רציתי ילד עם צרכים מיוחדים

רציתי ילד עם צרכים מיוחדים
“אחרי שאיבדתי חמישה ילדים, בעלי ואני ביקשנו מאלוקים שייתן לנו אפילו ילד עם צרכים מיוחדים, וכשהוא נולד הבנתי שזה מסר מאלוקים!”…

אומרים שאין דבר העומד בפני הרצון והסרטון שראיתי ביוטיוב לא מזמן, בו מספרת אמא מרואנדה על הבן המיוחד שקיבלה מתנה מאלוקים, רק ממחיש עד כמה המשפט הזה כל כך נכון ועוצמתי.

אלי, שהיום כבר בחור בן 21, נולד עם הפרעת מיקרוצפליה – זעירות הראש, כלומר היקף ראש הקטן ביותר משתי סטיות תקן מהממוצע. לרוב, הסובלים מתופעה זו חווים פיגור התפתחותי קוגניטיבי ומוטורי. ואלי, בנוסף למיקרוצפליה, גם חירש ואילם ומפחד מאנשים. המראה שלו שונה מאוד מבני הכפר שלו, דבר שגורם ללא מעט אנשים להתרחק ממנו. הוא גם סובל מבריונות, חלקם מתעללים בו ואפילו מכים אותו ומכנים אותו בכינויים מזעזעים כמו “קוף”, דבר שגורם צער גדול מאוד לאימו, לכן את רוב הזמן שלו הוא מבלה בין עצי הג’ונגל.

אבל לא כולם בכפר כאלה, יש גם אנשים טובים שמבינים לליבה של האם ונרתמים לעזור לה לשמור על אלי, הבן המיוחד שלה, שלא יכנס לג’ונגל. כי אם הוא יכנס לשם או אם מישהו לא יעקוב אחריו, כפי שמסבירה האם, הוא פשוט לא יחזור הביתה וילך לאיבוד אי שם בין העצים או רחוק יותר.

וכאן מגיעה שורת המחץ שתפסה אותי בדברי האם:

“אחרי אובדן של חמישה ילדים, בעלי ואני ביקשנו מאלוקים שיביא לנו אפילו ילד בעל צרכים מיוחדים, העיקר שלא ימות כמו אלו שלפניו. וכשילדתי אותו הבנתי שזה מסר מאלוקים!”

אולי גם זה יעניין אתכם:

אזמרה

נכנס יין יצא סוד

אף פעם לא לבד

תמצית החיים בשתי דקות ו-23 שניות

רגע בלי מחשבה – להתמודד עם מחשבות שליליות

שמחה – סוד ההצלחה

תודה לך השם

תמצאו את הרווח

תמצאו את הטוב

אחרי חמישה ילדים שנפטרו, האמא הזו פשוט מבקשת מבורא עולם מתנה – ילד עם צרכים מיוחדים, וזה מדהים. כי מי מבקש מתנה כזאת, ילד מוגבל, לכתחילה? אם הוא בא, אז בוודאי שהוא מתנה אדירה מאלוקים ומגדלים אותו עם כל החום והאהבה שהוא זקוק להם. אבל לבקש מתנה כזאת ולדעת שיכול להיות שהילד הזה יסבול מאוד במשך חייו, ובהרבה מקרים החיים החברתיים שלו לא יהיו קלים בכלל, עד כדי כך שהסבל הזה ישפיע על המשפחה כולה – זה משהו בלתי נתפס!

הרצון להיות אמא, שזו מתנה אדירה מבורא עולם לכל אישה, הוא כוח עצום שאין כדוגמתו.

כי הרצון, בכלל, הוא כוח עצום כפי שאומרים החכמים – ששום דבר לא עומד בפניו! אף אחד לא יכול על הכוח הזה. “כי העיקר הוא הרצון” אומר רבי נחמן מברסלב, אפילו במצב הגרוע ביותר בו אתה נמצא אם תרצה תוכל לפחות לרצות להיות טוב יותר, להתעלות ולהשתחרר מכל מה שכובל אותך, ובסוף גם להיות טוב יותר.

פשוט, לרצות.

אחרי חמישה ילדים שנפטרו, האמא הזו פשוט מבקשת מאלוקים מתנה – ילד עם צרכים מיוחדים, וזה מדהים. כי מי מבקש מתנה כזאת לכתחילה? רק בן אדם עם כוח רצון!

אנחנו אנשים עם רצונות: אנחנו רוצים ליהנות, לאכול, לבלות, לשמוח, לחיות… והרשימה עוד ארוכה. ואנחנו גם רוצים משפחה.

וכמו כל כוח שקיבלנו כמתנה מבורא עולם, גם הרצון בנוי משכבות שכבות כפי שאומר לנו רבי נחמן, “אין כל הרצונות שווין. ויש חילוקים רבים ברצון. אפילו באדם אחד בעצמו בכל עת ובכל רגע יש חילוקים גדולים בין הרצונות” (שיחות הר”ן, נא). הרצון שלנו בנוי משכבות – שכבה ראשונה היא רק הרצון עצמו, שכבה הבאה היא מחשבה עמוקה יותר איך מוציאים מהכוח אל הפועל את מה שאנחנו רוצים, השכבה הבאה היא הפעולה וכן הלאה, המון שכבות עד שהדבר בא לידי ביטוי בצורה מוחשית.

וכמו כל כוח שקיבלנו כמתנה בורא עולם, גם בכוח האדיר של הרצון צריך להשתמש בחכמה, להפוך אותו קרש קפיצה לצמיחה האישית והרוחנית שלנו ולהשתחרר מכל מה שכובל אותנו, אם רק נרצה להאמין שאנחנו חלק אלוק ממעל המשוחרר מכל סוג של שעבוד. כי להיות משועבד במוח או בנפש זה יותר גרוע מלהיות משועבד בגוף (כמו אסיר, עבד וכדומה). והמפתח לחופש נמצא בתוכנו, אם רק נרצה להשתמש בו.

העיקר הוא הרצון אומר רבי נחמן כי אין שום דבר העומד בפני הרצון

כי העיקר הוא הרצון אומר רבי נחמן, אין שום דבר העומד בפני הרצון!

בורא עולם לא מגביל או מבטל את כוח הרצון והבחירה של האדם, למרות שהוא בהחלט יכול לעשות את זה. גם הצדיק, כשרוצה לעזור לנו ולהעלות אותנו על דרך המלך – עבודת השם שלנו, לא מבטל לנו את חופש הבחירה. הוא כן מכוון אותנו, מורה לנו על מקומות מסוכנים בדרך ומפנה אותנו לדרך בטוחה ויציבה – זה כן. אבל לא לוקח מאיתנו את הכוח לבחור, את הרצון לרצות.

ואומר רבי נתן “…שהמניעה היא רק בשביל (להגביר) החשק. ואם יתגבר שיהיה לו חשק גדול כפי המניעה, בוודאי ישבר המניעה. נמצא, שעיקר ההתחזקות להתגבר על המונעים מהקדושה הוא רק הרצון והחשק. וזהו עיקר ההתפארות מה שהשם יתברך מתפאר עם כל אחד מישראל” (ליקוטי הלכות, ברכת המזון ומים אחרונים ד).

כגודל המניעה, כך גודל החשק והרצון שמתגבר בתוכנו.

חמישה ילדים שנפטרו זו מניעה בהחלט גדולה. איזה חשק ורצון גדולים היו בה, באותה אמא, עד שהייתה מוכנה אפילו לבקש ילד עם צרכים מיוחדים…

אבל “לא כל הרצונות שווים” אומר רבי נחמן, לכל אדם מידת רצון משלו השונה מזה של זולתו. וגם לאדם עצמו יש זמנים בהם הוא רוצה יותר וזמנים בהם הוא רוצה פחות, וכמו שמאיר בנו הרצון כך מאירה ומתעוררת מידת הרצון בשורש העליון שלה, לפני בורא עולם.

יש עת רצון לכל דבר וצריך להיזהר גם כשאנחנו מבקשים ומאוד רוצים, כי ברגע הבקשה יכול להיות שבשמים זו עת רצון – והדבר יכול להתגשם. ומי מאיתנו יכול לדעת מתי זו עת רצון? כל רגע יכול להיות כזה…

זה מה שגרם לי הסרטון על האמא מאפריקה ובנה אלי המיוחד – לחשוב על הכוח האדיר של הרצון.

כי הכל עניין של רצון. פשוט לרצות.

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה , תיהנו!