ספירת העומר – 49 ימים במעיין הנעורים

ספירת העומר – 49 ימים במעיין הנעורים

תקופת ספירת העומר היא זמן של התעוררות וחידוש האנרגיות של עצמנו והתחברות לאמת הנצחית! 49 ימים של השתכשכות במעיין הנעורים!

ספירת העומר (ספירת קורבן העומר) היא תקופת ספירת הימים שבין הלילה השני של פסח ליום שלפני חג השבועות – סך הכל 49 ימים. בכל לילה אנו סופרים בצורה מילולית את הימים שהצטברו בין שני החגים הללו.

בימי בית המקדש החלה הספירה לאחר שהביאו מנחת סעודה שעורה בלילה השני של פסח. במישור העמוק יותר, שעורה מעידה על מעמדנו לפני קבלת התורה בהר סיני. אנחנו ריקים מחכמת תורה אמיתית ונדמים, במובן מסוים, להתנהגותה של הבהמה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

נפלאות ספירת העומר בתורת רבי נחמן

אייר – סופרים ומעריכים מחדש

ברוח זו, ספירת העומר משמשת לשחרור מתוכנו את הכמיהה הבנויה והרצון להתקרב אל החכמה האמיתית ולמודעות השם וחסדיו בחיינו האישיים. חכמה זו מתממשת במלואה כאשר אנו מקבלים את התורה מדי שנה בחג השבועות.

אנחנו סופרים תקופה של 49 ימים, כפולה של המספר שבע – מייצג זמן, שכן שבוע שלם מורכב משבעה ימים. לכל יום חול יש מאפיין ותכונה ייחודית אשר נטועה ב-7 הספירות התחתונות, או בכוחות שבהם הקב”ה משתמש כדי לתעל את השפע והברכות שלו לעולם הזה.

ספירת העומר משמשת לשחרור מתוכנו את הכמיהה הבנויה והרצון להתקרב אל החכמה האמיתית…

על ידי ספירת שבעה ימים כפול שבעה שבועות אנו מאחדים את המאפיינים של כל יום בספירה עם כל יום נוסף בספירה, ומעלים את עצמנו מעל למגבלת הזמן. לכן תקופת זו של ספירת העומר במשך 49 ימים יכולה להיחשב כ”מעל הזמן”.

זוהי השתקפות של הכמיהה שלנו להתקרב לבורא עולם ולכל דבר אחר המיוצג על ידי נוכחותו בעולם הזה – כמו התורה, הצדיקים האמיתיים וכן הלאה. זאת, משום שהכמיהה היא גם מעל מגבלות הזמן.

תקופת הספירה היא זמן של התעוררות וחידוש אנרגיות!

תקופת הספירה היא זמן של התעוררות וחידוש אנרגיות!

ההוכחה לכך היא שתמיד אפשר לגשת לכמיהה, לערגה, לכיסופים ולרצון ללא קשר לגיל של האדם. הכמיהה הזו אף פעם לא מזדקנת. למעשה, התפתחות וחיבור מחדש לכמיהה הפנימית והרצון של האדם בעצם שומרת את האדם “צעיר בלב ובנשמה”. משהו נחשב ל”מת” רק ברגע שהוא מאבד את הנחישות הפנימית ואת הרצון להתקיים.

לכן תקופת הספירה היא זמן של התעוררות וחידוש האנרגיות של עצמנו והתחברות והתקשרות לאמת הנצחית ולתכלית שלנו בעולם הזה.

ועל ידי שאנו סופרים אנחנו זוכים לקבל את הממד העמוק של התורה, שבתמורה מעמיקה את הקשר והמודעות שלנו עם ולבורא עולם בחיינו האישיים.

יהי רצון שנדע לנצל את ההזדמנות הנפלאה הזו שניתנת לנו ב-49 ימים אלה של שתייה והשתכשכות במעיין הנעורים, אמן.

מאמרים נוספים ומרתקים בנושא ספירת העומר ול”ג בעומר תמצאו בקישור הזה!