מרק כתום ליום אפור: מרק דלורית סמיך וסיפור מושלם!

מרק כתום ליום אפור: מרק דלורית סמיך מושלם!

אוהבים ירקות כתומים? המרק הזה בשבילכם! אוהבים את הסתיו? תנו לבני המשפחה את מרק הדלורית הסמיך הזה ותראו העונה האפורה והמיוחדת של השנה משתדרגת!

חשוון כבר כאן, החודש שמבשר את עונת הסתיו, העונה האהובה עלי בכל הזמנים. ולמה אני כל כך אוהבת את הסתיו? ובכן, תנו לי למנות לכם את הסיבות: זה תקופה רגועה, קרירה, נעימה, כולם חוזרים לשגרה, התזונה מאוד נוחה וקלה לעיכול, ים של מרקים מוקרמים עם ירקות שורש אפויים, שעון הקיץ הסתיים, גשם (סוף סוף!), העלים משנים את צבעם לגוונים מדהימים… והרשימה עוד ארוכה.

אני חייבת לעצור, יום אחד אכתוב לכם מאמר אחר לגמרי רק על למה אני כל כך אוהבת את הסתיו ואת הדברים המיוחדים שאנחנו עושים בעונה הזו.

לענייננו.

אז ככה, הסיפור הוא כזה. אחת המסעדות האהובות עלי בירושלים נסגרה. המקום הזה היה חלום, בסדר? ח-ל-ו-ם! בריא וטעים. כאילו, ממש בריא. אווירה מוזרה מצד אחד אך מקסימה מהצד שני. העובדים היו סופר נחמדים והלקוחות בהתאם. בכל פעם שהגעתי לשם הכרתי לפחות אדם אחד, בדרך כלל יותר. האוכל היה מעבר למצופה. למות על המרקים שלהם. הסלטים? סופר בריאים וטעימים. אה, והם גם הכינו לזניה שובבה. הקינוחים? יאמי, טעימים, אפילו טובים יותר מאלה שסבתא שלי הייתה מכינה!

 אולי גם זה יעניין אתכם:

תלעסו את זה

אתה מה שאתה אוכל

עובדים בצוותא – הלב והריאות

הייתה לי מסורת מצחיקה כזו ללכת למסעדה הזו בכל אוקטובר, רק אני ועצמי, וליהנות ממרק הדולרית הסמיך שלהם ולהתענג מתה הלימון שהזמנתי אחריו. זו הייתה חגיגת ברכת הסתיו הבלעדית והרשמית שלי. הייתי מקבלת את המרק שלי בדיוק כמו שאני אוהבת, אחר כך את התה ותוך כדי חושבת על כל מה שקשור לסתיו שאני כל כך אסירה תודה עליו, במיוחד על מזג האוויר הקריר והגשם שבאופק, ומצפה לתכנן ולחגוג באווירה החורפית את חנוכה.

מה עוד אפשר לבקש? החיים הטובים!

עבדתי על יצירתו של המתכון מחדש כי אין שום סיכוי שאוקטובר יחלוף בלי חגיגת מרק הדלורית שלי!

אז לגבי מרק הדלורית הזה… זה פשוט להרגיש הכי נעים וכיף במזג האוויר הקריר של העונה, תחושה שמימית וכך גם הטעם העשיר והייחודי שלו. האמת, אני לא יודעת איזה מרכיב סודי הם הכניסו לסיר שלהם שם במסעדה, אבל זה גרם לי להרגיש מאושרת. השילוב המדהים הזה של בריאות עם מרק כתום סמיך עם גושים רכים, מתוק שמעורב עם קצת חריפות של תבלין הקארי. מרקם שמנוני (אבל בריא) שעשה את העבודה. בהחלט בקטגוריית המאכלים הטעימים הנוחים לעיכול.

שעון הקיץ מסתיים (!) גשם (סוף סוף!) והעלים משנים את צבעם לגוונים מדהימים!

שעון הקיץ מסתיים (!) גשם (סוף סוף!) והעלים משנים את צבעם לגוונים מדהימים!

וכך מצאתי את עצמי עובדת על יצירתו מחדש של המתכון הזה כי אין שום סיכוי שאוקטובר יחלוף בלי חגיגת מרק הדלורית שלי, אומנם במטבח שלי ולא במסעדה האהובה עלי. זה הצריך כמה ניסיונות וברור שלא קיבלתי את התוצאה המושלמת, אבל אני חושבת שהתקרבתי מספיק לטעם של המרק במסעדה.

אז אם אתם אוהבים מרקי ירקות כתומים מוקרמים, אני חושבת שתאהבו את זה. ואם אתם אוהבים את הסתיו, תנו לבני המשפחה את המרק הזה ותראו איך זה משדרג לכם את העונה האפורה והמיוחדת של השנה!

מצרכים:

2 כפות חמאה

1 בצל קצוץ

5 כוסות דלורית חתוכה לקוביות

1 כוס גזר קצוץ

1 תפוח זהוב טעים, קלוף וחתוך לקוביות (עדיף מסוג גרנד סמית)

3 שיני שום

2 כפיות ג’ינג’ר טחון

2 כפיות אבקת קארי

2 כפות דבש

1/8 כפית אגוז מוסקט

1 קופסת שמנת

4 כוסות ציר מרק עוף פרווה (או מים)

מלח ופלפל לטעם

גרעיני דלעת קלויים לקישוט

הוראות הכנה:

מחממים חמאה בסיר גדול ומוסיפים בצל. מטגנים עד להזהבה (בערך 10 דקות על אש קטנה). מוסיפים את הדלורית, הגזר והתפוחים ומבשלים עוד 10 דקות.

מוסיפים שום, ג’ינג’ר, אבקת קארי, דבש ואגוז מוסקט ומבשלים עוד 2 דקות.

מוסיפים את ציר מרק העוף על הירקות ומביאים לרתיחה. מבשלים 15-20 דקות.

נותנים למרק להתקרר מעט, ואז מועכים את הירקות אבל רק למספר שניות, וודאו שזה לא הופך לקרמי אלא נשאר גבשושי ושמנוני. מחממים שוב, מוסיפים את השמנת ומתבלים במלח ופלפל. מגישים עם זרעי דלעת מטוגנים.

יאמי!

מאמרים מרתקים נוספים בנושא בריאות – הגוף והנפש, תמצאו בקישור הזה.