סיון – תקשיבו למנגינה

שירה ומוסיקה באופן טבעי נוטות לייצר רגשות של אמונה ודבקות בבורא עולם. זו המהות של קבלת התורה, המנגינה של האמונה. תקשיבו למנגינה של חודש סיון!

סיון – החודש בו קיבלנו את התורה במעמד הר סיני המפורסם ביום חג השבועות. רבי נתן מברסלב זיע”א, מסביר שהבסיס של קבלת התורה והמצוות הוא – אמונה. מכאן מובן, שעלינו להשיג דרגה חדשה של אמונה בחג השבועות.

רבי נתן ממשיך ואומר, שהשמחה העמוקה והעיקרית ביותר שאדם יכול לחוות מושרשת בהבנה שבורא עולם הוא האחד והיחיד והוא עשה, עושה ויעשה את כל המעשים!

אולי גם זה יעניין אתכם:

סיון – להיות התאום של בורא עולם

סיון – תתמלאו באהבה

סיון – לומדים ללכת

העולם הגשמי נראה כדבר הפוך וסותר לאמונה החיונית הזו. כי להשיג ולבנות את מידת האמונה בעולם בו נוכחותו של הקב”ה כל כך מוסתרת, זה כמו להשקיע מאמצים בהלחנת מנגינה עם תווים מיוחדים אך עם הפסקות תמידיות. זרם המוסיקה אינו תמידי – אתם צריכים לעקוב אחריה עם האוזניים והדמיון.

כמו לכל חודש, גם לסיון יש את הלחן המיוחד לו. תקשיבו לו!

בדומה לכך, עם אמונה אנחנו עובדים על מנת לבחור את המנגינה של האלוקות מתוך חומת הרעש או השקט (תלוי באיזה מצב אנחנו נמצאים) של ניסיונות החיים הגשמיים שלנו.

זו סיבה אחת למה שירה ומוסיקה באופן טבעי נוטות לייצר רגשות של אמונה ודבקות בבורא עולם. זו המהות של קבלת התורה, המנגינה של האמונה.

אבא יקר שלי, עזור לי לשמוע את המנגינה, את הפסיפס העמוק של כל מה שאתה עושה, שהופך חלק בלתי נפרד מהמרקם של הפאזל הענק של הבריאה. עזור להבין את היופי הזה, ולהפוך כל רגע בחיי לשיר חדש לכבודך!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.