לעשות מהלימונים דוכן של לימונדה – הבשורה של חשוון

לעשות מהלימונים דוכן של לימונדה – הבשורה של חשוון

כמה פעמים עשינו את זה לעצמנו, שבגלל דבר אחד פסלנו הכל? כאן נכנסת הבשורה של חודש חשוון: לעשות מכל הלימונים דוכן של לימונדה טעימה!

חכמינו ז”ל מספרים לנו, שהקטורת שהכהן היה מקטיר בבית המקדש הייתה עם ריח מתוק ונעים, אך גם הכילה מרכיב שהריח מאוד לא טוב – החלבנה.

רבי נתן מברסלב מסביר, שמכלול המרכיבים הללו מלמד אותנו עד כמה חיוני וחשוב בעבודת השם שלנו, בצמיחה האישית והרוחנית, לדעת להפוך את הרע לטוב ואת מה שמריח רע לנעים ומתוק. המרכיב היחיד בעל הריח הרע נחוץ למתכון, ובלעדי אותו תבלין – ה-11 במספר, אין זו קטורת.

אולי גם זה יעניין אתכם:

יש לנו מספיק זמן – הגילוי המדהים של חשוון

חשוון – תודה שבחרת בי!

חשוון – ושמחת בחגך – שלך!

הבשורה של חודש חשוון ומערכת התמיכה האישית שלך

עכשיו תסתכלו על זה בגובה העיניים.

כמה פעמים עשינו את זה לעצמנו, שבגלל דבר אחד פסלנו הכל? בגלל כישלון אחד חרצנו את גורלנו כלוזרים, במקום להתבונן על כל המרכיבים הנעימים והמתוקים – ההצלחות, ההישגים? כמה פעמים פשוט לקחנו את המרכיב ה-11 ופסלנו את כל הקטורת הפרטית שלנו שהכילה עוד 10 מרכיבים מדהימים, שהם כל הנקודות הטובות שלנו?

להפוך את המר למתוק, את העצוב לשמח – זאת אמנות!

להפוך את המר למתוק, את העצוב לשמח – זאת אמנות!

במקום להשתמש בנכסים שלנו כדי להדגיש את הכישלונות שלנו, למשל: “אני אדם טוב… אבל איך יכולתי לעשות דבר כזה נורא?” נשנה גישה עם פסיכולוגיה הפוכה – “נכון שיש בי לא מעט חסרונות… אבל איזה נס זה שהייתי מסוגל לעשות משהו טוב כזה היום!…”

כשאנחנו מסתכלים על עצמנו בצורה הזו, אנחנו הופכים את המר של כל חסרון ומרירות למתוק, לריח המתוק והנעים שהקב”ה אוהב כל כך.

זאת הבשורה של חודש חשוון – להפוך את המרירות הזו למתיקות נפלאה, את כל הלימונים-חסרונות הללו לדוכן של לימונדה טעימה ומרווה!

מה קורה במעגל החיים שלנו לפי לוח השנה? אתם מוזמנים לגלות בקישור הזה.