קבלת שבת: בואי שבת בואי כלה

עבור האנושות, שבת פירושה, היכולת להשיג אינטנסיביות רוחנית גדולה יותר. זה קורה כשמביסים את שומר הסף ומקבלים את השבת!

התלמוד מספר: רבי חנינא מתעטף ועומד קודם שבת, ואומר: “בואו ונצא לקראת שבת המלכה!”. רבי ינאי לבש בגדיו בערב שבת ואמר: “בואי כלה, בואי כלה!” (שבת קיט, עמוד א

כאשר השבת נכנסת, היא משרה על היקום רוחניות מוגברת וזרימה שופעת של אנרגיה רוחנית אל תוך העולם. אנרגיה זו מניעה את התעלותה הרוחנית של הבריאה כולה לרמות נשגבות יותר של שלמות וקדושה.

עבור האנושות, השבת פירושה, היכולת להשיג אינטנסיביות רוחנית גדולה יותר. שלמות זו כוללת את הפוטנציאל לראייה חדורת יותר לתוך המוח והלב, האמצעים להתרוממות רוחנית.

כדי להתעלות לרמה גבוהה יותר של רוחניות, עלינו לעבור תחילה בשער המוביל מרמה זו לבאה. בשער הכניסה לכל רמה עומד “שומר סף” השואף למנוע התמלאות רוחנית ולשלול ראייה רוחנית עמוקה – שומר סף אשר שמו “אשליה”. כדי לעבור דרך השער, צריך קודם לנצח את שומר הזה המבקש לחסום בפנינו את הדרך.

אולי גם זה יעניין אתכם:

נרות שבת – להדליק את אור האמת

25 שעות של שחרור מדאגות

שיר השירים ליפה שבימים

המלצרים של המלכה

ולאשליה, כידוע, פנים רבות. בכל רמה היא מופיעה דווקא כאותו מכשול שלא ניתן להתגבר עליו – שקיווינו שלעולם לא ניתקל בו. לכל אדם היא מופיעה דווקא כדבר שאינו ניתן כלל לפיצוח – שקיווה שלעולם לא יצטרך להתעמת אמו. האשליה לובשת לעתים צורה של הסחת דעת, לעתים אחרות – צורה של תסיסה בלב. אולם, היא מסמלת תמיד את להט החרב המתהפכת שהציב האלוקים בשער הכניסה לגן עדן כדי לשמור את דרך עץ החיים (בראשית ג, כד).

חייו הפרטיים של כל אדם הם מיקרוקוסמוס המשקף תהליך עולמי. לכן, המפתח להתגברות על האשליה בכל רמה רוחנית ולשחרור הקדושה המונחת מעבר לשער נמצא בידי האדם. כדי להתגבר על האשליות המפילות אותנו, עלינו להודיע בעולם את גדולתו של הקב”ה, להיות מודעים לאלוקות בה חדור כל הקיים ולחלוק עם הבריאה כולה את ההכרה הזאת.

מנהגנו כשאנו הולכים לקבל את השבת לומר שישה מזמורי תהילים: צה-צט וכן מזמור כט. שישה מזמורים אלו מתאימים לששת ימי החול. ראשיתו של המנהג אצל רבי משה קורדוברו, דמות בולטת מקובלי צפת במאה הט”ז (ליקוטי מהרי”ח וסדר היום – סדר ערב שבת).

זו כוונתנו בבואנו לקרוא את המזמורים שבתפילת קבלת שבת שבה אנו מקבלים את פני השבת. הרעיון המשותף לכל המזמורים הללו הוא גדולתו וכבודו של הקב”ה, לכן אנו נוהגים לקבל את השבת המלכה ולקרוא בקול גדול:

“כי א-ל גדול ה’, ומלך גדול על כל אלוקים” (מזמור צה).

ספרו בגויים כבודו, בכל העמים נפלאותיו… אמרו בגויים: ה’ מלך”! (מזמור צו).

“הגידו השמים צדקו, וראו כל העמים כבודו” (מזמור צז).

כדי לעבור דרך השער, צריך קודם לנצח את שומר הסף, האשליה, המבקש לחסום בפנינו את הדרך

כדי לעבור דרך השער, צריך קודם לנצח את שומר הסף, האשליה, המבקש לחסום בפנינו את הדרך…

כאשר אנחנו מתחברים למילים שזורמות מבין שפתותינו בספרנו על גדולתו של בורא עולם, כאשר אנו מניחים למשמעותן של מילים אלה לחדור אל תוך נשמתנו, התפילה הופכת לאמצעי לטרנספורמציה, לשינוי הפנימי שהיא נועדה להגיע. כאשר אנו מכריזים על תהילת הבורא לעצמנו וליקום כולו, אנו מעוררים בתוכנו הכרה עמוקה יותר של האלוקות המחייה כל חי.

בתוככי היראה והפליאה אל מול ההכרה העמוקה הזאת, נאלמות הסחות הדעת ושוככת תסיסת הלב. האשליות שלכאורה לא ניתן היה להתגבר עליהן, שאמורות היו לחסום את כניסתנו לכל תובנה רוחנית חדשה – נשברו.

שומר הסף הבלתי מנוצח מן העבר, זה שביקש לעצור אותנו בדרכנו לענף נשגב יותר בעץ החיים – הובס!

כאשר אנו חווים את קדושתו של היום השבת, אנו משיגים את הרמות הנשגבות ביותר של דעת, של ידיעת האלוקים. הרמה הגבוהה ביותר של מודעות זו שאנו יכולים להשיג היא ההבנה, שאת האלוקים לא ניתן כלל להבין – שבעצם, איננו יודעים דבר! (רבי נחמן מברסלב, ליקוטי מוהר”ן חלק ב, פג).

 (הדברים מבוססים על הנאמר מתוך הספר הרקיע השביעיכנסו ותיהנו מהמבצעים המיוחדים של חנות האתר שלנו!).

 היום השביעי מעניק לנו את הכוחות והגילויים הכי קסומים ונפלאים של סודות השבת. בואו להתעלות לגלות עוד דברים קסומים על היום הכי מיוחד בשבוע בקישור הזה!