להתחיל את היום בלי דעות קדומות

הנה זווית ראיה חדשה ומאתגרת על החיים: יום חדש הוא הזדמנות חדשה וסחורה חדשה לחלוטין! ככה מתחילים את היום בלי שום דעות קדומות!

 “בטובו מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית, מה רבו מעשיך ה’, כולם בחכמה עשית” (תפילת שחרית).

וכך מלמד אותנו רבי נחמן מברסלב:

אדם צריך להקפיד לחשוב רק מחשבות טובות ומועילות, כי על ידי זה הוא מחדש ומזרים דם חדש כל יום בשכלו. הדבר דומה לעת הבריאה, כאשר “כולם בחכמה עשית” (תהילים קד, כד). הבורא חוזר על מעשה בריאת העולם מחדש, יש מאין, בכל יום. כך עלינו לחדש בכל יום את המוח והשכל שלנו (ליקוטי מוהר”ן חלק א לה, ב).

אומרים שהמסע הכי גדול מתחיל בצעד הראשון, וזה נכון לגבי תחילת היום. הצעד הראשון הוא להתחיל את היום ללא דעות קדומות. בגישת “יש מאין” כן, אמרו לעצמכם: “היום הזה הוא לא סחורה ישנה! זהו יום חדש לחלוטין!”. הישארו פתוחים לרעיונות חדשים ורעננים בלי להינעל על שגרה. פגשו אפילו את לוח הזמנים השגרתי שלכם בגישה חדשה ורעננה (ליקוטי הלכות, בשר וחלב ד, יב).

אולי גם זה יעניין אתכם:

יצאת מלך! יצאת מלכה!

רציתי ילד עם צרכים מיוחדים

אזמרה

נכנס יין יצא סוד

מרבית ההמצאות הומצאו על ידי אנשים שדחו תפישות קדומות, אנשים שהיו מוכנים לבחון גישות חדשות למטרותיהם.

הישארו פתוחים לרעיונות חדשים ורעננים בלי להינעל על שגרה. פגשו אפילו את לוח הזמנים השגרתי שלכם בגישה חדשה ורעננה!

כך הוא הדבר כשאדם מבקש רוחניות – גישה חדשה בכל יום תפתח בפנינו אופקים רוחניים וחדשים.

רבי נתן מוסיף, שהקב”ה מפיח את כוח ההתחדשות הזה בתוך כל יום!

בטובו מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית מה רבו מעשיך ה כולם בחכמה עשית

“בטובו מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית, מה רבו מעשיך ה’, כולם בחכמה עשית” (תפילת שחרית)

“תאר לעצמך” הוא כותב לנו רבי נתן, “אמן היוצר את העבודות היפות ביותר. הייתכן להעלות על הדעת אדם יצירתי כזה מוציא מתחת ידו את אותו הדבר בכל פעם? אלוקים, רב-האמן, בורא מחדש את העולם כולו בכל יום ויום. האם אפשר לחשוב, אפילו לרגע, שיוצר-כל – בוראם של עולם ומלואו כה מדהימים – יעשה את אותו הדבר, יום אחרי יום, במשך אלפי שנים, בלי לברוא שום חדש בכל יום? ודאי שלא! כל יום הוא בריאה חדשה לחלוטין. בדיוק כפי שהקב”ה מחדש את העולם, כשהוא מביא לתוכו חידוש יומי, גם אתה, וכל אחד מאיתנו, יכול לשאוב מהרעננות הזו שיש בכל יום…”

“הסוד” מסיים רבי נתן את דבריו ומגלה לנו, “הוא לגשת לכל יום כאילו הוא בריאה חדשה לחלוטין, בריאה יש מאין!” (ליקוטי הלכות, ברכות השחר ה, כח).

אתם מוזמנים ליהנות ממגוון מאמרים מרתקים ומעניינים בנושא חברה והשקפה בקישור הזה.