רוחניות וקבלה – הכוח של הפוטנציאל

מהו פוטנציאל ואיך מיישמים את הכוח של האנרגיה העצומה הזו בחיים? בואו לגלות כיצד תשלפו מהמקום הכי עמוק בכם את הכוח הכי אדיר שקיבלתם מבורא עולם!

מה זה פוטנציאל?

כיצד מיישמים את הדבר האדיר הזה בחיי היומיום שלנו?

לכולנו, בלי יוצא מן הכלל, יש פוטנציאל. ועצום. כאשר אנו מפתחים את הפוטנציאל הגלום בתוכנו, אנחנו יכולים לשנות אותו למעשים נפלאים והישגים אדירים, לחיות חיים מלאים בתוכן ומשמעות, עבודה, זמן פנוי, זמן איכות… ובקיצור, כל השגרה שלנו יכולה לקבל ביטוי שלא חשבנו עליו וכזה שיכול לשנות לנו את החיים מן הקצה אל הקצה.

ומהו בדיוק הפוטנציאל שלנו? וחשוב יותר, כיצד אנחנו יכולים לפתח אותו?

פוטנציאל הוא אנרגיה מיוחדת שניתנה לכל אחד מאיתנו על ידי בורא עולם בכבודו ובעצמו, והיא שוכנת בתוך הנשמה שלנו. אפשר להבין טוב יותר את הרעיון הזה מהפסוק (בראשית ב, ז): “…. ויפח באפיו נשמת חיים…” – שכאשר הקב”ה נפח באדם הראשון את נשמתו, הוא הפיח באדם אנרגיות מיוחדות ומכוחותיו הבלתי מוגבלים. וכפי שמסביר האריז”ל הקדוש, צדיק עצום שהיה בקי מאוד בקבלה, שכאשר הקב”ה נושף (מפיח רוח חיים), הוא מפיח מהמהות הפנימית שלו. ולא רק, ברגע שנשיפה זו נכנסה בתוך האדם, היא לא יכולה להיפרד ממנו (על פי עץ חיים, והאנטומיה של הנשמה). לכן, האדם הוא כלי שמכיל רוח חיים של הבורא והוא מתחזק קשר ישיר עם הבורא האינסופי. וככלי, הוא בהחלט יכול לשקף את הרוח חיים הזו, שהיא האנרגיה שהוא מכיל. בדרך זו האדם מהווה מאגר אישי של פוטנציאל כמעט אינסופי.

אולי גם זה יעניין אתכם:

האדם וארבעת היסודות

רוחניות וקבלה – להכיר את המסתורי שבתוכנו

תאפשרו לו

להחזיק את המקל בשני הקצוות

לעבור את הגשר הצר

מעט זה גם טוב

משיבת נפש – להיות בן אדם חדש

החיים יפים ופשוטים

הסיבה שאנחנו לא כל כך מודעים לפוטנציאל שלנו היא – בגלל העומק שלו. הפוטנציאל שלנו קשור באופן ישיר לבורא עולם אבל כמו הבורא, שלא מתגלה מהר, כך הוא הפוטנציאל שלנו. ברגע שנתחיל להסתכל פנימה על מנת להעריך את הכוחות שיש לנו, ונתבונן על החיים שלנו כדי לראות מהיכן באנו וכיצד אנו משיגים את מה שעשינו עד עכשיו, נצליח להכיר ולהבין קצת מהפוטנציאל הזה.

למה אנחנו לא מודעים לפוטנציאל שלנו? בגלל שהוא טמון עמוק בתוכנו, וכמו הבורא שאינו מתגלה מהר, כך הכוח האדיר הזה – שמצריך השקעה ורצון לגלות אותו וליהנות ממנו…

כל דבר בבריאה מציג את אותו עומק. למשל, המדענים גילו בהתחלה את האטום, אחר כך את הנוטרון, אחר כך את הקוואנטום וכן הלאה. התגלית של כל שכבה הובילה לחיפוש נוסף של אנרגיות יותר מעשיות, פרקטיות ועמוקות יותר שיש באטום.

בדומה לזה, שכבות רבות עוטפות את הישות הכי פנימית של האדם. כל דרגה או שכבה שנחשפת ופעילה מכינה את ההתקדמות לשלב הבא של הגעה למטרה והשגתה.

כל אחד מאיתנו מהווה מאגר אישי של פוטנציאל כמעט אינסופי, צריך רק לגלות אותו!…

לרוב, בני אדם לא כל כך יודעים לפוטנציאל שלהם או איזה כוח יכול להיות לו, עד שהם מתמודדים עם אתגרי החיים. ואז, איכשהו, מגלים כוחות עצומים ומקורות איתם צריך להתעמת ולכבוש קושי מסוים, או אפילו מצב בלתי אפשרי. אנשים לוקחים סיכונים עזים, משקיעים מאמצים או פועלים בדרכים מאוד לא שגרתיות כשהם מתמודדים עם ניסיון או אתגר חיים. וברגעים אלה, הם מנצלים את מאגרי האנרגיות העצומים הללו, שמאוחסנים עמוק מאוד והמאפשרים להם להשיג דברים רבים, אפילו את אלה שנראו כדבר שנמצא מעבר ליכולות שלהם, בלי מושג ובלי נכבש.

אז תסכימו שזה היה יכול להיות נחמד, ואפילו עדיף, אם היינו יכולים לשחרר את הפוטנציאל המסתורי שלנו בלי לחכות לאתגר או ניסיון, נכון? להשיג אותו מתוך רצון? תארו לעצמכם באיזה סיפוק אנחנו יכולים לזכות אם נרתום את הכוח העצום הזה לחיים שלנו עלי אדמות!

ואנחנו בהחלט יכולים!