מה עשה אותי חסיד ברסלב

מה עשה אותי חסיד ברסלב

לפעמים כדי להרגיש שינוי אנשים חושבים שצריך לעבור משהו גדול ומטלטל בחיים. לרבי צבי אריה רוזנפלד, נינו של רבי אהרן מברסלב, זה קרה דווקא עם ספר ביד…

 הרב צבי אריה רוזנפלד זצ”ל, היה הנין של רבי אהרן מברסלב, אחד משני העדים לאותה הבטחה מפורסמת של רבי נחמן מברסלב – שהוא יעשה הכל בשביל האדם שיגיע אל קברו, ייתן פרוטה לצדקה ויאמר את עשרת המזמורים המכונים התיקון הכללי. אבל בזמן שגדל בבית ברסלברי אדוק בארצות הברית, צבי אריה הצעיר לא חש את ההתרגשות של להיות חסיד ברסלב, עד לאותה חוויה ששינתה לו את החיים…

וכך הוא מספר:

בכל שבת אבא שלי היה נותן שיעור נפלא מתוך ספרו של רבי נחמן – ליקוטי מוהר”ן, ומנסה להוכיח לי בדרך זו עד כמה חשוב שאהיה חסיד ברסלב, למרות שבאותם ימים עדיין לא הרגשתי את זה. אבל איך אומרים? קשה להזרים אמונה באדם, שהרי לכל אחד מאיתנו יש חופש אמונה. אדם מאמין או לא מאמין על פי הגחמות שלו. אבל קל לך יותר, כמובן, אם אתה נולד וגדל בבית של חסידי ברסלב ולומד בישיבה. למרות ששום דבר לא מובן מאליו!

אולי גם זה יעניין אתכם:

המפתח ליום מוצלח

כשהשעון בבוקר מצלצל שמחה

המם של רבי נחמן

התבודדות? הנה כמה נוסחאות!

בנוסף, באותה תקופה הלימוד היה שונה מכפי שהוא היום. בכל מקרה, הצורך ללמוד על חסידות ברסלב – משנתו של רבי נחמן ותלמידיו, עדיין לא הגיע לשיא פסגת ההתרגשות אצלי. מבחינתי, זה היה עניין של מצוות אנשים מלומדה, סוג של מס שפתיים…

קשה להזרים אמונה באדם, שהרי לכל אחד מאיתנו יש חופש אמונה. אדם מאמין או לא מאמין על פי הגחמות שלו.

אבל יום אחד הרגשתי שאני רוצה עוד משהו. זאת אומרת, משהו קצת יותר עמוק. שיהיה לי קצת יותר עומק וקשר עם הדת, עם היהדות, וצורך עמוק יותר להתנזר מההנאות והתאוות של העולם הזה.

ולילה אחד זה פתאום קרה.

באותו לילה התחלתי לחשוב. זאת עובדה: אני בנו של אחד המשפיעים והמובילים של חסידות ברסלב בעולם, לכן חייב להיות בחסידות הזו משהו. אז למה שלא אנסה לחפש עוד קצת? שארגיש את השייכות לדבר העצום הזה? הרי זה כל כך קרוב אלי!

המילים תיארו בפשטות ובצורה מדהימה את ההנהגה של רבי נחמן עם ההתבודדות וכיצד הפך למי שהוא

המילים תיארו בפשטות ובצורה מדהימה את ההנהגה של רבי נחמן עם ההתבודדות וכיצד הפך למי שהוא…

ניגשתי לספרייה ושלפתי את הספר השתפכות הנפש, ספר שכל כולו עוסק בנושא האהוב על רבי נחמן – התפילה, ההתבודדות של האדם עם בוראו. יש בו מגוון רחב של דיבורים על ההתבודדות, שהיא התפילה האישית של האדם עם אלוקיו באופן פרטי ומהלב שלו, דברים שמלוקטים מספרי ברסלב שונים. ההקדמה מתארת במילים מדהימות ופשוטות את ההנהגה של רבי נחמן בעניין זה, וכיצד הפך למי שהוא – רבי נחמן מברסלב, המדריך הרוחני הגדול והעצום בעזרת אותה תפילה מיוחדת, התפילה האישית.

התחלתי לקרוא את הספר לאט לאט ובזהירות רבה, וכשהגעתי לפסקה מסוימת משהו פתאום קרה לי. קשה לי מאוד לתאר את זה במילים, אבל אם בכל זאת אנסה – אז זה הרגיש כאילו שערי שמים נפתחים בפניי.

וכשזה קרה, מצאתי את עצמי בפנים.

זה מה שעשה אותי חסיד ברסלב, ספר מדהים ולאו דווקא העובדה שאני נין של אחד מתלמידיו המקורבים ביותר של רבי נחמן מברסלב!

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.