מתכון ריבת לימונים טעימה וקלה להכנה!

מתכון ריבת לימונים טעימה וקלה להכנה!

ביקשתם קיבלתם: מתכון בדוק ומנוסה לריבת לימונים טעימה וקלה להכנה ממש לימים אלה של סתיו-חורף. יאמי!

כילדה שגדלה קרוב מאוד לסבתא פועה, אמא של אבא שלי, אני יכולה לומר לכם שזה היה כיף ובעיקר טעים. כי במקרר של סבתא פועה תמיד הייתה ריבה של פירות הדר מתוצרת בית במהלך חודשי הסתיו והחורף.

לימון, תפוז, אשכולית – לכל ריבה כזו היה טעם מעניין, מר אבל מתוק בו זמנית. וזה משהו שמאוד אהבתי. לתה של אחר הצהריים הייתי מגיעה הכי מהר שאפשר, מורחת את הריבה עם כל מה שאכלתי – חתיכת עוגה, טוסט, קרקר או לחם.

חיים הטובים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

מרק כתום ליום אפור: מרק דלורית סמיך וסיפור מושלם

מתכון פאי תפוחים קריספי של סבתא פועה

המפתח לבריאות אמיתית נמצא בפירות

אבל כשהייתי בת עשר, עברנו דירה. למדינה אחרת (בארצות הברית) והגעגועים לסבתא פועה עלו מעלה כמו המטוס שהוביל אותנו לבית החדש. התגעגעתי לריחות המדהימים שחלל הבית שלה היה מלא בהם, ריחות של אפייה ובישולים, אך בעיקר לטעם המדהים של הריבות שהיא הכינה במו ידיה. וכילדה לשני הורים שעבדו פול טיים גו’ב והרבה ארוחות ערב מול הטלוויזיה, לא היה סיכוי שמישהו יכין את הריבות המיוחדות הללו אצלנו בבית.

לימון, תפוז, אשכולית – לכל ריבה כזו היה טעם מעניין, מר אבל מתוק בו זמנית. וזה משהו שמאוד אהבתי.

לפני ארבע שנים עברנו – בעלי, אני והילדים – לבית שבגינה שלו היו… שני עצי לימונים! טעם הריבות של סבתא פועה התפשט בכל תאי הזיכרון שלי, וכבר בחורף הראשון בבית הזה התחלתי להכין את הריבה המפורסמת והכל כך טעימה שליוותה את הילדות שלי.

יש לנו תקופה מדהימה ומלאה בשפע של פירות הדר. אצלנו בבית הריבה הזו היא הדבר הכי כיפי לנשנש והיא משמשת כממרח בארוחת הבוקר, חטיף על קרקרים לנשנוש בצהריים, או כתוספת מעל עוגה. וגם כמתנה, אני מחלקת את הכמות שאני מכינה לצנצנות מעוצבות ויפות, והופ, תוספת מושלמת לזמנים מיוחדים של מתנה אכילה (לא חסרים לנו כאלה, עם ישראל).

אנחנו משתמשים בה כממרח בארוחת הבוקר או כחטיף על קרקרים לנשנוש בצהריים...

אנחנו משתמשים בה כממרח בארוחת הבוקר או כחטיף על קרקרים לנשנוש בצהריים…

אז הנה הוא, המתכון הפשוט, הבדוק והמנוסה, והקל להכנה של ריבת לימונים טעימה. עכשיו תמצאו בחנויות לימונים מדהימים. מלאו צנצנות קטנות מהדבר הטעים הטעים הזה ופנקו את המשפחה, חברים ואפילו שכנים. וזהו, תיהנו מהריבה של סבתא פועה ומהשמש הסתווית-חורפית שלנו.

מצרכים

10 לימונים

1 קילו סוכר חום

2 כוסות מים

הוראות ההכנה

שוטפים היטב את הלימונים הלא קלופים ומכניסים לסיר מלא במים. מביאים לרתיחה ומבשלים במשך 4 דקות.

מעבירים את הלימונים למסננת ומניחים להם להתקרר. אחר כך חותכים אותם לקוביות.

מעבירים את הלימונים למעבד מזון עם להב ה-S וקוצצים אותם בפולסים קצרים.

מעבירים את תערובת הלימונים לסיר, מוסיפים את הסוכר ושתי כוסות מים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים ללא מכסה במשך שעה וחצי, תוך כדי שמערבבים מדי פעם ומסירים את כל הקצף שנוצר מלמעלה.

מעבירים לצנצנות זכוכית נקיות ושומרים במקרר עד ארבעה חודשים.

יאמי!

מאמרים מרתקים נוספים בנושא בריאות – הגוף והנפש תמצאו בקישור הזה.