פעם היה מלך

פעם היה מלך

מכירים את הסיפורים שמתחילים בפעם היה מלך? אז זהו, שזה לא סיפור וחשוב מאוד שנזכור שפעם באמת היה מלך והכל יסתדר לנו!

שלום לכם,

יש לי שאלה שמאוד מסקרנת אותי – מה בעצם גורם לנו ליפול, להיכשל ולחטוא כלפי בורא עולם? מה השורש של הדבר הזה?

אשמח לתשובה, יאיר.

שלום גם לך יאיר!

שאלת שאלה מצוינת שמעסיקה כמעט את רובנו – למה אנחנו חוטאים ומה השורש של עניין זה?

הסיבה לכך היא, שבגלות נסתרת מאיתנו ההכרה האמיתית של מיהו המלך – בורא עולם. אנחנו נמצאים בגלות בה יש לא מעט אמונות שקריות שכביכול יש להן כוח משלהן. אנחנו, מהמקום שלנו, לא מבינים שכל הכוח שלהן והמנהיגים שיש בעולם כולם מקבלים את השליטה מבורא עולם עצמו, מקור כל הכוחות כולם.

אולי גם זה יעניין אתכם:

האם מישהו שומר על הדלת של חסידות ברסלב

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

וזה קורה מכיוון שמלכותו של הבורא נפלה כל כך, בעוונותינו הרבים, עד שכל מיני עבודות אלילים ואמונות שקריות הפכו בעיני לא מעט אנשים מעין ‘אלוהים’. כמובן שיש לנו את כוח הבחירה החופשית – אם להיגרר אחריהן וחלילה להאמין בהן, או להתחזק ולדעת ולהאמין שהם בעצם שואבים את כוחם אך ורק מבורא עולם.

כל ה’אלוהים’ למיניהם, ואפילו אדם עם עצמו אם הוא לא מאמין בבורא עולם, נופל לכוחי ועוצם ידי, לראיית דברים על פי טבע וגשמיות בלבד, שהוא סוג של אליל או אלה שהוא מאמין בהם ולכן נמשך אחרי הכוח והמחשבה הדמיוניים הללו ושוכח מאין מגיע הכוח באמת.

לכן, הדרך העיקרית שבה אנחנו יכולים לשמור ולקיים את התורה תלויה בהשקעת כל האנרגיות שלנו לזכור תמיד – מי הוא המלך האמיתי, כי שמירת התורה צריכה להיות מתוך הרצון להמליך את בורא עולם. ואת זה אנחנו עושים על ידי שאנו זוכרים שהקב”ה הוא המלך שלנו מההתחלה! יש מלך שקדם להכל וממנו כל דבר בעולם מקבל את הכוח שלו, והוא זה ששלט תמיד, הרבה לפני שמשהו או מישהו נבראו בכלל בעולם.

הכל מתחיל בכוחי ועוצם ידי וכשאדם שוכח מהיכן מגיע הכוח שלו באמת!

הכל מתחיל בכוחי ועוצם ידי וכשאדם שוכח מהיכן מגיע הכוח שלו באמת!

מסופר על חסיד ברסלב אחד שבהתבודדות שלו היה תמיד חוזר על המילים הראשונות מסיפור המעשייה – מעשה מאבידת בת מלך (מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב): “פעם היה מלך…” וכמו אומר לעצמו: ‘אחרי שכל המחשבות המבלבלות והמטורפות שנכנסות לתוך הראש שלי ומנסות להסית אותי, בסוף – “פעם היה מלך…”

זווית ראיה כזו מאפשרת לאדם לדלג על כל דבר שמפריע לו או מנסה למשוך אותו למטה. הקב”ה הוא המלך שלי מההתחלה – זאת אמירה שמניחה כל דבר במקום ומבטלת את האלילים והמחשבות של כוחי ועוצם ידי, ועל ידי זה מסייעת לאדם לזכות לשמור ולקיים את התורה ולא לחטוא, עד כמה שאפשר.

אחרי הכל, ‘שבע ייפול צדיק – וקם’! גם אחרי שנפלנו אנחנו קמים מכוח התשובה, מהכוח שהקב”ה נותן לנו עם ההבנה שהוא מקור הכוחות כולם ואין עוד מלבדו!

אל תשכח יאיר, פעם היה מלך!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.