ניסים? גם אתם יכולים לעשות!

אומרים שניסים קורים למי שמאמין בהם, הידעתם שגם אתם יכולים לעשות ניסים לעצמכם?

לכל אחד מאיתנו יש את היכולת להשיג את כל מה הוא צריך בעזרת הדבר שהכי בהישג ידינו, או יותר נכון הפה שלנו – התפילה.

אנשים רבים חושבים על צדיקים שפועלים ישועות וניסים.

בימיו של רבי נתן, כך מסופר, לכולם היו סיפורים מקוריים ואמיתיים על צדיק כזה או אחר שעשו ניסים. כי אכן, לצדיקים האמיתיים יש כוחות כאלה.

אולם רבי נחמן מברסלב, מצד שני, לא נהג לעשות ניסים פרט למקרה חריג אחד. כי עבורו, הנס הכי גדול שיכול להיות הוא השינוי העצמי שכל אחד מאיתנו יכול לעשות עם עצמו בעזרת התפילות והמאמצים שהוא משקיע!

זו הסיבה שרבי נחמן פעל רבות להחדיר בנו את הביטחון העצמי שאנחנו יכולים לפתח קשר אישי עם בורא עולם, למרות שלהרבה אנשים זה נראה כדבר בלתי אפשרי.

ולא רק, אלא לדעת שהוא שומע את התפילות שלנו ויכול לעשות לנו ניסים וישועות. אחד השיעורים המאלפים של רבי נחמן מברסלב הוא – שלכל אחד מאיתנו יש את היכולת להשיג כל מה שהוא צריך בעזרת התפילה, אם הוא מאמין בכוח שלה!

אולי גם זה יעניין אתכם:

הפתעה!

תחיו את הרגע

לחיות כאן ועכשיו

למה אנשים לא שמחים?

הכוח של התפילה!

ורבי נתן מברסלב, תלמידו המובהק, מסביר:

כל אדם חייב שתהיה לו אמונה שלמה בבורא עולם – להאמין שהוא הבורא והיוצר של הכל, שהוא שולט, מנהיג ומשגיח על הכל, ולו יש את הכוח לשנות את השתלשלות האירועים בכל דרך שהוא רוצה ולברך אותנו בכל הטוב.

הנס הכי גדול שיכול להיות הוא השינוי העצמי שכל אחד מאיתנו יכול לעשות בעצמו בעזרת התפילות והמאמצים שהוא משקיע…

ובדיוק כפי שלכל אדם צריכה להיות אמונה שלמה בבורא עולם, כך צריכה להיות לו אמונה שלמה בעצמו.

כן, כל אדם צריך אמונה שלמה ואמיתית בבורא עולם שהוא מקשיב ושותף לכל מילה שהוא אומר, ולכל אחד מאיתנו אפילו לרחוק שברחוקים.

לכולנו יש את הכוח להשיג את מה שאנו צריכים בעזרת התפילה לקב”ה בצורה אמיתית וכנה, כפי שכתוב “קרוב ה’ לכל קוראיו” (תהילים קמה, יח).

תאמינו בכוח של התפילה ותראו כמה ניסים אתם יכולים לעשות כל יום…

רבי שמשון מטולטשין תמך כלכלית במפעל ההפצה של רבי נתן מברסלב, ונהג לתת צדקות ומעשרות ברוחב לב מהעסק שלו לטובת זיכוי הרבים.

אלא, שלרבי שמשון לא היו ילדים והוא כל הזמן הפציר ברבי נתן שיעזור לו.

פעם אחת, רבי נתן השיב לו בעניין זה במכתב שכתב לו: ‘אין לי את מפתח הילודה. ובעצם, לאף אדם אין אותו. אבל דבר אחד ברור: אם יש משהו שיכול להקל ולהמתיק את הדין הזה ולעזור לך הם חסידי ברסלב, שיכולים לעזור לך יותר מכולם!”

ולמה רבי נתן ציין דווקא את חסידי ברסלב?

כי הרבי שלהם – רבי נחמן מברסלב, גילה להם את הסוד האדיר של כוח התפילה – היכולת לפעול איתה את כל הישועות שהוא צריך! והכוונה היא לתפילה האישית – ההתבודדות, שהיא המעלה העליונה מן הכל.

ואת הסוד הזה אנחנו מגלים גם לכם! אתם יכולים להעביר אותו הלאה ולהשתמש בו בכל עת ולראות ניסים ונפלאות בחיים שלכם!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.