רעל מלא אהבה – סיפר סיני עתיק על אהבת חינם

לפעמים, כל מה שצריך כדי להתמלא באהבת חינם הוא רק סיפור סיני עתיק ומלא חכמה שמשנה את כל זווית הראיה שלנו על אנשים אחרים.

אדם שאוהב אנשים אחרים, את זולתו, יהיה אהוב על ידי אנשים אומרים מביני עניין. כי זה בדיוק מה שאומרים חז”ל – כמים הפנים לפנים כן האדם. וזה גם סיפור סיני עתיק מלא חכמה שמראה לנו עד כמה ההתייחסות שלנו לאחרים זהה לדרך בה הם יתייחסו אלינו!

לפני שנים רבות אישה צעירה בשם לי עברה לגור לאחר חתונתה עם בעלה ועם אמא שלו. אחרי זמן קצר לי הגיעה למסקנה שהיא וחמותה לא מסתדרות, וזה עוד בלשון המעטה, והמצב גם לא הולך להשתנות. האופי וההתנהגות של כל אחת מהן היה כל כך שונה מהשנייה, ולי לא הצליחה שלא לכעוס מההרגלים של חמותה, שלא הפסיקה לבקר אותה ולנזוף בה בכל הזדמנות שהייתה לה.

יום רדף יום והשבועות חלפו ולי וחמותה לא הפסיקו להתווכח ולריב. אבל מה שגרם למצב ביניהן להפוך לעוד יותר גרוע הייתה המסורת הסינית העתיקה, לפיה לי הייתה מוכרחה לציית לחמותה ולמלא אחר כל בקשותיה ורצונותיה.

כל הכעס והאומללות שהצטברה בבית גרמה לבעלה המסכן של לי למצוקה נפשית גדולה, והוא ניסה לפשר בין שתי הנשים שהוא אוהב אך ללא הצלחה. לבסוף, לי החליטה שהיא לא יכולה להמשיך ולסבול את המזג הרע והרודנות של חמותה ושהיא חייבת לעשות לזה סוף.

אולי גם זה יעניין אתכם:

המילים שבראו את העולם והצפרדע שניצחה

תמצית החיים בשתי דקות ועשרים ושלוש שניות

תפסיקו את משחק ההאשמה

לי פנתה אל חבר טוב של אביה – מר הונג, בעל חנות לעשבי תיבול, וסיפרה לו על המצב הנורא ששורר בבית ושאלה אותו האם הוא יוכל לעזור לה, לתת לה רעל שמופק מצמחים כדי לסיים את המצב הזה אחת ולתמיד. מר הונג חשב לכמה רגעים ואז אמר: “לי היקרה, אני אעזור לך לפתור את הבעיה, אבל את חייבת להקשיב לי ולמלא במדויק אחר כל ההוראות שאגיד לך”. “כן, מר הונג, אעשה את כל מה שתגיד לי לעשות”, ענתה לי.

מר הונג הלך לחדר הפנימי של החנות וחזר אחרי כמה דקות עם חבילת של צמחים בידיו, ואמר: “את לא יכולה להשתמש ברעיל קטלני למוות מהיר כדי להיפטר מחמותך, מכיוון שזה עלול להעלות חשדות כלפייך. לכן אני נותן לך מספר עשבי תיבול שימלאו את גופה של חמותך ברעל בצורה איטית. בכל יום הכיני לה ארוחה טעימה והוסיפי מעל מעט מעשבי התיבול האלה. עכשיו, כדי לוודא שאף אחד לא יחשוד בך כשהיא תמות, את תהיי חייבת להתייחס אליה בנועם ובלבביות רבה. אל תתווכחי איתה, אלא צייתי ברצון לכל בקשה שלה והתייחסי אליה כמו מלכה”.

כל הכעס והאומללות שהצטברה בבית גרמה לבעלה המסכן של לי למצוקה נפשית גדולה, והוא ניסה לפשר בין שתי הנשים שהוא אוהב אך ללא הצלחה…

לי הייתה מאושרת. היא הודתה למר הונג ומיהרה הביתה כדי להתחיל בתכנית להיפטר מחמותה.

שבועות וחודשים חלפו ובכל יום לי הייתה מגישה לחמותה מיני מטעמים מיוחדים. היא זכרה כל הזמן את ההוראות של מר הונג בדבר התנהגות חמה ולבבית כלפי חמותה ולא סטתה מהן. היא שלטה בכעס שלה, צייתה לכל דבר שהיא ביקשה והתייחסה אליה כאילו הייתה בשר מבשרה.

אחרי שחלפו שישה חודשים האווירה בבית השתנתה לגמרי. לי למדה לשלוט במזג שלה עד כדי כך שהיא שמה לב שהיא חדלה כמעט לחלוטין להתעצבן ולכעוס. היא לא התווכחה עם חמותה במהלך כל ששת החודשים האלה, ועכשיו חמותה נראתה לה אישה הרבה יותר נחמדה ונעימה.

חמותה גם היא שינתה את כל גישתה כלפי לי, והחלה להתייחס אליה כאילו הייתה הבת שלה. היא לא הפסיקה לספר לחברים ולקרובי משפחה עד כמה לי, הכלה שלה, נהדרת ושבנה לא היה מוצא אישה יותר טובה ממנה. לי וחמותה התייחסו ודאגו אחת לשנייה ממש כמו אמא ובת, ובעלה היה מאושר עד הגג מהקשר הטוב שהתפתח בין השתיים.

כמים הפנים לפנים כן האדם

כמים הפנים לפנים כן האדם…

בוקר אחד לי התעוררה בבהלה אחרי לילה של סיוטים ורצה אל חנותו של מר הונג. “מר הונג, אתה חייב לעזור לי! כל הרעל ששמתי לחמותי באוכל, אתה חייב לתת לי משהו שיעזור לי לנקות אותו מהגוף שלה! כל ההתנהגות שלה השתנתה מקצה לקצה והיא הפכה לאישה נחמדה, ואני ממש אוהבת אותה כאילו היא הייתה אימא שלי. אני לא רוצה שהיא תמות…”

מר הונג חייך. “לי היקרה, אל תחששי. לא הבאתי לך שום רעל. הצמחים שנתתי לך היו ויטמינים לשיפור הבריאות שלה. הרעל היחיד שהיה הוא זה שהיה טמון בראש ובגישה שלך כלפיה, אבל הוא נשטף לגמרי באהבה שהערפת עליה…” ואת המשפט האחרון אמר כשחיוך גדול על פניו.

כמים הפנים לפנים, זה כל העניין. ולפעמים, כל מה שצריך כדי להתמלא באהבת חינם הוא רק סיפור סיני עתיק ומלא חכמה שמשנה את כל זווית הראיה שלנו על אנשים אחרים. כי איך אומרים, יחי ההבדל-הסיפור הקטן!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.