לשנות באמת: קחו עשרה צעדים קדימה

לשנות באמת: קחו עשרה צעדים קדימה

רוצים לשנות באמת? קחו עשרה צעדים! כי ככה מלמדים אותנו חכמים, כל צעד שאנחנו עושים לאחור נועד כדי להתקדם עשרה צעדים קדימה!

כשאנחנו רוצים לשנות ולהתקדם הלאה, תמיד הצעד הראשון יראה לנו קשה. אבל איך אומרים, גם המסע הכי ארוך מתחיל בצעד הראשון. וגם אם חזרנו לאחור, דעו שהצעד הזה נועד לקדם אתכם עשרה צעדים קדימה. אז הנה עשרה צעדים, עשר אנקדוטות עוצמתיות שיכולות לעזור לכל אחד מאיתנו להחזיק מעמד מול אתגרי החיים והשינויים המיוחלים שבאים בעקבותיהם:

צעד ראשון: עשית את הכי טוב – הנחמה הכי גדולה בחיים היא לדעת שניסית לעשות כמיטב יכולתך, שעשית את ההשתדלות שלך. ברגע שתגיע לנקודה הזו, כל מה שנותר לך לעשות הוא פשוט להודות לבורא עולם על כל הטוב והחסד שהוא השפיע עליך.

צעד שני: החיים לא סטטיים – החיים לא נשארים אותו דבר. הם לא דבר סטטי. זה אולי ישתפר או יהיה משהו אחר על הפרק… אבל הם לא נשארים אותו דבר. אדם חייב לגשת לחיים עם גישה פשוטה כשהוא מתמודד עם בעיות כשהן צצות, אבל גם עם תקווה שהשינוי בהחלט יקרה.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים

בלי יום רע אחד בחיים שלי

גדול מהחיים: אוסף אנקדוטות לצמיחה אישית ולרגעים מאושרים בחיים

צעד שלישי: רק אל תוותר! – תחזיק מעמד ואל תוותר אף פעם, אז כל המעידות והעבירות והירידות שלך יתהפכו לזכויות!

צעד רביעי: תסתכל לאחור רק כדי לראות את הדרך שעברת – אם תסתכל לאחור תבחין שהגעת עד למקום בו אתה נמצא והקב”ה מעולם לא עזב אותך, אפילו במצבים הכי קשים שעברת. אז למה לשחרר עכשיו במצב הנוכחי? יש לך “הוכחה” שהקב”ה עזר לך בעבר, נכון?

צעד חמישי: ביטחון ואמונה בבורא עולם – בכל הנוגע לעניינים הכספיים, מטרת האמונה והביטחון בבורא עולם היא להתחבר אליו כל פעם מחדש, ‘מעל הזמן ומעל למקום’, חיבור זה מאפשר לך לקבל את הברכה האלוקית מהמקור שלה – הבורא. ואת זה תשיג עם תפילה!

פריצת הדרך האמיתית בחיים מגיעה קודם כל עם הכוח של התפילה!

פריצת הדרך האמיתית בחיים מגיעה קודם כל עם הכוח של התפילה!

צעד שישי: מטרת החיים היא לחפש את האמת – המטרה העיקרית בחיים היא קודם כל לחפש את האמת, את האמת לאמיתה. אדם חייב להסיר את המסכה ולחשוף את מציאות החיים האמיתית.

צעד שביעי: זכור כמה עולמות בורא עולם הפך עולמות בשבילך – זכור כמה עולמות בורא עולם היה צריך להפוך עד ששלח לך סוף סוף ‘רמז’ לישועה ולגאולה שלך, על ידי שכיוון אותך בדרך עד שמצאת את החופש הרוחני שלך. ועד לרגע הזה, המתן בסבלנות, הישועה השלמה והמיוחלת מצריכה זמן בגלל רמות הטומאה העמוקות שנפלנו אליהן בחיים.

צעד שמיני: כשאתה לא יודע מה בדיוק לעשות – בזמנים כאלה כל מה שאתה כן יכול לעשות הוא פשוט להרים את העיניים לשמים ולבקש מבורא עולם: “אבא יקר, עזור, הנחה אותי לדרך האמת שלך, שהיא האמת לאמיתה, כי אני לא יודע מהי”.

צעד תשיעי: יש ימים טובים ויש ימים שנקראים “ימים רעים” – שני סוגי הימים האלה הם חלק מהתמונה ושניהם הכרחיים כדי להתקרב לבורא עולם. האור של הימים הטובים ממלא את הכלים שנעשו על ידי הצמצומים העמוקים של ‘הימים הרעים’. בלי הכלים האלה אין מקום למינון יתר של האור הזה.

צעד עשירי: עצה של רבי נתן: תפילה באמת פועלת! – רבי נתן מברסלב אמר פעם, הדרך הבטוחה ביותר לראות תוצאות לתפילות שלך היא להתפלל על הדבר שאתה רוצה לעשות/לשנות במשך ארבעים ימים רצופים!

בהצלחה!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.