שבט – אוכל לנשמה

חשבת פעם מה אוכלת הנשמה שלך? ולא רק, איך קשור האוכל שלה לשמחת החיים שלך? בואו לגלות מה האכילה עושה לנשמה המיוחדת שלכם!

 שלמה המלך, החכם באדם, אומר – “צדיק אוכל לשובע נפשו…” (משלי יג, כה).

ורבי נחמן מברסלב אומר – “מי שאינו מרגיש טעם באכילתו, יידע שניתק ממנו השם יתברך” (ספר המידות, סימן אכילה).

החוש ודפוס ההתנהגות השייכים לחודש שבט הם הטעם והאכילה.

ישנו קשר ברור בין המזל השייך לחודש זה – דלי, ולבין האכילה. למה? כי הדלי (דלי המים) הוא כלי חיוני שהטבע והיכולת שלו היא לקבל. כידוע, זה הביטוי הרוחני הכי טוב לאדם שמכין ועושה עצמו כלי לקבל ולשתף עם הכלל את המים של התורה. אבל ישנן עוד דרכים לדלי לקבל, כאלה שגם מאפשרות לנו להגיע ולגשת לאלוקות.

האות השייכת לחודש זה היא צ’ – צדיק, שמייצגת גם את הצדיק עצמו (אדם שגילה את הפוטנציאל הרוחני שלו במלואו). אחד מחותמי האיכות וסימן ההיכר של הצדיק הוא – היכולת שלו לקדש את החוויות החומריות ולהשתמש בהן כאמצעי להשיג קרבת אלוקים גדולה יותר. ואחד הממדים בהם הוא מצליח לעשות את זה בצורה מיוחדת הוא – האכילה!

אולי גם זה יעניין אתכם:

שבט – המלאך שלי למעלה

שבט – קבלו ממנו מתנה

שבט – הנוסחה המנצחת

משיבת נפש – להיות בן אדם חדש

כשאנחנו ליד הצלחת שלנו, “אנחנו מעל הצלחת”. כי מצד אחד, חוויית האכילה יכולה להפוך אותנו לגשמיים (על ידי חיבור לתענוגות הגוף בצורה מוגברת). או, להפוך אותנו לרוחניים יותר – על ידי שממלאת אותנו בתודה והודיה לבורא עולם, כמו גם מודעות לתלות שלנו בבורא עולם, והתענוג הפנימי שמגיע עם הידיעה והראיה שלנו את הטוב והחסד שבורא עולם משפיע עלינו מתוך השפע הגשמי.

צדיק אוכל לשובע נפשו, כדי להתמלא בשמחה ולהתחבר לנשמה…

“צדיק אוכל לשובע נפשו” – הוא אוכל כדי להתמלא בשמחה ולהתחבר לנשמה שלו, לא לגוף. וכפי שרבי נחמן מבהיר, אכילה רוחנית לא אומרת שלא נרגיש את הטעם באוכל. ההיפך הוא הנכון ואדרבה, נרגיש את הטעם שלו עוד יותר, עמוק יותר, מענג יותר, ומואר באור החיבור לבורא העולם.

מה עוד אפשר לגלות על כוח האכילה? המון. כנסו לקישור הזה ותגלו! כמובן, שאתם יכולים ליהנות גם ממאמרים נוספים על חודש שבט כאן.