ערוגה של פרחים, פגמים וחסרונות וזקנה סינית אחת

ערוגה של פרחים, פגמים וחסרונות וזקנה סינית אחת

הסדקים והפגמים של כל אחד מאיתנו הם אלה שעושים את החיים כל כך מעניינים ומספקים, בדיוק כמו בסיפור על שני כדים, זקנה סינית אחת וערוגה מלאה בפרחים!

לאישה סינית זקנה חביבה היו שני כדים גדולים, וכל אחד מהם נתלה מקצה המקל שהיא תלתה על הצוואר שלה. באחד הכדים היה סדק ואילו הכד השני היה מושלם.

היא תמיד העבירה כמות מלאה של מים מהדרך הארוכה שבין הבית לנהר, אולם הכד הסדוק היה מגיע כשהוא חצי מלא. ככה זה היה כל יום במשך שנתיים, כשהאישה מביאה לבית רק כד וחצי של מים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

רעל מלא אהבה – סיפור סיני עתיק על אהבת חינם

המילים שבראו את העולם והצפרדע שניצחה

תמצית החיים בשתי דקות ועשרים ושלוש שניות

הכד המושלם היה גאה בהישגים שלו והיה תמיד מתנשא על חברו הכד הסדוק, שהיה מסכן ואומלל והתבייש בחוסר השלמות שלו. ובכלל, שהוא עושה רק חצי מהעבודה שהוא נועד לעשות.

יום אחד, ליד הנהר, אחרי שנתיים של תחושת כישלון מוחלט ושיימינג בלתי פוסק שהוא חווה מצד הכד המושלם, הכד הסדוק החליט לפנות אל הזקנה ואמר לה, “רק שתדעי, אני ממש מתבייש בעצמי! בגלל הסדק שיש לי המים נוזלים כל הדרך מהנהר לבית היפה שלך”.

 

הכד המושלם היה גאה בהישגים שלו והיה תמיד מתנשא על חברו הכד הסדוק, שהיה מסכן ואומלל והתבייש בחוסר השלמות שלו. ובכלל, שהוא עושה רק חצי מהעבודה שהוא נועד לעשות…

הזקנה הסינית חייכה אליו ואמרה בנעימות שרק זקנים סינים חכמים מכירים, “האם שמת לב לכך שבצד הדרך שלך יש ערוגת פרחים ולא בצד השני? כן, תמיד ידעתי על הפגם שלך ולכן זרעתי זרעים בצד הדרך שלך. ובכל יום שבו חזרנו מהנהר לבית – אתה השקת אותם. וכך, במשך שנתיים יכולתי לקטוף את הפרחים היפים האלה ולקשט את השולחן, והכל בזכותך. כי אם לא היית מי שאתה כפי שאתה, לא היה לי את כל היופי הזה בתוך הבית”.

האם שמת לב לכך שבצד הדרך שלך יש ערוגת פרחים ולא בצד השני

“האם שמת לב לכך שבצד הדרך שלך יש ערוגת פרחים ולא בצד השני?”…

לכל אחד מאיתנו יש את הפגמים המיוחדים לו. אבל אלו הסדקים והפגמים של כל אחד מאיתנו שעושים את החיים שלנו יחד כל כך מעניינים ומספקים.

כי צריך להסתכל על כל אדם בזכות מה שהוא, וכמובן, להתבונן בטוב שבו!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.