לשטוף את עצמנו עם אושר, שמחה והניגון של הנשמה

לשטוף את עצמנו עם אושר, שמחה והניגון של הנשמה

לשטוף את עצמנו עם אושר, שמחה והניגון של הנשמה? זה אפשרי! פשוט, חפשו את הנקודות הטובות ותראו מה זה עושה לכם!

תחפשו את הנקודות הטובות. באחרים. בעצמכם. למה? כי זה מביא אושר ושמחה גדולים. הם שוטפים אותנו, עד כדי כך שאנחנו יכולים לדבר עם בורא עולם וליצור קשר איתו. זאת המהות והתכלית של אזמרה.

כשאנחנו בוחרים ואוספים את הנקודות הטובות הללו, אנחנו יוצרים ניגון בדיוק כפי שמוזיקאי יוצר מנגינה ומנגן אותה עם תווים. זה תהליך שנעשה במודע, אבל הוא גם מאוד רוחני.

אזמרה היא הניגון של מנגינת הנשמה שלנו, שירתה של הנשמה שלנו.

אולי גם זה יעניין אתכם:

לא רק שחור, יש גם המון חיובי

סוכריות ג’לי ונקודות טובות ומתוקות

נקודות טובות ואזמרה

תמצאו את הטוב

בתורת אזמרה – תורה רפ”ב המפורסמת של רבי נחמן מברסלב בספרו ליקוטי מוהר”ן, רבינו מלמד אותנו שאם אדם הוא מנהיג בתפילה, כמו החזן או שליח הציבור בבית הכנסת, הוא חייב להיות מומחה באזמרה (או לפחות להיות בקיא בעניין חשוב זה).

התפקיד של מנהיג התפילה הוא לאסוף את כל הנקודות הטובות מכל האנשים שמתפללים ולהעלות אותן ביחד עם התפילות שלו. אין צורך בקול יפה או בסגנון שירה כזה או אחר, מצחיק או רציני. הכישרון הרוחני הוא מה שמשחק כאן תפקיד והוא הדבר החשוב.

ומנהיג התפילה הנצחי הוא הצדיק.

הצדיק, כמו משה רבינו, רבי ישראל הבעל שם טוב הקדוש זיע”א או רבי נחמן, וכן כל שאר הצדיקים האמיתיים מכל הדורות, מסוגלים לחדד את הנקודות הטובות של כל אחד מאיתנו ולא משנה כמה “גרועים” אנחנו נראים כלפי חוץ.

כשאנחנו בוחרים ואוספים את הנקודות הטובות הללו, אנחנו יוצרים ניגון בדיוק כפי שמוזיקאי יוצר מנגינה ומנגן אותה עם תווים. זה תהליך שנעשה במודע, אבל הוא גם מאוד רוחני.

הצדיק הוא קורא-לב, מתפלל ומוזיקאי-נשמה אדיר, הוא חייב להיות צנוע כדי להתקרב אלינו ולראות אותנו, את מי שאנחנו באמת, האנשים שאת התפילה שלהם הוא אוסף, ולא משנה כמה נפסדים או חסרי תקנה אנחנו יכולים להיות, ועדיין, למצוא את הנקודות הטובות שלנו.

הצדיק נתן לבורא עולם הבטחה שהוא יתקן את העולם, והדרך בה הוא עושה את זה היא על ידי שמוצא בנו נקודות טובות ומעלה אותן בהקדשה ובמסירות לשמים. הוא מעורר בנו השראה לחזור למקור האמיתי שלנו, ועל ידי זה מראה לנו כמה אנחנו יקרים מאוד בעיני הקב”ה.

נקודות טובות

ובל נטעה! הצדיק הוא לא מישהו שמדבר בשבילנו כשאנחנו לא מסוגלים לדבר עם בורא עולם בעצמנו, חלילה. אלא, הצדיק הוא אדם אנושי עמוק מאוד שמסוגל לראות ולהבין את האנושיות שלנו.

הצדיק מגלה חושף את התווים היפים של המעשים הטובים שלנו והופך אותם למנגינה ערבה ומעלה אותה לשמים. הוא מעורר אותנו לראות את הטוב והיפה בעצמנו ובסובבים אותנו, ולהושיט יש בשמחה לבורא עולם, לקרבה אמיתית עם בורא עולם.

אזמרה היא שיעור בסיסי ומכונן של רבי נחמן מברסלב. אנחנו נושאים אותו בתוך הכיס של הלב שלנו לכל מקום, כי רק כך נוכל לשמוע את הניגון המיוחד של הנשמה שלנו אם חלילה נשכח.

אתם מוזמנים ליהנות מחכמתו ומשנתו של רבי נחמן מברסלב ולהפוך אותה לחלק מכם כבר עכשיווכן ממאמרים מרתקים נוספים בקישור הזה.