מתכוננים לפסח עם כוונות

מתכוננים לפסח עם כוונות

הילדים בבית, הבלגאן גדול, רשימת המטלות יוצאת משליטה ונראה שהתקציב מתפוצץ עד לחלל החיצון, אבל ככה תתכוננו ללילה הכי מיוחד בשנה – ליל הסדר!

שבת ראש חודש ניסן חלפה, שבת הגדול ממש מאחורינו, מה שאומר שאנחנו בהילוך הכי גבוה של ההכנות לחג הפסח. ואיך אמרה לי אשת מכירות אחת שצלצלה אלי לגבי מכירת בגדים שהייתה בשבוע שעבר: צינור לשפע.

ברור.

נכון שיש עוד המון מה לעשות פלוס המון הוצאות לקראת החג, אבל יחד עם זאת, השנה אני לא מתכוונת להתמקד בצינור השפע הזה כמו שעשיתי בעבר. השנה, אני מרגישה שאני רוצה דווקא להתמקד בהכנת הילדים שלי ללילה הכי מיוחד של השנה, להכנה של עצמי להרגיש ולהכיל את האור הגדול והקדוש שיורד אלינו בליל הסדר.

אולי גם זה יעניין אתכם:

חד גדיא, למה כולם התערבו?

הא לחמא – בואו לאכול מלחם החוויה!

מה נשתנה? חמץ ומצה?

ואיך אני מתכוונת לעשות את זה? אז קודם כל אני מתמקדת בקריאת כמה עמודים מההגדה עם הילדים הקטנים שלי בכל ערב, דבר שהתחלנו לעשות כבר בשבוע שעבר. אנחנו משתמשים בהגדה של מלכות וקסברגר לילדים – היא עשירה בתמונות מדהימות על דפים גדולים וזה ממש תענוג לקרוא את ההגדה הזו. הילדים שואלים שאלות על מה שקראנו, ואנחנו דנים גם בפסח באופן כללי.

את הרעיון הנפלא הזה קיבלתי בסדנת ההורים הביתית שבה אני משתתפת, ואין לי מושג למה מעולם לא חשבתי עליו לפני כן. זו דרך נהדרת לרגש את הילדים ולמלא אותם בציפייה וסקרנות לליל הסדר. אגב זה ממש לא מאוחר להתחיל, עשו את זה כבר עכשיו.

דבר שני, אני הולכת לנסות להיות עקבית במשהו שאני כל כך אוהבת לעשות, ולצורך זה כמובן אני צריכה להתחמק לפרק זמן מסוים שיוקדש לבורא עולם, כלומר לתפילה האישית שלי (ההתבודדות) שבה אבקש מבורא עולם שיעזור לי עם שאר ההכנות והניקיונות לפסח – בגשמיות וברוחניות.

השנה, אני מרגישה שאני רוצה דווקא להתמקד בהכנת הילדים שלי ללילה הכי מיוחד של השנה – ליל הסדר!

יש לי תפילה אישית שאני אומרת אותה בכל בוקר, עם כמה שינויים – תלוי מה יש על ליבי וברשימת המשימות של אותו היום. רוצים לקבל רעיון לתפילה שלכם? אז הנה היא, כתבתי אותה במיוחד בשבילכם:

ריבונו של עולם, עזור לי בבקשה להיות מסוגלת לנקות גם את הבית שלי וגם את הלב שלי מחמץ, את כל הרגשות השליליים והמחשבות הרעות כדי לקדש את שמך. אנא עזור לי לא להגזים ולהיסחף ולהחמיר בדברים או משימות שלא באמת נחוצות לפסח, דבר שרק ילחיץ אותי בזמן הזה. עזור לי שכל הניקיון הפיזי וההכנות שאעשה לקראת החג יעצימו את הניקיון הפנימי של הלב שלי, כדי שאוכל להחזיק כמה שיותר מהאור הקדוש של ליל הסדר.

יש לי תפילה אישית שאני אומרת כל בוקר

יש לי תפילה אישית שאני אומרת כל בוקר…

בבקשה עזור לי זכור שאני עושה את רצונך, את רצון בורא העולם, שזה אתה! עזור לי להתקרב אליך דרך עשיית רצונך לפסח והטמע בתוכי את הידיעה שתמיד אוכל להרגיש קרובה אליך, ולכן גם להרגיש ולהפיץ את האור הזה בבית, אור של חסד וטוב, של שמחה, רוגע ושלווה, של אמונה וחיוביות. אמן.

אני יודעת שדברים יכולים לקרטע בזמן הלחוץ הזה של לפני פסח. הילדים בבית, הבלגאן גדול, רשימת המטלות יוצאת משליטה ונראה שהתקציב מתפוצץ עד לחלל החיצון. ובכל זאת, הגדירו את הכוונות שלכם בכל יום, הרגישו רוגע ושמחה בבית, כי זה הרצון הגדול ביותר של בורא עולם עבורנו, ולאורך ימים רבים.

שיהיו לנו הכנות לפסח נפלאות עם מלא כוונות ושמחה, אמן!

רוצים ליהנות מעוד מאמרים בנושא פסח? היכנסו לקישור הזה ותיהנו!