לגעת שוב בפסגה

לגעת שוב בפסגה

הנה מה שאתם צריכים היום לדעת יותר מהכל: כל יום טומן בחובו הזדמנות שנייה, פעם נוספת לגעת בפסגה שאתם כל כך מייחלים לה!

חודש אייר, שהוא חודש זיו וחודש הרפואה מעניק לנו לא מעט נקודות פסגה ושיאים. כמו בכל זמן – כל יום הוא פסגה חדשה. אבל החודש קיבלנו גם את פסח שני, שהוא גם יום ההילולה של התנא אלוקי רבי מאיר בעל הנס, יום ל”ג בעומר – שהוא גם יום ההילולה של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, שזה גם יום של קבלת תפילות, הזכות לקבל את אור התורה, לתשובה וישועות מעל הטבע, ואת המשך ספירת הימים הגבוהים עד לחג השבועות.

זה מה שנקרא חודש של הזדמנות שנייה.

עוד כותרות בנושא:

עשרים וארבע שעות של אנרגיה חיובית וים של שמחה

אם יש לכם את צרור המפתחות הזה אתם מסודרים בחיים

בלי יום רע אחד בחיים שלי

רבי נתן מברסלב מציין שהמציאות של פסח שני, שחל בחודש זה, היא מנוגדת לכל היגיון. כלומר, אם אדם היה טמא ולא היה מסוגל להקריב את קורבן הפסח כנדרש בזמנו, אז ההיגיון אומר שמאוחר מדי לתקן את פסח השנה, נכון? פסח כבר ממש מאחורינו… אז איך בדיוק אפשר לקיים את המצווה שהזמן גורם אותה אחרי שעבר זמנה?

התשובה טמונה בשאלה שהציגו אותם אנשים שלא הספיקו להקריב את קורבן פסח ולחגוג אותו עם כולם – “למה נגרע”?

אותה קבוצת אנשים הייתה במקום של טומאה – כל אחד מהסיבה שלו – לכן אף אחד מהם לא הצליח להקריב את קורבן הפסח בזמנו. אבל הם לא ויתרו. הם השתוקקו להחזיר את מה שאיבדו ולזכות שוב בהזדמנות שנגוזה. “למה נגרע?” – למה אנחנו צריכים להפסיד? לוותר?

התשובה טמונה בשאלה שהציגו אותם אנשים שלא הספיקו להקריב את קורבן פסח ולחגוג אותו עם כולם – “למה נגרע”?

ולמרבה הפלא, הקב”ה הקשיב לבקשתם ולליבם ומילא רצונם. בזכות הכמיהה שלהם הם יכלו להקריב קורבן במה שנקבע במיוחד עבורם – פסח שני, חודש לאחר היום הראשון של פסח ביום יד באייר.

וכאן יש מסר נפלא ואדיר עבורנו.

זה לא מסר רק ליום אחד, ממש לא! יש כאן מסר אדיר עבור כל יום בחיים שלנו. והדבר נכון גם לגבי כל הכישלונות שאנחנו חווים ולא רק לגבי לכישלון מסוים. אם אנחנו כמהים למה שאיבדנו מבחינה רוחנית, אנחנו יוצרים הזדמנות חדשה לפצות על האובדן הזה רק מעצם השאלה הזו.

לא מוותרים על הפסגה גם אם עושים את הדרך אליה שוב ושוב!

לא מוותרים על הפסגה גם אם עושים את הדרך אליה שוב ושוב!

כל יום מבחינתו הוא פסח שני, הזדמנות שנייה, פעם נוספת לגעת בפסגה שאנחנו כל כך מייחלים לה.

כל יום הוא התחלה חדשה והזדמנות נפלאה להחזיר את האבדות הרוחניות שלנו.

כל יום אנחנו יכולים לצעוק “למה נגרע?” ולבקש מבורא עולם לתת לנו הזדמנות נוספת לתקן, ולהקריב את הקורבן, כלומר לשים את היצר הרע על המזבח ולתקן עוד מידת נפש ותאווה כזו או אחרת.

הפעולה המדהימה הזו עוזרת לנו לפתוח פרק חדש, לזכות באוויר חדש ובהזדמנות נוספת לשקם את מה שנראה כאבוד. כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא רק להשתוקק ולהתחנן בפני בורא עולם – “למה נגרע?”, והוא בוודאי יעניק לנו את המתנה המיוחדת הזו שנקראת – הזדמנות שנייה!

אין על היצירתיות של בורא עולם, נכון?

מאמרים נפלאים ומרתקים נוספים בנושא צמיחה אישית תמצאו בקישור הזה.