ניסן – הזדמנות לעשות את זה טוב יותר

ניסן הזדמנות לעשות את זה טוב יותר

בימים טרופים אלה, כשנדרשת מאיתנו אופטימיות מוגברת, חודש ניסן מעניק לנו קרש קפיצה אדיר והזדמנות לעשות את זה טוב יותר!

ניסן הוא הזמן בו האביב מתחיל באופן רשמי, כאשר העולם מתחיל לפרוח. ניסן מלשון ניצן, שאז הניצנים עולים ופורחים בו, זו הסיבה שאנחנו מברכים את ברכת האילנות בחודש המיוחד הזה, כדי להודות לבורא עולם על כל הטוב, הפורח והמלבלב הזה. המזל של חודש זה הוא טלה. ולחידוש המקסים הזה של עולם הטבע, למרות שהוא חיובי, יש גם היבט שלילי יותר: התחדשות הרצונות החומריים.

המצרים סגדו לטלה מכיוון שהאמינו שיש לפעול על פי טבעו החייתי, שהוא ההיפך מטהרה וקדושה אישית. ולא רק, אלא שבחודש זה היו אומות העולם, ובעיקר המצריים, מציינים את השיא של חודש ניסן במזל טלה מכיוון שהוא סימן לעשירות, וכידוע, ליבם היה הולך אחרי העשירות והחוסן שכביכול העניק להם עד עשו ממנו אליל, השתחוו וסגדו לו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

ניסן – מדברים על זה

ניסן – תלוו שמחה

התחדשות כפולה, מתאים לכם?

ניסן – מתחילים ברגל ימין

לכן הצטווינו להקריב טלה כקורבן פֶּסַח כאמצעי לנטרול האמונה המצרית הכוזבת הזו, שכן מוטלת עלינו כיהודים משימה רוחנית לא פשוטה אך בהחלט מאתגרת ומעניינת: להתעלות מעל הגשמיות ולפרוץ אל העולם הרוחני. זו אחת הסיבות לכך ששמו של החודש – ניסן, חולק את אותן אותיות שורש של המילה ‘נס’. הבסיס והיסוד של היהדות שלנו הוא ללמוד לנהל ולהוביל חיים המושרשים מעל לטבע.

באביב העולם כולו מתחדש וכל העשבים והצמחים פורחים. והזמן הזה יכול להיות הזדמנות נפלאה לעשות את מה שאנחנו מאוד זקוקים לו: חידוש הקשר עם הרוחני ואת המחויבות שלנו לגלות בעולם את מלכותו של הקב”ה בעולם.

באביב העולם כולו מתחדשבאביב העולם כולו מתחדש…

בימים שקשה לי, אני צריכה לזכור את הפעולה המדהימה שרבי נחמן לימד אותנו: להתחיל מחדש!

למה? מכיוון שהכל זורם מהכוח והעוצמה של ההתחלה. כשאני מתחילה מחדש, אני מתחברת למקור הנצחי שלי ומשחררת את עצמי מכל מה שקושר אותי ליומיום, מכל מה שגורם לי להיות לכודה בתפישת עולם חומרית ובסיסית. מכל הטבעים והסמליות של ה’טלה’ ולהעלות את הכל למקום טהור וקדוש.

התחלה חדשה היא ניסיון לשפר את המצב. ואם הדברים הסתדרו עד עכשיו, מה טוב. ואם לא, אז האם זה לא סימן ברור שצריך להתחיל כבר עכשיו מחדש?

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה. בואו לגלות עוד על חודש ניסן – חודש ההתחלות וההזדמנויות החדשות כאן!