מי יחיה אחרי תחיית המתים?

מי יחיה אחרי תחיית המתים?

הנה שאלה שמסקרנת את כולם: מי יחיה אחרי תחיית המתים ואיך זה אמור להיות? גיל שואל ואנחנו עונים!

שלום לכם,

יש לי שאלה, או יותר נכון מחשבה מסקרנת שמנקרת לי בראש כבר תקופה ארוכה: מי יחיה אחרי תחיית המתים? איך זה אמור להיות? אני חייב לומר שזה באמת נושא שמעניין אותי.

תודה רבה ומחכה לתשובה, גיל.

אולי גם זה יעניין אתכם:

לשמוח “רק” 23 שעות ביממה? איך עושים את זה?

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

מתי החלק שלי ומתי החלק של אלוקים?

שלום גם לך גיל היקר,

התורה מספרת לנו (בפרשת פנחס) על אילן היוחסין של פנחס. היא מתחקה אחרי העץ המשפחתי שלו עד לסבו אהרן הכהן הגדול. וממקורות אחרים, ידוע שפנחס הוא אליהו הנביא.

רבי נתן מברסלב מלמד אותנו שהתכונה הגדולה של אהרון הייתה – ענווה. אהרן קיבל את משה רבינו, אחיו הצעיר, כמנהיגו כששמחה בליבו כפי שמעידה התורה ולא התרעם שהצעיר ממנו יהיה המנהיג. וזו אותה תכונה שיש גם לאליהו הנביא, שהוא הזרז לגאולה שמחזיק בשפע. הענווה של אליהו הנביא היא חלק בלתי נפרד מהיכולת שלו להיות מבשר הגאולה.

ורבי נחמן מלמד אותנו משהו מדהים.

אנחנו יודעים שבתקופת המשיח תהיה תחיית המתים. התהליך כולו הוא דבר אדיר בהשגחה הפרטית של בורא עולם. וכפי שהוא משגיח עלינו בעודנו בחיים כך זה יקרה בתחיית המתים. כשאדם נפטר נותרת ממנו עצם אחת חשובה שנשמרת ולא מתפוררת כשאר העצמות – עצם קטנה הנקראת עצם הלוז, והיא נמצאת באזור הצוואר. עצם זו אוצרת בתוכה את כל הדי.אנ.איי של האדם וממנה יבנה מחדש הגוף בתחיית המתים, כך על פי חז”ל והזוהר הקדוש.

אהרן קיבל את משה רבינו, אחיו הצעיר, כמנהיגו כששמחה בליבו כפי שמעידה התורה ולא התרעם שהצעיר ממנו יהיה המנהיג!

אבל את האושר האדיר הזה – האושר של העולם הבא, האושר של חיי הנצח, יחווה האדם שיש לו ענווה אמיתית.

וענווה, אם תהית גיל, היא לא דימוי עצמי נמוך. ממש לא. והיא גם לא משהו שמוריד/מנמיך אותך מול אחרים חלילה.

ענווה היא תכונה שכולם צריכים – מהאדם הקטן ועד למנהיג הגדול!

ענווה היא תכונה שכולם צריכים – מהאדם הקטן ועד למנהיג הגדול!

ענווה היא התכונה שהייתה למנהיגים הכי גדולים שלנו – משה רבינו, אהרן הכהן הגדול, פנחס, אליהו הנביא והרשימה עוד ארוכה, והיא התכונה הכי חשובה שכל מנהיג וכל אדם צריך לטפח כל ימי חייו.

כמו הר סיני הנמוך בהרים שנמצא במדבר ועליו ניתנה התורה, כך היא עצם הלוז – קטנה, היא לא גדולה כמו שאר העצמות בגוף, היא חלק צנוע שנמצא בחלק האחורי של הצוואר, אבל אוצרת בתוכה את כל כולנו. ויש לנו מה ללמוד משני המקרים האלה על מידת הענווה והשכר האדיר שבא איתה!

שיהיה לך יום מלא הערכה עצמית וענווה אמיתית, אמן.

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.