עצבנים? בלי מכות!

אם לא במוח אז בכוח? ממש לא! רבי נתן מעניק לנו מפתח אדיר להצלחה בחיים רגע לפני שנופלים לאפיזודת ה”הכאה בסלע” הפרטית שלנו.

התורה מספרת לנו שעם ישראל דרשו מים כאשר הם היו במדבר. התלונות התמידיות והמלחיצות שלהן גרמו למשה רבינו לעשות מעשה – הוא פעל מתוך זעם על העם שהתלונן ללא הרף והכה בסלע ממנו יצאו המים, במקום לדבר איתו. הוא לא ביקש או הפציר, הוא לא שאל את בורא עולם. הוא הכה את הסלע ודרש את המים לעם ישראל.

רבי נתן מברסלב מסביר, שדרישה זו היא סוג של גניבה, אפילו שוד. למה? כי כאשר אדם דורש, תובע בכוח את הדבר, הוא לוקח אותו בעזרת כוח פיזי ולא מהכוח הרוחני – התפילה והבקשה. להכריח, לדרוש ולתבוע זה משהו שתמיד מוביל לטעויות. גם אם אנחנו מקבלים את מה שאנו רוצים, תאונה או טעויות וזלזול (ולרוב רגשות פגועים) יגיעו מיד לאחר מכן. קשרים שבורים, מצבים לא נעימים, אובדן של כסף – כל זה בא מכוח הלקיחה בכוח, כשמפעילים כוח ומכריחים שדברים יקרו.

רבי נחמן אומר לנו, שאדם צריך לעבוד על מידת הסבלנות שלו. אם אין לכם סבלנות, לא משנה כמה אתם חושבים שאתם מאמינים בבורא עולם, אין לכם את הדבר הכי חשוב – אמונה. אדם עם אמונה יודע: אם אני צריך משהו, אם אני רוצה משהו – הכתובת היחידה היא בורא עולם!

אולי גם זה יעניין אתכם:

שמחה – סוד ההצלחה

ארבע סיבות לשמוח

תודה לך השם

תמצאו את הרווח

מעט זה גם טוב

תמצאו את הטוב

תודו שיש בכם טוב

נקודות טובות ואזמרה

12 טיפים לרגעים קשים

גלגל ההצלה של רבי נחמן

בסדר. אבל איך מגיעים לכתובת הזאת?

תחילה, על האדם לצאת למסע רוחני-נפשי. במסע הזה עליו לפנות לבורא עולם באופן פנימי, כלומר להפנות אליו את המוח והלב. ברגע שתנסו את זה תבינו שזה לא רק אפשרי, אלא שהקב”ה רוצה מאוד שתפנו אליו. דברו איתו, הפצירו בו. בקשו ממנו שיעזור לכם להבין. בקשו ממנו שיעזור לכם לעשות דברים אחרת.

ומה קורה כשמרגישים ששום דבר בעצם לא קורה?

תחילה, על האדם לצאת למסע רוחני-נפשי. במסע הזה יש לפנות לבורא עולם באופן פנימי, כלומר להפנות אליו את המוח והלב. ברגע שתנסו את זה תבינו שזה לא רק אפשרי, אלא שהקב”ה רוצה מאוד שתפנו אליו!

גם אם המצב הגשמי שלכם לא משתנה בדיוק כפי שרציתם שיקרה, אתם יכולים לבקש מבורא עולם שייתן לכם תובנה בעזרתה תבינו למה המצב שלכם מאתגר כל כך. וגם אם אתם לא מקבלים את התובנה לה קיוויתם אתם יכולים לחזק את האמונה והביטחון שלכם, ועל ידי זה לזכות בכוח רוחני עצום ומוערך שישרת אתכם בהמשך החיים שלכם (עם כל העליות והירידות הנלוות אליהם).

צאו למסע פנימי וגלו עד כמה מידת הסבלנות חשובה, בדיוק כמו האמונה!…

תקבלו תזכורת על נקודת הדרך בה התחלתם את אפיזודת ה”הכאה בסלע” הפרטית שלכם – הרגע בו שכחתם לפנות לבורא עולם, ובאותו רגע ממש תראו איזו פניית פרסה אתם עושים – ישירות לבורא עולם.

מספר פעמים של תרגולים מהסוג הזה וכבר תראו איך, מפעם לפעם, זה קורה מהר וקל יותר. ובסופו של דבר, בעזרת השם, תפנו לבורא עולם ברגע שתרגישו זעם וכעס, מבולבלים ופגועים. ואז תראו איך המצב שלכם משנה מן הקצה אל הקצה ולטובה! ותאמינו לי זה, זה נס בפני עצמו!

אני מאחלת לכם יום נפלא ומלא בפניות לבורא עולם בכל הזדמנות, רק אל תכו בסלע.

בואו ליהנות מגילויים נפלאים על מידת השמחה בחיים שלנו בקישור הזה. אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה , תיהנו!