רק בריאות: מרק עוף עצמות מזין, בריא וטעים!

רק בריאות: מרק עוף עצמות מזין, בריא וטעים!

יש לכם חשק עז למשהו מזין, מנחם וחם? הנה מתכון למרק עוף עצמות בסגנון ביתי שמזין ומרפא, והכי חשוב טעים. כי כשאומרים רק בריאות אנחנו מתכוונים לזה!

שבוע שעבר היה מטורף ו”כרמל” הסופה שליוותה אותנו במהלך השבוע שחלף רק הוסיפה לטירוף הזה. בכל מקרה, שמעתם פעם על המונח “נס הפוך?” ובכן, זה כשהדברים משתבשים בצורה כל כך מתוזמנת ומושלמת שזה כמעט פלא בפני עצמו. זה מה שקרה לי עם הרגל השבורה שלי (כן, עדיין הסיפור של הרגל הזאת). סדרת טעויות און-אנד-אוף של רופא-מטופלת האריכה את תהליך הריפוי ודחקה אותו לאחור בכמה שבועות. וזה לא ספק היה מתיש רגשית וכלכלית.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מרק כתום ליום אפור – מרק דלורית סמיך וסיפור מושלם

תלעסו את זה

אתה מה שאתה אוכל

אחת התובנות הנפלאות שקיבלתי מהתפנית הזו היא – שהגוף שלנו ראוי לחמלה שלנו. הוא חסר אונים בלי האינטואיציה והמיקוד שלנו. הוא לא יכול להסתמך רק על רופאים ומומחים, כי הוא בעצם צריך אותנו. הוא צריך את האמונה שלנו לה כוח לרפא, והוא צריך אותנו רגועים. הוא צריך את האהבה שלנו, תשומת הלב ואת האמונה שלנו ביכולת שלו להירפא. הגיע הזמן לתת לרגל השבורה שלי, ולמעשה לכל הגוף, הרבה אהבה וחמלה.

שמעתם פעם על המונח “נס הפוך?” זה מה שקרה לי עם הרגל השבורה שלי!

וזה מה שמביא אותי לדבר הנוסף שהגיע אלי בסוף שבוע שעבר – תשוקה עזה למשהו מזין, מנחם וחם. נגיד, כמו תה דבש ג’ינג’ר ולימון אבל משהו אחר…  אה כן, מרק עצמות.

מרק עצמות הוא מרכיב עיקרי במטבח שלי מסוף דצמבר ועד סוף פברואר, אז התשוקה שלי הייתה ממש בזמן. הדבר הביתי המדהים הזה, כלומר המרק, כל כך עשיר בטעם ועוצמתי בכוח הרפואה שלו, הרבה מעבר לכל מה שהייתם מקבלים ממרק מוכן אפילו במסעדה הכי טובה בעיר. כנראה שהייתי צריכה להכין את המרק הזה לעצמי מהיום שבו הרגל שלי נשברה, אבל לא הייתי מרוכזת מספיק להבין את החמלה שהגוף שלי צריך ממני…

אבל איך אומרים? אף פעם לא מאוחר!

את המתכון המקורי קיבלתי מספר בישול – Nourishing Traditions (בתרגום חופשי: מסורות מזינות) מתכון בסגנון ביתי שמזין, מנחם ומרפא. אני מאוד ממליצה לכם. זה מרק שכל המשפחה תאהב. בכל מקרה, למתכון המקורי הוספתי עוד כמה דברים שהתחברתי אליהם והתוצאה מושלמת, אתם מוזמנים לנסות!

מרק מדהים עשיר בטעם ומלא עוצמה של בריאות!

מרק מדהים עשיר בטעם ומלא עוצמה של בריאות!

מצרכים

1 חבילת עצמות עוף

1 חבילת עצמות מח עצם

8 כוסות מים

1/4 כוס חומץ

1 בצל

3 גביעי סלרי קצוצים גס

6 גזרים

10 גרגירי פלפל שחור

1 כף מלח אמיתי (מהסוג האפור או הוורוד)

1 צרור פטרוזיליה או כוסברה

אופן הכנה

הכניסו את כל המצרכים לסיר גדול, מלבד הפטרוזיליה/כוסברה והביאו לרתיחה. אחרי שעתיים מסירים את הקצף שעולה ומנמיכים את האש. מבשלים כשהסיר מכוסה חלקית במשך 12-24 שעות. אפשר גם לבשל את זה יותר זמן אם תרצו. מוסיפים את הפטרוזיליה/כוסברה 15 דקות לפני סיום בישול המרק. לאחר שהוא מתקרר מעט מסננים במסננת.

עכשיו אתם יכולים פשוט ליהנות ממרק עצמות טעים, או להוסיף אותו כבסיס למרקי בשר אחרים ומתכונים שדורשים מרק עצמות. יאמי!

מאמרים מרתקים נוספים בנושא בריאות – הגוף והנפש, תמצאו בקישור הזה.