והאות ן – שהערך הנומרולוגי שלה הוא 50 מייצגת את חמישים שערי בינה, חמישים שערי קדושה, האות שמדרבנת אותנו לחזור בתשובה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

תבכי אמא, תבכי – רחל אימנו

מנעי קול מבכי – רחל אימנו

יש בינינו אהבה גדולה והיא תנצח!

הפתעה!

רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו על גדולתה של השתיקה באחד המצבים הכי לא הגיוניים, מבחינתו, שנשמור על זכות השתיקה – בעת קבלת ביזיון. כשמישהו מעליב אותנו ופוגע בנו. כאן אנו מתבקשים לקיים את מה שרבי נחמן מלמד: “ישמע ביזיונו, ידום וישתוק”.

לא, אין לנו שליטה על מה שאנשים חושבים, אומרים או עושים. אבל כן יש לנו יכולת לשלוט בדרך בה נגיב על ההתנהגות שלהם כלפינו. בעוד הפעולה החיצונית לא פעם משקפת את האינטרס שלנו – את מה שאנו חושבים שצריך לעשות או לומר, העבודה הפנימית שלנו דווקא מבקשת את הדבר ההפוך והיא זו שקובעת ומתבקשת – לדון לכף זכות ולאמן את עצמנו לקבל את רצון הבורא.מתפללים בקבר רחל אימנו בבית לחם

מתפללים על קברה של רחל אימנו בבית לחם

קרדיט תמונה: Editorial credit: Simon Edge / Shutterstock.com / קרדיט תמונת כותרת של המאמר: אתר פיקיוויקי – מאגר התמונות של ישראל

האות ו’ היא צינור שמשפיע לנו את השפע האלוקי. אחרי ה’חש’ – השתיקה וקבלתה, מגיעה האות ו’ – ברכת השפע. וכשממשיכים בדרך הזו של הקבלה והשתיקה, האות ו’ מתארכת כלפי מטה והופכת לאות נון סופית. כל זה רומז על ערוץ הקשר והחיבור העמוק שמוביל אותנו ל-50 שערי בינה.

כן, לסבלנות שלנו יש מחיר כמו גם לשתיקה, ויש לה פירות נפלאים ואנו מצליחים להשתנות ולפתוח את הלב שלנו לעזרה משמים שמורעפת עלינו עם אינסוף אהבה של אבא.

למאמרים מרתקים נוספים בנושא השקפה וחכמה יהודית היכנסו לקישור הזה ותיהנו!