סדנת הורות: חכמת הלב מול חכמת השכל

סוף סוף אני עוברת את השינוי המיוחל בדרך החשיבה שלי, וככל שהזמן עובר מבינה שהאהבה, האנרגיה שמבוססת על הלב, קודמת לכל!

החשש שמנקר בפנים מדי פעם נשמע בקול בסדנה להורות ביתית בה אני משתתפת: לא מעט אימהות חוששת בגלל העובדה שהן לא מספקות לילדים שלהן את המידע שהם צריכים. כלומר, בגלל הזום וכל מה שקורה הילדים לא לומדים על החגים כמו בעבר, לא מבצעים פרויקטים רבים יותר, לא צוברים מידע רב, וזה עוד בלי לגעת בפינה המוזיקלית של השירים המקסימים של החגים.

המנטורית המדהימה שלנו חנה רוס כהן תמיד משיבה לקולות הספקניים הללו, שכבר הוכח מאה פעמים, אם לא יותר, שלא צריך הרבה זמן כדי ללמוד את האינפורמציה הזו. יש לנו כל כך הרבה זמן להעניק אותה לילדים שלנו. ומה שבאמת נמצא בראש סדר העדיפויות הוא הצורך לפתח בתוכם חכמה המבוססת על הלב, יותר מזו המבוססת על האינטלקטואל.

כלומר, עלינו ההורים מוטל לפתח בתוכם אהבה ללמידה, לתת להם השראה למצוא את מה שבאמת מעניין אותם, שיהיו להם חמלה ורחמים כלפי עצמם וכלפי אחרים, להכיר ולהבין נכון מלא נכון, להבדיל בין טוב לרע, לקחת אחריות ולהיות אחראי כחלק מהצוות המשפחתי, להבדיל אמת מתוך שקר, לפתח אהבה לעשייה שלהם, קשרי חברות כנים, הרגלי בריאות ועוד. וברגע שזה יקרה, מהבסיס והליבה של העניין, שכל הדברים האלה יהיו מבוססים בתוך הלב, הילדים יהיו הרבה יותר פתוחים, צמאים ומסוגלים להפנים וליישם ידע אינטלקטואלי.

אולי גם זה יעניין אתכם:

יש בינינו אהבה גדולה והיא תנצח!

הפריחה והגלגל

לחיות את ההווה

ילדים גדלים באהבה

וזהו, זה סוף סוף זה קורה! אני חווה את השינוי הפרדיגמטי הזה ומבינה יותר ויותר שזו האנרגיה המבוססת על הלב, האהבה – שקודמת לכל! כאשר הלב מתמלא באהבה, הבנה וקבלה, מידע יכול להפוך לחכמה שמובילה אותך לעשות טוב לעצמך ולאחרים. ההתפתחות של העולם למקום טוב יותר, אחראי יותר, רחום יותר – תלויה הרבה מאוד במה שיש בלב, יותר מכל אדם שיכול לזכור יותר מידע, לצבור אותו וכן הלאה.

ברגע שכל הדברים האלה יהיו מבוססים בתוך הלב, הילדים יהיו הרבה יותר פתוחים, צמאים ומסוגלים להפנים וליישם ידע אינטלקטואלי.

אם יש משהו שמעניין אתכם כרגע, או כזה שדווקא מערער אתכם – אתם עשויים לגלות שהתחברות לאנרגיה שיש לכם בלב היא הדבר הכי נכון שיכול לעזור לכם עכשיו. כי הלב שלכם הוא אתם האמיתי, ולאתם האמיתי בדרך כלל יש את הפתרון שאתם צריכים, ורק אתם האמיתי יכול לשמוע את הקול שמנחה אתכם מבפנים.

נראה שהעולם עובר לעידן שבו אנרגיה מהסוג הזה תהיה בעלת חשיבות עליונה. ידענו מספיק ריחוק והפרדה מכל האינטלקטואל והשכלתני, מחישובים והשקפות כאלה ואחרות. הגיע הזמן לחיות עם האנרגיה שמבוססת על אהבה, אחדות, כבוד וקבלה של עצמנו ושל אחרים.

האנרגיה של הלב שלך היא אתה האמיתי!

האנרגיה של הלב שלך היא אתה האמיתי!

בסדנה המדהימה הזו למדתי שלא משנה כמה חינוך אינטלקטואלי הילדים מקבלים, הם לרוב מגלים רגישות גבוהה שמפנה אותם לדרכי פעולות שליליות כדי למשוך את תשומת ליבנו. למה? כי כולם צריכים אהבה. ותשומת לב היא אהבה.

והאמת, זה מה שכולנו צריכים בראש ובראשונה. זה מה שכולם מחפשים בסופו של יום, לא רק הילדים.

אנרגיית הלב מלאת עוצמה! היא כוח אדיר! וכמו שזה נראה עכשיו, נראה לי שהקב”ה דוחף את העולם לקראת ההבנה שאנרגיית הלב קודמת לכל – להבנה, לקבלה, לאיחוד, לחיבוק ולכבוד. חכמה אינטלקטואלית ללא אנרגיית לב יכולה להוביל לכמה מצבים והתנהגויות גרועים ומוזרים, שאף אדם שפוי לא היה מעוניין שהם יהיו חלק ממנו.

בורא עולם רוצה אותנו מאוחדים, מכווני אמת, אחראים, רחמנים, מכבדים, ובראש ובראשונה – אוהבים! זו הסיבה שבמהלך עשרת ימי התשובה שחווינו ממש לא מזמן, קיבלתי על עצמי למקד חלק גדול מהתפילה שלי בלבקש מבורא עולם להעצים את אנרגיית הלב שלי, לאהוב את החיים שלי כפי שהם כרגע, להרגיש את הטוב שהקב”ה מרעיף עלי, ולהעביר את האנרגיה והרגש הזה למשפחה שלי ולעולם כולו, אמן!

חג סוכות ושמחת תורה שמח!

מאמרים מרתקים נוספים בתחום הורות וחינוך הילדים תמצאו בקישור הזה.