שידוכים – מה באמת קורה שם?

הילד שלי יקבל את המיועדת המושלמת והמדהימה שלו רק אם הוא לומד בבית ספר טוב, מתלבש נכון ונמצא עם החברים הנכונים?!? הצצה לעולם השידוכים.

אתם יודעים מה באמת מעסיק אותי? העובדה שנדמה שלא מעט הורים חושבים שזה נורמלי להכניס את הילדים שלהם לבית ספר שלא מתאים להם, לגרום להם להתלבש לפי תקן שהם בעצמם לא עומדים בו, ולכן גם הילדים לא יעמדו בו, או להכריח אותם לנתק קשרי חברות עם כאלה ש”גורמים להם להיראות רע” – ואלה רק כמה דוגמאות והכל בשם מה שנקרא “שידוכים”.

במילים אחרות, הילד שלי יקבל את המיועדת המושלמת והמדהימה שלו רק אם הוא הולך לבית ספר טוב, מתלבש נכון ומסתובב עם החברים הנכונים.

אממה… מה קרה לבורא עולם מזווג הזיווגים? מה קרה לשיקולים של בית דין של מעלה שנעשים בהתאם לאופיו, הכוונה הפנימית, הלב, הניסיונות והמצוקות של האדם?

אולי גם זה יעניין אתכם:

אנחנו צריכים לדבר

אהבה וחסד בחיי הנישואין

המשימה: שלום בית

עצוב שחלק מהילדים ובני הנוער צריכים לשאת בנטל של עוגמת נפש, דימוי עצמי נמוך ולהרגיש אבודים בגלל דברים שההורים שלהם מחליטים בשבילם בשם השידוך העתידי שלהם. אני יודעת על מה אני מדברת, כי פעם הייתי אחד מההורים האלה.

ובנקודה זו הרשו לי לספר לכם את הסיפור של עם מי הבת שלי התחתנה. סיפור שממחיש את הנקודה הכואבת הזו מאוד טוב. ותאמינו לי, בבית דין של מעלה לא הפסיקו לצחוק על זה…

לפני כ-15 שנים התיידדתי עם אחת מחברותיה הטובות ביותר של גיסתי. שתינו גרנו בירושלים אבל בשכונות שונות וחיינו במעגלים חברתיים שונים. מאוד אהבתי אותה והרגשתי מאוד בנוח לשתף אותה בחששות שנמנעתי לחלוק עם רוב החברות האחרות שלי. אגב, לשתינו היו בנות באותו גיל והמון בנים.

החברות שלנו כללה מפגשים של ארוחת צהריים, ובמפגש אחד כזה פעם שיתפתי אותה, או יותר נכון הלחצתי אותה, בעניין הבת שלי. “השנה הראשונה שלה בתיכון התבררה כאסון. איך אמצא לה בית ספר אחר בשנה הבאה? מה אעשה? היא התחילה להתאפר, יותר מדי. איך הבת שלך מתאפרת? שאלתי אותה. “אחת החברות שלה התחילה ללבוש חצאיות ג’ינס. היא עדיין חברה שלה ובית הספר מתלונן על זה. וזה כל כך מלחיץ!”… וכך המשכתי עם הלחץ והתיאורים ‘המפחידים’…

מה קרה לבורא עולם מזווג הזיווגים? מה קרה לשיקולים של בית דין של מעלה שנעשים בהתאם לאופיו, הכוונה הפנימית, הלב, הניסיונות והמצוקות של האדם?

זה היה בפסח, בחול המועד, אחרי שהיינו בפסטיבל המוזיקה השנתי והלכנו לארוחת ערב במלון עם ההורים של בעלי. גיסתי ומשפחתה גם היו שם. הבת שלי עשתה ציור פנים של פרפר על הפנים בפסטיבל, בדיוק כפי שהוא עשתה בכל שנה. היא כל כך אהבה אותו שהיא החליטה להשאיר אותו על הפנים שלה ולהראות לבני המשפחה איתם נפגשנו במלון. רק שהשנה היא הייתה כבר בת 18. כן 18, מרחק שנתיים מעונת השידוכים!

הלחץ פרץ החוצה בצורת שיחה מלווה בנשימות מהירות עם גיסתי. “אני לא מאמינה שהיא בת 18 ועדיין מציירת פרפרים על הפנים. ועכשיו לכי תדעי מי יהיו במלון הזה, מלא אנשים, ומי יודע מי יראה אותה כאן? זה לא נראה טוב, זה כל כך מביך…”

“על מה את מדברת?” גיסתי השיבה בנימה מתרעמת. “היא נראית כל כך חמודה והיא ילדה מאוד טובה. היא תקבל בחור שלא יהיה אכפת לו מזה שציירו לה פרפר על הפנים כשהייתה בת 18, את תראי”.

מאוחר יותר, באותו שבוע, היא הזכירה במקרה (בעצם אין דבר כזה מקרה, ה רקם…) לחברה המשותפת שלנו כמה חמודה הבת שלי נראתה עם ציור של פרפר על הפנים שלה ושהיא חשבה שזה כל כך מצחיק. אותי זה לא הצחיק, אפילו הלחיץ.

שנתיים עברו מאז אותה שיחה ‘מלחיצה’ וגיסתי הציעה את הבת שלי לבן של החברה המשותפת שלנו. כן, החברה שהייתה ההשתקפות לכל הפחדים והחרדות שחוויתי בגלל הבת שלי.

אתם יודעים איך אנשים בודקים הצעת שידוך פוטנציאלית? בדרך כלל זה על ידי התקשרות לחברים, שכנים ומורים כדי לקבל כביסה מלוכלכת אפשרית מוסתרת. במקרה הזה אין צורך לעשות את זה, כי אמא של הילדה, כלומר אני, כבר סיפרה לאמא של המיועד את כל מה שהיא צריכה לדעת. ובכן, לא הכל אלא בעיקר את השלילי, כלומר את החששות שלי.

"היא תקבל בחור שלא יהיה אכפת לו מזה שציירו לה פרפר על הפנים כשהייתה בת 18, את תראי"

“היא תקבל בחור שלא יהיה אכפת לו מזה שציירו לה פרפר על הפנים כשהייתה בת 18, את תראי”…

אבל החברה הזו בעיקר זכרה את הסיפור עם הציור של הפרפר על הפנים וחשבה, “זאת בדיוק הבחורה שהבן שלי יאהב! מישהי כזאת היא הטיפוס שלו, מישהי עושה דברים מהנים בלי לדאוג ממה אנשים אחרים יגידו!”.

הם החלו להיפגש, והופ! התחתנו. שידוך מקסים, בחור שלא יכולתי לבקש טוב יותר ממנו בשביל הבת שלי.

לשידוכים אין שום קשר לסיפורים היסטוריים חיצוניים על היכן למד הילד, איך הוא התלבש ועם מי הסתובב. כן, אני יודעת שזה נראה כאילו שזה קשור לכל הדברים האלה. אז זהו, ממש לא. מדובר במה שנמצא בתוך ליבו של האדם, מהן האמונות, הרגשות והמעשים האמיתיים שלו לגבי עצמו, הקב”ה העולם וכל מה שביניהם.

אתם מכירים את התמונה של האדם המושלם שיש לכם בראש עבור הילד/ה שלכם? אני חושבת שאחת הדרכים החיוביות והיעילות ביותר שבהן נוכל לעזור לילדים שלנו בשידוכים היא להגיע למסקנה, להבין ולהפנים שהם הופכים כשהם גדלים בדיוק לתמונה הזו על המיועד/ת להם.

מאחלת לכולנו הצלחה רבה ושהכוח של האמונה האמיתית יהיה איתנו תמיד, אמן!

מה עוד תורם לזוגיות והופך אותה למקום הכי יפה בחיים שלנו? אתם מוזמנים להיכנס לקישור הזה ולגלות.