שבועות – להתחיל מחדש

חג השבועות מעניק לנו מתנה שהופכת אותנו לאנשים מאושרים: לעשות התחלה חדשה ולהסתכל על הצד הרוחני של החיים. רבי נתן עוזר לנו להבין במה זכינו עם הדוגמה הקלאסית של התינוק!

בחג השבועות אנחנו נוהגים לקרוא את מגילת רות, ולא סתם.

רבי נתן מברסלב מעניק לנו הסבר מעניין לקריאת מגילת רות על פי דברי חז”ל, ואז מתאים זאת לעבודת השם הפרטית שלנו.

כאשר התורה ניתנה, העם היהודי כולו היה כמו גרים. זה היה זמן מרגש ומיוחד מאוד, זו הייתה תחילת הקשר שלנו עם בורא עולם כשומרי תורתו. אנחנו קוראים את מגילת רות מכיוון שהיא עזבה הכל מאחור – כבתו של מלך מואב שהיה לה את כל מנעמי העולם הזה – לו רק כדי לדבוק בבורא עולם.

אולי גם זה יעניין אתכם:

שבעות – קבלת התורה הפרטית שלי

שבועות – תורתו היא אהבתו

לגדול ולגלות את האמונה

נפלאות ספירת העומר בתורת רבי נחמן

אייר – סופרים ומעריכים מחדש

חזקים כמו שור

תלוו שמחה

התחדשות כפולה, מתאים לכם?

יום חדש אני חדש

כבר התחלתם לנקות?

שמים את הפוקוס על היום

בחג שבועות אנחנו מחדשים את הקשר העמוק והחזק הזה עם בורא עולם, קשר שלא ניתן לפרק לעולם. אנחנו משיגים זווית ראיה חדשה ומרעננת ופוקחים את העיניים שלנו. אנחנו מתחילים להתקדם ומעצימים את ההסתכלות שלנו על הצד הרוחני של החיים. אנחנו נעשים כמו תינוק שזה עתה נולד, ברורים עם המטרות שלנו ומאוד חיוביים. ולמרות שאנו נתקלים בקשיים ומניעות ואפילו נופלים, אנחנו לא מוותרים. יש לנו את הכוח לקום שוב ולהמשיך הלאה.

על התענוג הזה הוא לא יוותר, זאת לא אופציה גם אם ייפול כמה פעמים!

כשתינוק נופל, האם הוא יושב על הרצפה, בוכה בלי הפסקה ומרחם על עצמו? למרות האכזבה מהנפילה המטרה שלו ללכת נשארת שלמה בעיני רוחו והוא ממשיך לנסות, עד שהוא משיג אותה. לוותר, זאת לא אופציה בכלל.

התחדשות זו מעניקה לנו את האנרגיות והמרץ להמשיך לנסות, לא משנה מה קורה. כי גם אם אפול מיליון פעמים, אני יודעת שבורא עולם רוצה שארים את עצמי, שאנער את הברכיים ואמשיך לעשות כל מה שאני יכולה כדי להתקדם הלאה אל עבר המטרה.

זה הכוח האדיר שנותן לנו חג השבועות!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון רחב של מאמרים מרתקים, מחכימים וסוחפים בנושא חגים ומועדים בקישור הזה.