רוצים להיות יותר פרודוקטיביים? תעשו את זה!

רוצים להיות יותר פרודוקטיביים תעשו את זה
ביקשתם קיבלתם: אם אתם רוצים להיות יותר פרודוקטיביים תיהנו מהטיפ של ירדנה סלייטר, זה משהו שיעשה לכם את ההבדל בענק בתקופה הזאת!

היי בנות! התאוששתן כבר מפורים?

היי גם לכם בנים ואל תלכו לשום מקום, יש במאמר הזה טיפים מדהימים גם בשבילכם!

נמשיך.

ולמה אני שואלת, אתן בוודאי שואלות? כי כולנו יודעות מה מגיע מיד אחרי פורים…. פסח. פ-ס-ח-!-!-! תקשיבו, זאת עבודה ג-ד-ו-ל-ה. אבל פסח הוא חג כזה נפלא מכל מיני היבטים שהוא שווה את כל המאמצים ועבודת הפרך שבאה לפניו.

בכל אופן, לכבוד “העונה שעושים בה הרבה” יש לי טיפ מדהים בשבילכן.ם שיעשה לכולנו את ההבדל. ואתם יודעים למה? כי הקב”ה כבר הטמיע אותו במערכת של הבריאה עוד מימי בראשית.

“ויקרא אלוקים לאור יום ולחושך קרא לילה, ויהי ערב ויהי בוקר יום אחד” (בראשית א, ה).

ישנה אמרה עממית האומרת ש”יום שהתחיל נכון הוא חצי ניצחון”, ואני מוסיפה “לילה שהוכן מראש, הוא יום שהתחיל נכון”.

אולי גם זה יעניין אתכם:

פסח – כבר התחלתם לנקות?

ניסן – מדברים על זה

הפסח שיוציא אותך לחירות

האם חשבתם פעם על העובדה שהיום מתחיל בלילה? בורא עולם ברא את העולם עם סדר טהור וקדום. והלילה, שהוא כלי הכנה נחוץ וחיוני ליום המחרת, הוא חלק מהסדר הזה. ועדיין, הרבה אנשים מעבירים את הערבים שלהם באווירת Chill out  כזאת ברביצה על הספר עם הטלפון, עם או בלי חברים, בבית או בחוץ… כן, בלי לעשות חשבון איך הם מבלים את הזמן שלהם. וברור שכולנו צריכים זמן של רוגע בחיים, שלא תבינו אותי לא נכון. בכל אופן, יום פורה ומלא עשייה, משמעו, להתחיל את היום כשהוא מתחיל – וזה אומר בלילה!

כולנו יודעים מה מגיע מיד אחרי פורים…. פסח. פ-ס-ח-!-!-! תקשיבו, זאת עבודה ג-ד-ו-ל-ה. אבל פסח הוא חג כזה נפלא מכל מיני היבטים שהוא שווה את כל המאמצים ועבודת הפרך שבאה לפניו.

ישנן פעולות מסוימות שאם עושים אותן בלילה במקום לדחות לבוקר הן יעשו את שאר היום שלכם כל כך חלק, יצירתי, קל ופחות כאוטי. וזה מתאים לכל יום בשנה ועוד יותר מוכיח את עצמו כיעיל ומתאים לתקופת הפרה-פסח, כשיש הרבה יותר דברים ב”טו דו ליסט” מהרגיל.

אז בואו נסדר את שגרת הלילה שלנו, מוכנים?

אבל קודם, הצהרת אחריות: אני האדם הכי לא מאורגן באופן טבעי ומולד שנותן לכם כאן עצות. על העניין הזה אני עובדת כבר למעלה מ-23 שנות נישואים, יזמות, שבעה ילדים ומגורים בדירה קטנה בלי הרבה שטחי אחסון – נתונים מספיק חשובים שיכולים לעצב אפילו את האנשים הכי לא מאורגנים, כמוני למשל.

וזה הולך ככה:

רשימת ה”לעשות” של שגרת הלילה:

לסדר את הסלון – אספו את הצעצועים והחזירו את הספרים למקום.

נקו את המטבח – שטפו את הכלים ונקו את השיש ופנו אותו מכל מיני דברים מיותרים.

הכינו את הבגדים למחר.

הכינו ארוחת צהריים שתהיה מוכנה למחר.

זמן לעצמכם – טיפוח, ניקיון וכל מה שעושה לכם טוב לפני שאתם הולכים לישון.

ולכו לישון בשעה 22:00.

כי זה לא רק העניין של לישון שמונה שעות בכל לילה שיטעינו אתכם באנרגיות לקראת היום הבא, זה גם עניין של מתי אתם מקבלים את השמונה שעות הללו. ידוע, שהשעות המוקדמות של הלילה, עד השעה 2 לפנות בוקר, מבריאות, מחדשות ומצעירות את הגוף ואנחנו צריכים לפחות ארבע מהן בכל לילה כדי לראות תוצאות. וזה אומר שעשר בלילה היא השעה הכי מאוחרת להתחיל את שנת הלילה. נסו ותראו בעצמכם!

לא מוותרים על רשימת הדברים שיש לעשותלא מוותרים על רשימת הדברים שיש לעשות…

תכננו את היום הבא – בכתיבה

כל לילה, לפני שאתם נכנסים למיטה, תכננו את היום הבא בכתיבת כל מה שאתם צריכים לעשות וכמה זמן, בערך, כל דבר מצריך להיעשות. אם אני לא עושה את זה, אז כשאני מנסה לישון הראש שלי מרגיש כמו מנוע מקרטע בלי טיפת רוגע בלילה כזה בגלל כל הדברים שצריך לעשות למחרת. וזה דבר ממש לא טוב בעליל לשנת לילה טובה או ליום יצירתי ופורה שמחכה לנו מחר. אז רשמו לעצמכם רשימת המטלות של היום הבא על דף ותלו על המקרר.

להתחיל את היום בלילה זה משהו שהפך לגלגל הצלה עבורי. זה הקטין את הבלגאן שהיה כמו מעטפת סביב הראש שלי וזה היה בדיוק מה שהייתי צריכה לעשות. פלוס העובדה שזה הפחית גם את קשקושי הבוקר כמו גם את ההרגשה המפחידה שליוותה אותי בזמן שהכאוס השתלט. מהרגע שהתחלתי לאמץ את הטיפ הזה, ככל שהתקרבתי לחג פסח הוא שיפר לי מאוד את ההכנות המקדימות לחג המיוחד הזה נפשית ופיזית. וכשחושבים על זה קצת יותר לעומק, זאת באמת מתנה ענקית!

אני מאחלת לכולנו ניקיון שמח ומלא עשייה ויצירה, וקצת זמן פשוט רק כדי להיות. אנחנו לא עבדים. אנחנו יכולים לנהל את הזמן שלנו ולמקסם את הפרודוקטיביות שלנו כשצריך, ועדיין, ליהנות מקצת זמן של שקט ופינוק עצמי. תזכרו את זה תמיד.

קדימה, לעבודה.

רוצים ליהנות מעוד מאמרים בנושא פסח? היכנסו לקישור הזה ותיהנו!