מתכון פאי תפוחים קריספי לראש השנה של סבתא פועה

מתכון פאי תפוחים קריספי לראש השנה של סבתא פועה

ראש השנה כבר קורץ לנו מעבר לפינה, וזו סיבה מספיק טובה לתת לכם את מתכון פאי התפוחים הקריספי של סבתא פועה היקרה שלי. תיהנו!

 הוא אוטוטו כאן, ראש השנה, במרחק נגיעה בלבד, והוא זה שמכניס אותנו בקול תרועה לתוך חגי תשרי המדהימים ולאחת העונות המיוחדות של השנה – הסתיו, העונה האהובה עלי. לא שזה באמת מרגיש סתיו בדרך כלל במקום בו אני גרה, אבל אני נאחזת בכל ירידה קלה בטמפרטורות ונהנית מכל משב שובב של רוח סתיו…

יש משהו בתפוחים, בראש השנה ובסתיו שעושה אותי כזאת נוסטלגית. בכל שנות ילדותי ובגרותי, סבתא פועה היקרה שלי נהגה להכין פאי תפוחים על בסיס קבוע במהלך חודשי הסתיו והחורף ומאפה תפוחים פריך לאירועים מיוחדים. הייתי מגיעה אליה בערב שבת ושם הוא היה מונח – מאפה תפוחים פריך טרי מהתנור ומעליו אגוזי פקאן טעימים מעץ הפקאן שלה. בכל שבוע, כשהייתי רואה ומריחה אותו מהרגע שפתחתי את דלת הבית של סבתא פועה האהובה שלי, הייתי מקבלת את התחושה הביתית, הנעימה והחמימה ביותר שיש עלי אדמות.

הייתי מגיעה אליה בערב שבת ושם הוא היה מונח – מאפה תפוחים פריך טרי מהתנור ומעליו אגוזי פקאן מעץ הפקאן שלה…

גם לי היו עם השנים כמה גרסאות למאפה תפוחים קריספי, ולמרות שהן היו טובות זה ברור כשמש: אף אחת מהן לא מנצחת את מאפה התפוחים הפריך של סבתא פועה שלי! אז לפני הרבה זמן, החלטתי שזו תהיה מנת התפוח הבכורה שלי לראש השנה. ומה הופך אותה לכל כך מדהימה, אתם בוודאי שואלים? ובכן, אתם רק צריכים לטעום את זה כדי להבין. יכול להיות שאני פשוט מאוד סובייקטיבית ונוסטלגית לגבי המתכון הזה, אבל כל כך הרבה אנשים ביקשו ממני אותו לאורך השנים, אז אני די בטוחה שאני לא רק סובייקטיבית.

מקווה שתיהנו ממנו כמו שבני המשפחה שלי נהנים ממנו בכל פעם שאני מכינה אותו.

פאי תפוחים

מצרכים

9 כוסות תפוחים, קלופים ללא הגרעינים, ופרוסים בעובי סנטימטר

1/4 כוס סיידר תפוחים

1/2 כוס סוכר חום בהיר

3 כפות קמח

2 כפות שמן קנולה

1 כפית קינמון טחון

1/4 כפית אגוז מוסקט טחון

1/4 כפית הל ירוק טחון

1/4 כפית מלח

ציפוי

3/4 כוס קמח (יכול להיות 80% מחיטה מלאה)

1/2 כוס שיבולת שועל

1/4 כפית מלח

2/3 כוס סוכר חום בהיר

1 כפית קינמון טחון

3/4 כפית אבקת אפייה

1/2 שמן קנולה (אני משתמשת בשמן קוקוס מסיבות בריאותיות)

1/2 כוס אגוזי פקאן קצוצים

פאי תפוחים

הוראות הכנה

מחממים תנור ל-180 מעלות. משמנים תבנית אפייה מרובעת בגודל 20 סנטימטר.

מכניסים לקערה את התפוחים, סיידר התפוחים, סוכר חום, קמח, שמן, קינמון, אגוז מוסקט, הל ומלח, ומעבירים את התערובת לתבנית המוכנה.

בקערה גדולה – מכניסים יחד את הקמח, שיבולת השועל, המלח, הסוכר, הקינמון ואבקת האפייה. מוסיפים את השמן ומערבבים בעזרת מזלג עד שהתערובת דומה לפירורים גדולים. מוסיפים את הפקאנים הקצוצים. מורחים את הציפוי באופן שווה על התפוחים שבתבנית.

אופים כ-55 עד 60 דקות, עד שהחלק העליון מזהיב. מצננים לפחות 20 דקות לפני שמגישים.

יאמי! תיהנו!

מאמרים מרתקים נוספים על ראש השנה תמצאו בקישור הזה!