עצות מקבלים רק מהמומחים!

עצות מקבלים רק מהמומחים!

“את זה אני אומר לך את מניסיוני האישי, הדבר היחיד שהחזיק אותי ועזר לי לעבור את כל מה שסבלתי הן העצות של רבי נחמן!”

החיים מזמנים לנו מצבים שמצריכים מאיתנו להתמודד עם קבלת העצה הנכונה, הדלק לחיים כדי להמשיך הלאה. אז זהו, שלא תמיד יש אחת כזו בנמצא, ואם כן אז אנחנו לא יודעים להחליט האם היא הנכונה, מה שנקרה בעגה הברסלבית – חלוקת העצה.

מה עושים?

מתייעצים עם המומחים!

ואחד המומחים שחסידות ברסלב מספקת לנו היא צאצאו של רבי נחמן – רבי שמשון ברסקי, שנותן לנו כמה עצות חשובות לחיים ואת האומץ ליישם אותן!

 

רבי שמשון ברסקי (1873-1935) היה מנהיג חסידות ברסלב באומן שלפני המלחמה. כל גישתו ליהדות הייתה לפעול בלי לחץ, בלי חיפזון, בצורה מכובדת וסבלנית, כפי שהיינו מצפים ממי שהוא צאצא של רבי נחמן.

אולי גם זה יעניין אתכם:

העצה הכי טובה שתקבלו היום

עצה טובה – הרעיון המבריק שנמצא על העץ

המפתח ליום מוצלח

רבי שמשון לא בזבז מילים, תמיד דיבר ישר ולעניין. כשהוא דיבר, הוא דיבר ברכות אבל עם הנחיות שהיו עקביות וברורות ולא השאיר מקום לאי ודאות. ובמקביל, לא ‘חנק’ את רוחם שלאלה שביקשו את עצתו.

לרבי שמשון הייתה השפעה רבה על חסידי ברסלב הקרובים והרחוקים. דרכיו העדינות קירבו רבים לתורתו של רבי נחמן. מכיוון שנהג בתבונה כה רבה, הוא השפיע רבות על אנשים רבים שהגיעו לבית הכנסת של חסידי ברסלב באומן, לקלויז, גם אלה שלא ידעו להתפלל ולקרוא. הוא נמנע ממחלוקות והמליץ לאחרים לעשות את אותו הדבר – ולנהוג כפי שהוא נוהג.

כל גישתו ליהדות הייתה לפעול בלי לחץ, בלי חיפזון, בצורה מכובדת וסבלנית, כפי שהיינו מצפים ממי שהוא צאצא של רבי נחמן…

למשל, כשאנשים רצו להוציא מישהו מבית הכנסת בגלל התפילה המוגזמת שלו, מרוב התלהבות או בקולות, רבי שמשון היה אומר, “תאמינו לי, הוא מפריע גם לי עם מחיאות הכפיים והצעקות שלו, אבל אני מפחד לומר לו משהו – אולי עושה את זה מתוך כוונות אמיתיות”.

הוא נהג לומר לעיתים קרובות, “כעס לא משיג כלום. האמת לא מתגלה מתוך הכעס”.

כשאנשים הביעו ספק בהצעה שהוא נתן להם, הוא הגיב לעיתים קרובות באומרו, “אני לא מוציא את זה מתוך ספר כמו שאחרים עושים. אני אומר לך את מניסיוני האישי. הדבר היחיד שהחזיק אותי ועזר לי לעבור את כל מה שסבלתי הן העצות של רבי נחמן”.

כעס לא משיג כלום!

כעס לא משיג כלום!

רבי שמשון עודד את מי שכתב וסיפר לו על החיים הרוחניים שלו. הוא היה שואל כל אחד אם יש לו שותף ללימוד תורתו של רבי נחמן ואם יש לו תכנית לימוד תורנית קבועה. רבי שמשון גילה דאגה מיוחדת כלפי המתגיירים שהפכו לחסידי ברסלב.

אחרי המהפכה הרוסית נסגרו הגבולות והנסיעה לאומן בראש השנה הייתה בלתי אפשרית, וחסידי ברסלב שבפולין קבעו להתפלל יחד בלובלין. רבי שמשון נשאל על ההתכנסות הזו ואמר, “ההתכנסות בפולין היא דבר טוב כי היא מאפשרת לאדם להתפלל בזהירות ובהתלהבות. עם זאת, לגבי התיקון של ראש השנה צריך להמשיך להשתוקק להיות באומן, כי ראש השנה של רבי נחמן נמצא רק שם – באומן, ולא בשום מקום אחר!”.

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב במאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.