להאט את קצב החיים וליהנות מהפשטות שהם מציעים

להאט את קצב החיים וליהנות מהפשטות שהם מציעים

אנשים חיים את חייהם לאורך כל השנה על אותו גלגל עכברים פתגמי ומפורסם… עד שחודש אלול מגיע, הזמן המיוחד להאט את החיים וליהנות מהפשטות.

אתם יודעים איך החיים יכולים להסתבך ולהתמלא בכל מיני דברים שמסיחים את הדעת? יו ניים איט! התחייבויות, עבודה, בית, ארוחות ערב שצריך להכין, חברות, ילדים, חגים, הוצאות. ואם זה לא דבר אחד אז זה משהו אחר. ככה אנשים חיים את חייהם היום על אותו גלגל עכברים פתגמי ומפורסם. אפילו שבת וחגים יכולים להיות עבודה בלתי פוסקת… אבל משעשעת.

אלול הגיע: זמן להאט את החיים ולפשט אותם כמה שרק אפשר. זה דבר חשוב וחיוני שאנחנו צריכים לעשות, אם אנחנו רוצים שיהיו לנו זמן ומקום בראש לעשות חשבון נפש טוב ולסרוק את החיים שלנו, וכמובן, לעשות תשובה איפה שטעינו.

וכדי לקבל תוצאות טובות, אנחנו צריכים להתחבר לאנרגיות של הלב שלנו – החלק בתוכנו שמאפשר לנו לדעת מה הדבר הנכון לעשות. ועל מנת שנוכל להתחבר ללב שלנו, אנחנו זקוקים לזמן, מקום ושקט.

אולי גם זה יעניין אתכם:

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים

עניין של גישה

בלי יום רע אחד בחיים שלי

הנה כמה רעיונות איך להאט את הקצב ולפשט את החיים:

תגידו יותר “לא”. במילים אחרות, אל תתחייבו כרגע ליותר מדי דברים ואל תעמיסו על הלו”ז שלכם.

ארגנו את הבית שלכם, או לפחות כמה מדפים ומקומות שחשובים לכם עכשיו, כמו מחסן ומטבח.

ארגנו מחדש את ארגז הצעצועים של הילדים, אפשר להוריד חלק מהם ולהשאיר להם את אלה שהם הכי מתחברים אליהם, תופתעו לגלות כמה הילדים שלכם ממוקדים יותר.

תכננו את היום שלכם והכינו את רשימת ה”לעשות” כבר בערב שלפני.

תנו לילדים להכין את הסלט לארוחת הערב.

הניחו את הטלפון. כן, הטלפון – הניחו אותו. הגדירו לעצמכם את שעות הבוקר, אחר הצהריים והערב כאשר הוא כבוי.

אכלו אוכל בריא ומזין וצמצמו את הג’אנק שהילדים אוכלים.

זה דבר חשוב שאנחנו צריכים לעשות, אם אנחנו רוצים שיהיו לנו זמן ומקום בראש לעשות חשבון נפש טוב ולסרוק את החיים שלנו, וכמובן, לעשות תשובה איפה שטעינו.

החודש צמצמתי חלק מסוים מעסקי הבריאות שלי, כמו גם מחצית מהשעות שאני משקיעה בדרך כלל בעבודה. הקדשתי כמה שעות לארגון פינות מסוימות בבית, כאלה שלא נגעתי בהן בחודשי הקיץ. זה חשוב, כי גם אם הבית יהיה מבולגן בתקופת החגים אז הבלגאן הזה יהיה בשליטה ולא ילחיץ אותי או יסיח את דעתי. לבסוף, תכננתי תפריט ארוחת ערב לשבועיים לשימוש לסירוגין בארבעת השבועות הקרובים, ונתתי את תפקיד הכנת הסלט לשלושה ילדים.

עשיתי את זה בגלל שהרגשתי שאני ממש צריכה אקסטרה זמן והרבה יותר מקום בראש כדי להתפלל, לטפל בעצמי, ובעיקר והכי חשוב – לאפשר לעצמי זמן כדי לתקשר ולהתחבר ללב שלי, להקשיב להדרכה העדינה אך הברורה שלו, ודרך זה להתחבר לאני האמיתי שלי – החלק אלוק מבורא עולם, יודע הכל, בעל כל הכוחות כולם, האחד והיחיד שנמצא בתוכי.

כאשר אדם מצליח לעשות את זה, אין לאף אחד מלבד בורא עולם שליטה עליו. אין כלכלה, אין בוס, אין סערות כאלה ואחרות בעולם, שום סיבה לא שולטת בו כשהוא יודע את זה ומרגיש את הידיעה הזו עמוק בתוכו. וההרגשה הזו עוזרת לו להתקדם בחיים עם הרבה פחות פחד ובלבול בעשיית תשובה בצורה בהירה, ממוקדת ועם המון התלהבות.

תחיו מחדש את רגש הכרת הטוב והתודה, היראה, השמחה והשלום

תחיו מחדש את רגש הכרת הטוב והתודה, היראה, השמחה והשלום…

הנה רעיון נפלא להתחבר לבורא עולם דרך הלב:

התבוננו לאחור ונסו להיזכר בתקופה שבה חוויתם את ההשגחה הפרטית של בורא עולם בחיים שלכם, וכמה הרגשתם שהקב”ה אוהב אתכם ושהוא שם בשבילכם. תחיו מחדש את רגש הכרת הטוב והתודה, היראה, השמחה והשלום. דעו כי הקב”ה תמיד שם בשבילכם בדרך זו. הרגישו את הרגשות של הידיעה שהקב”ה, המלך והיוצר הבורא של העולם והיקום כולו, תמיד שם בשבילכם, מספק לכם הגנה, בהירות, אהבה והדרכה בכל מה שאתם עושים.

זאת התקופה בשנה שבה הקב”ה הופך את החיבור שלנו אליו לקל יותר, ובהמשך לאני האמיתי ולכוח האולטימטיבי שלנו. וחיבור, פירושו הרגשה. כאשר אתם מרגישים את המציאות של להיות מחוברים לבורא עולם, להיות חלק מהאינסוף והאור האינסופי שלו, הקב”ה משקף את המציאות הזו מיד אליכם, ולעתים קרובות התפילות נענות, התשובה נעשית בשמחה ולא ממקום של כבדות, ונושאים מסובכים ומורכבים מסתדרים מאליהם.

אני מאחלת לכם הצלחה אדירה בניצול ההזדמנות שחודש אלול הקסום הזה מציע, כי הקב”ה מחכה שנפעיל את האני האמיתי שלנו. בעצם, העולם זקוק לכמה שיותר אנשים שעושים ופועלים, ממוקדי לב ומחוברים לבורא עולם מכיוון שהוא כל כך כל עוצמתי ומשנה את העולם כולו.

אז קדימה, בואו נצא לדרך!

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.