להתחיל מחדש? ככה תעשו את זה!

להתחיל מחדש? ככה תעשו את זה!

התחלה חדשה נראית לנו כמו הר גדול שאי אפשר להגיע לפסגה שלו… עד שבא רבי נחמן ושינה לנו את זווית הראיה שלנו על ההר הזה!

להתחיל מחדש זה לא דבר קל. והאמת, גם אף אחד לא אמר שזה יהיה קל.

התחלה חדשה נראית לנו כמו הר גדול שאי אפשר להגיע לפסגה שלו, הר שמכסה לנו את כל האופק המבטיח והמרגיע עם התקוות, הר שהוא עוד אתגר בחיים שמן הסתם לא נצליח לסמן עליו ‘וי’…

עד שבא רבי נחמן מברסלב ונתן לי את העצה בהא הידיעה להקפיץ את החיים הרוחניים שלי כשזה הרגיש שהם נעצרו: רענני את עצמך עם איזה דבר תורה מתוק ומעורר.

למה?

כי לתורה יש כוח מיוחד והיא מלאה באהבה. היא מקשרת אותנו עם המוח האינסופי של בורא עולם, אבא שלנו, ולכן תמיד יש לה אינסוף רמות חדשות של התחדשות הממתינות לגילוי.

אולי גם זה יעניין אתכם:

בדיקת מציאות: האם מה שרואים זה הדבר האמיתי?

הכל לטובה – האמונה פשוטה שקשה לנו איתה

הכל טוב, באמת

“וְזֶהוּ בְּחִינַת הִתְחַדְּשׁוּת הַתּוֹרָה שֶׁצְּרִיכִין לְקַבֵּל בְּכָל יוֹם וָיוֹם, שֶׁהוּא הִתְחַדְּשׁוּת הַמֹּוחִין שֶׁנִּמְשָׁכִין בְּכָל יוֹם בִּבְחִינַת חֲדָשִׁים לַבְּקָרִים ( ב) וּכְמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִיכְרוֹנָם לִבְרָכָה ( דברים ו’), “אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּוךָ הַיּוֹם” שֶׁיִּהְיוּ דִּבְרֵי תּוֹרָה בְּכָל יוֹם בְּעֵינֶיךָ כַּחֲדָשִׁים ( ספרי שם) נִמְצָא, שֶׁבְּכָל יוֹם צְרִיכִין לְהַמְשִׁיךְ עַל עַצְמוֹ קַבָּלַת הַתּוֹרָה מֵחָדָשׁ, הַיְנוּ כַּנַּ”ל, כִּי עַל יְדֵי הַשֵּׁינָּה הוּא בְּחִינַת בִּטּוּל וּמִשָּׁם צְרִיכִין לְקַבֵּל הִתְחַדְּשׁוּת הַתּוֹרָה כְּדֵי לְבַטֵּל הַדִּינִים וְהַטֻּמְאוֹת וְכוּ’ הָרוֹצִים לְהִתְגָּרוֹת אָז דַּיְקָא בְּיוֹתֵר וְכַנַּ”ל.

“וּמִי שֶׁזּוֹכֶה לְזֶה בִּשְׁלֵמוּת לְחַדֵּשׁ בַּתּוֹרָה חִידּוּשִׁים אֲמִתִּיִּים בְּכָל יוֹם, אַשְׁרֵי לוֹ אַךְ אֲפִילּוּ שְׁאָר בְּנֵי הָעוֹלָם שֶׁאֵינָם זוֹכִין לְזֶה צְרִיכִין עַל כָּל פָּנִים לְהִתְגַּבֵּר לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה בַּבֹּקֶר בַּהֲקִיצוֹ מִשְּׁנָתוֹ, כַּמְבֹאָר בְּכָל הַסְּפָרִים לַעֲמֹד בָּאַשְׁמֹורֶת לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה (ג) כְּדֵי לְכַבּוֹת עַל יְדֵי זֶה צִימְּאוֹן הַנֶּפֶשׁ, דְּהַיְינוּ לְגָרֵשׁ כָּל הַיּיִסּוּרִים וְהַדִּינִים וְהַסִּטְרָא אַחֲרָא וְכָל מִינֵי בִּלְבּוּלִים עַל-יְדֵי הַתּוֹרָה שֶׁמְּקַבְּלִין מהרשימו וְעַל כֵּן בֶּאֱמֶת אֲפִילּוּ מִי שֶׁאֵינוֹ זוֹכֶה לְחַדֵּשׁ בַּתּוֹרָה מַמָּשׁ, צָרִיךְ עַל כָּל פָּנִים לְהִתְגַּבֵּר בְּכָל יוֹם וָיוֹם לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה בְּחֵשֶׁק חָדָשׁ וְחִיּוּת חָדָשׁ וְיִהְיֶה בְּעֵינָיו כַּחֲדָשִׁים מַמָּשׁ, כִּי זֶהוּ גַּם כֵּן בְּחִינַת הִתְחַדְּשׁוּת הַתּוֹרָה, כַּמְבֹאָר בְּמָקוֹם אַחֵר” (דברי רבי נתן מברסלב, ליקוטי הלכות, הלכות נטילת ידיים שחרית ד, טז).

זה תמיד נראה לנו כמו הר גדול שאי אפשר להגיע לפסגה שלו...

זה תמיד נראה לנו כמו הר גדול שאי אפשר להגיע לפסגה שלו

אלוקי האינסוף האחד והיחיד, עזור לי בבקשה לחדש ולרענן את עצמי כל הזמן בתורה האינסופית שלך. פתח לי את הראש לקבלת מושגים חדשים שמחיים את הנשמה שלי, עזור לי להרגיש את החדש אפילו במסגרת המושגים שכבר למדתי. כי האמת היא שבקושי נגעתי בהם עד עכשיו. תודה!

אתם מוזמנים ליהנות מההשקפה והחכמה העמוקה והמיוחדת שיש ביהדות בקישור הזה!