לשמוח “רק” 23 שעות ביממה? איך עושים את זה?

לשמוח "רק" 23 שעות ביממה? איך עושים את זה?

איך אפשר לשמוח “רק” 23 שעות ביממה כמו שרבי נחמן אומר? האם זה בכלל אפשרי? אוהד שאל ואנחנו ענינו!

שלום לכם,

יש לי שאלה. והאמת, אני גם מאוד מבולבל. ראיתי בלא מעט מקומות שרבי נחמן מברסלב אומר שאדם צריך להיות שמח 23 שעות ביממה, ואז במשך שעה לעשות וידוי בהתבודדות – להתוודות על החטאים שלו, לעבוד על מידות הנפש שלו כדי לשפר ולתקן את הטעון שיפור, לשתף את בורא עולם במה שעובר עליו וכן הלאה. האם זה אומר שצריך ללמוד ספרי מוסר או לשמוע הרצאות בנושא? אני מאוד מבולבל ואשמח מאוד להכוונה והבהרה.

תודה רבה, אוהד.

אולי גם זה יעניין אתכם:

איך אני יכול להיות שמח?

אם אני מתפלל, אני מקבל הכל?

למה אסור להתאבד על פי היהדות?

שלום גם לך אוהד היקר,

רבי נתן מברסלב, תלמידו המובהק של רבי נחמן, מסביר (כפי שמובא בספר משיבת נפש) שאסור לנו להרשות לעצמנו ליפול לעצבות על כל זרועותיה ושלוחותיה, או ליפול חלילה לייאוש בגלל מה שאנחנו קוראים בספרי מוסר מכיוון שאנחנו עדיין לא אוחזים במה שכתוב בהם. אם אדם עושה את זה, זה אומר שהוא לא לומד את הספרים האלה כראוי.

לא אמורה להיות בעיה ללמוד אותם במהלך היום, אוהד, אתה צריך לעבוד על איך שהם משפיעים עליך, ואולי אפילו לקחת מהם הפסקה לזמן מסוים עד שתבין את מה שלמדת, תפנים ותיישם.

אסור לנו להרשות לעצמנו ליפול לעצבות על כל זרועותיה, או ליפול חלילה לייאוש בגלל מה שאנחנו קוראים בספרי מוסר מכיוון שאנחנו עדיין לא אוחזים במה שכתוב בהם!

מטרת הספרים הללו היא קודם כל ללמד אותך את המציאות הרוחנית של העולם כדי שתזכה ליראת שמים, אבל ממש לא לעשות אותנו מדוכאים חלילה. וכדי שזה יעבוד ויצליח, צריך קודם כל לחיות עם החיזוקים של רבי נחמן, ברגע שאנחנו יודעים להיות מחזקים בעצמנו, לא צריכה להיות שום סתירה בין שני אלה. אם הספר מראה לנו את הפגמים והחסרונות שלנו, כלומר מציב בפנינו מראה למה שאנחנו צריכים לתקן בעצמנו – וזה מה שאנחנו עושים, אז קלענו למטרה. ספריו של רבי נחמן מאוד מסייעים לנו להשיג את המטרה העצומה הזו עם הכוונה והדרכה איך לא להתבלבל ולא ליפול חלילה לעצבות, בגלל מה שאנו מגלים על עצמנו בדרך. בחנות האתר שלנו תוכל למצוא מגוון רחב של ספרים מהסוג הזה. ממליץ לך בחום.

מצווה גדולה להיות בשמחה לפחות 23 שעות ביממה

מצווה גדולה להיות בשמחה לפחות 23 שעות ביממה…

בכל מקרה, את מה שאנו לומדים אנחנו לוקחים להתבודדות, התפילה האישית שלנו לבורא עולם, ובזמן המיוחד הזה מבקשים מבורא עולם שיעזור לנו להבין נכון את המסר שלמדנו וליישם אותו עם עצמנו והסובבים אותנו.

ושוב, אוהד, אין צורך להתבלבל, להרגיש נבוכים או ליפול לייאוש, עצבות ודיכאון בגלל שיש לנו נקודות טובות. ככל שמתחזקים ולומדים יותר על עצמנו אנו מגלים עוד ועוד נקודות טובות, ובעיקר, דרך נפלאה שבעזרתה אפשר לשנות את הכל. אתה כן צודק שהזמן להתבוננות פנימית אמיתית הוא בהתבודדות ולא סתם כך באמצע היום או הלילה בלי שום חיבור לכלום, אבל רק כדי ללמוד את האמת. עם זה לא צריכה להיות שום בעיה.

ההצעה שלי היא שכרגע תלמד ותתעמק יותר בספר משיבת נפש, מכיוון שיש לו את הכוח לעזור לך בעניין זה ממש לעומק. וכמובן, עד שתבין את זה טוב יותר ולא תרגיש שאתה מתבלבל.

בהצלחה עצומה!

גם לכם יש שאלות שיכולות לעניין ולזכות את הרבים? בשביל זה אנחנו כאןשלחו אלינו ואנו נענה בשמחה במדור ברסלבפדיה – שאלות ותשובות מעניינות בנושאים שונים ומגוונים בקישור הזה.