מתחיל באוי ונגמר באשרינו

פעמים רבות אדם מוצא את עצמו הולך שפוף וכל ניסיונותיו למצוא פתח של תקווה נתקלים בחומה של ייאוש… אבל אל תשכחו לעולם, זה מתחיל באוי ונגמר באשרינו!

אוי, כמה הימים האלה מרים…

אבל הכל יתהפך לטובה, ומתוך החושך יתגלה האור.

והעיקר הוא – התחזקות!

בפרט ההתחזקות בעובדה שזכינו להיות קשורים לרבינו הקדוש – רבי נחמן מברסלב! זה היסוד להמתקת כל הקושי, המועקה והמרירות של כל אחד כפי מה שעובר עליו. כי באמת, רק זו תקוותנו – שאנו מקושרים לצדיק האמת הזה שהבטיח לנו שיעסוק בתיקוננו, ובישר לנו שלא לדאוג כלל מאחר שהולך לפנינו, והזהיר אותנו לסמוך על כוחו הגדול וכו’. ואכן, יש לנו ויש לנו על מי לסמוך וסמיכה גדולה מזו אין בנמצא, וממילא יכולים אנחנו לשמוח ולשמוח מתוך עומק שפלותנו וגלותנו, עד שגם ה”מבטן שאול שוועתי” שלנו גם הוא יהיה מלא בתקווה טובה והתנוצצות הגאולה הנמשכת עלינו מלעתיד לבוא, שאז תגדל השמחה מאוד כמובא בדברי רבי נחמן (ליקוטי מוהר”ן חלק ב, בתורה כ”ד) שם מובא מאמר חז”ל האומר – שעתיד הקב”ה להיות ראש מחול לצדיקים.

אולי גם זה יעניין אתכם:

בכייה מעידה על תקווה

הייתי צריך להיות בחופשה

להניח את הכתר על ראש המלך

יאמי אני רעב – יז בתמוז ואוכל

פעמים רבות מוצא האדם את עצמו הולך שפוף וכפוף, כמעט שרובץ תחת משאו, וכל ניסיונותיו למצוא פתח של תקווה נתקלים בחומה של ייאוש. ואז, עצתו היא להזכיר עצמו בחסדים של הקב”ה ובפרט בחסד הגדול שעשה עמו שזכה להתקרב לרבינו הקדוש, ואם אכן יישב עצמו בינו לבין עצמו ויזכיר עצמו כל זאת, אזי מאמר “אשרינו” יבקע מאליו מפיו וליבו, ואור חדש על ציון יאיר ותקוות “ונזכה כולנו במהרה לאורו” תפציע, וברכת “ברוך את ה’ יוצר המאורות” תקבל כפל משמעות – שהמאורות הגדול והקטן הם רבינו הקדוש ורבי נתן תלמידו, עליהם אנו מברכים בשעת יציאה מאפילה לאורה.

לא אור השמש ולא ציוצי הציפורים, רק אורו של בורא עולם הוא שיעניק לנו את השמחה והאושר המיוחלים…

כי עצם האור, שהוא אור הבורא, שהוא שורש האור הגשמי – מאיר לתחתונים על ידי הצדיקים האמיתיים, ובכל מהלכינו צריכים לזכור זאת – שבלעדיהם היינו כסומים בחושך מגששים, ולא יועיל לנו אור השמש ותכלת השמים, לא ציוצי הציפורים העליזות ולא מרחבי נופים ירוקים, כי כל אלו בלי אור הבורא אינם כלום, והשמחה והאושר ימצאו אך ורק כאשר יאיר אור הקב”ה בלב, ורק אז “תאיר ארץ מכבודך”.

וכל זה נעשה אך ורק על ידי התקשרות בכל לב ונפש לצדיקים האמיתיים, ובפרט לאותם תלמיד ורבו שלא היו כמותם מכל הדורות ודווקא אנו השפלים בעקבות משיחא זכינו לקבלם מאוצר מתנת חינם, אשרינו אשרינו!

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון רחב של מאמרים מרתקים, מחכימים וסוחפים בנושא חגים ומועדים בקישור הזה.